  • 11. Data: 2009-04-17 08:11:28
    Temat: Re: kto kłamał w sprawie wyników kwartalnych banków ?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > 10-20 lat skończy się ropa.

    To samo mówiono 10-20 lat temu ;-)

  • 12. Data: 2009-04-17 08:31:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gs9dm8$d03$1@news.onet.pl...
    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości
    >
    >> 10-20 lat skończy się ropa.
    >
    > To samo mówiono 10-20 lat temu ;-)

    no cóż, to tylko zwiększa prawdopodobieństwo realizacji "tego" scenariusza..
    No chyba że gdzieś zaraz wymrą dinozaury..

  • 13. Data: 2009-04-17 08:34:17
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > To samo mówiono 10-20 lat temu ;-)

    Co mówiono, to mało istotne.
    Spójrz na wykres wydobycia ropy przez USA, importu i zużycia.

    Z tym, że przed końcem ropy skończy się cierpliwość Chin i to może dać kopa
    wykresom.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2009-04-17 08:47:01
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > no cóż, to tylko zwiększa prawdopodobieństwo realizacji "tego"
    > scenariusza...

    No właśnie nie bardzo. Skoro tamta "przepowiednia" się nie sprawdziła (ropę
    jakoś mamy), to nic nie wskazuje na to, by wierzyć w kolejne podobne
    "przepowiednie" (tak jak w te dotyczące globalnego ocieplenia). Zgadzam się
    z jednym - ropa kiedyś się skończy (a dokładniej wyczerpią się jej aktualne
    złoża), ale czy faktycznie za 10-20 lat?

  • 15. Data: 2009-04-17 08:47:37
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Z tym, że przed końcem ropy skończy się cierpliwość Chin i to może dać
    > kopa wykresom.

    A to już bardziej prawdopodobne.

  • 16. Data: 2009-04-17 08:52:49
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gs9fot$isq$1@news.onet.pl...

> [...]
    > się z jednym - ropa kiedyś się skończy (a dokładniej wyczerpią się jej
    > aktualne złoża), ale czy faktycznie za 10-20 lat?

    faktycznie, nie załapałem że tobie chodzi o te konkretne "10-20 lat" (czyli
    o ten konkretny timing) a nie o "koniec tego zasobu wogóle". Być może
    wystarczy tego na kolejne 30...a po nas choćby potop.

    george

  • 17. Data: 2009-04-17 09:43:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > No właśnie nie bardzo. Skoro tamta "przepowiednia" się nie sprawdziła
    > (ropę jakoś mamy), to nic nie wskazuje na to, by wierzyć w kolejne podobne

    Przepowiednia mówiła, że USA mają ropę na kilkadziesiąt lat. Tymczasem juz
    się u nich KOŃCZY i polegają na imporcie.
    http://www.heritage.org/Research/EnergyandEnvironmen
    t/images/EC_1_lg.gif

    Tymczasem potrzeby rosną
    http://www.heritage.org/Research/EnergyandEnvironmen
    t/images/EC_3_lg.gif
    Pamiętacie opowieść o mędrcu, który chciał tyle ziarna, ile zmieści się na
    szachownicy? Zaczynając od jednego ziarnka na pierwszym polu i podwajając na
    następnym...

  • 18. Data: 2009-04-17 10:17:35
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gs9j40

    > Przepowiednia mówiła, że USA mają ropę na kilkadziesiąt lat. Tymczasem
    > juz się u nich KOŃCZY i polegają na imporcie.

    Ale mówimy teraz o zasobach ropy w USA czy na całym świecie, bo się
    pogubiłem.

    > Pamiętacie opowieść o mędrcu, który chciał tyle ziarna, ile zmieści się
    > na szachownicy? Zaczynając od jednego ziarnka na pierwszym polu i
    > podwajając na następnym...

    Pamiętamy. Co to ma wspólnego z kurczącymi się zasobami ropy?

  • 19. Data: 2009-04-17 10:21:11
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:gs9l2n$32v$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pogubiłem.

    > Pamiętamy. Co to ma wspólnego z kurczącymi się zasobami ropy?

    też jestem ciekaw... ( przypowieść na każdą okazję ? )

    george

  • 20. Data: 2009-04-17 11:11:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]

    Założenie na ile lat starczy ropy ma jeden zasadniczy błąd: nie przewiduje
    ciągłego i przyspieszającego wzrostu jej zużycia.
    Sytuacja USA dobrze to obrazuje. Kiedyś zakładając stałe zużycie twierdzono,
    że są samowystarczalni na wiele lat, tymczasem coraz więcej importują.

    Ostatnio pojawił się nowe potężne pożeracze surowców: Chiny i Indie.

    To już drugi powód do rewizji okresu wystarczającej podaży ropy.