  • 1. Data: 2003-03-21 12:13:19
    Temat: kredyt w pln na 15 lat, a zmiana polskiej waluty na euro
    Od: "Mateusz Jaworski" <o...@w...pl>

    hej

    biorac teraz kredyt mieszkaniowy na 15 lat w pln czeka mnie kolo 2008 roku
    przewalutowanie na euro
    jak banki to przeprowadza? czy czasem nie beda chcialy na tym extra zarobic?
    czy nie strace sporo pieniedzy na tej operacji?

    czy jest zatem sens brania takiego kredytu w pln? moze w zwiazku z tym brac
    od razu w euro? przeciez i tak kredyt bedzie zlotowkowym tylko przez 4ry
    lata?

    pzdr

    matjaw

  • 2. Data: 2003-03-21 12:42:54
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > jak banki to przeprowadza? czy czasem nie beda chcialy na tym extra zarobic?
    > czy nie strace sporo pieniedzy na tej operacji?

    podejrzewam, ze banki nie beda _mogly_ na tym zarabiac.

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2003-03-21 14:30:48
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > podejrzewam, ze banki nie beda _mogly_ na tym zarabiac.

    Podejrzewasz ;)

    Zauwaz ze 99% bankow przelicza waluty po swoim wlasnym kursie. A nie po
    kursie NBP.

  • 4. Data: 2003-03-21 14:42:45
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > od razu w euro? przeciez i tak kredyt bedzie zlotowkowym tylko przez 4ry

    Ja mam też obawy ale innego typu. Bierzesz teraz kredyt denominowany w EURO.
    Czy jesteś pewien, że po wprowadzeniu EURO w Polsce będzieś bankowi winien
    dokładnie tyle Euro ile przedtem. Zauważ, że kredyt jest DENOMINOWAMY i
    wypłacany w PLN. Nie miał bym żadnych wątpliwości gdyby on był teraz wypłacany
    w EURO. Pisałem juz kilka razy na ten temat. Nikt się nie wypowiedział. Może
    teraz. Tensor1.
    PS. Jak mówię bzdury to podajcie jakieś argumenty. Chciałbym nie mieć racji.

  • 5. Data: 2003-03-21 14:47:48
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Podejrzewasz ;)
    >
    > Zauwaz ze 99% bankow przelicza waluty po swoim wlasnym kursie. A nie po
    > kursie NBP.

    Zauwaz, ze w EU byly sztywne i jednolite kursy sporo czasu przed
    przejsciem na Euro.

    Bartol

  • 6. Data: 2003-03-21 15:21:01
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Zauwaz, ze w EU byly sztywne i jednolite kursy sporo czasu przed
    > przejsciem na Euro.

    I masz racje. Jesli bedzie ustawa nakazujaca przewalutowanie po kurse
    NBP to bedzie super. Ale jesli nie bedzie, to banki przewalutuja kredyty
    po kursie wg umowy, a najczesciej jest to kurs banku.

  • 7. Data: 2003-03-21 16:04:39
    Od: t...@p...onet.pl

    EURO.
    Może

    > Hihi, to może wyglądać tak: zamienią Ci zadłużenie EUR na złotowe po
    > "swoim" kursie i chwile potem zmienią na EUR po oficjalnym przeliczniku.
    >
    > Tomek

    Dokładnie tak, tego się obawiam. Tensor1.

  • 8. Data: 2003-03-21 16:22:53
    Od: "Mateusz Jaworski" <o...@w...pl>

> [...]
    wypłacany
    > w EURO. Pisałem juz kilka razy na ten temat. Nikt się nie wypowiedział.

    mysle ze tak nie bedzie - dlatego ze przeciez raty sa naliczane w euro,
    dopiero jak juz rata jest wyliczona to przeliczaja Ci na pln
    a przeliczaja na pln chyba dlatego, ze jedyna obowiazujaca waluta w polsce
    jest zloty i po prostu nie mozna od kogos zadac wplat w euro

    pzdr

    matjaw

  • 9. Data: 2003-03-21 16:35:15
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Dnia 03/21/2003 02:42 PM, Użytkownik t...@p...onet.pl napisał:

> [...]

    Hihi, to może wyglądać tak: zamienią Ci zadłużenie EUR na złotowe po
    "swoim" kursie i chwile potem zmienią na EUR po oficjalnym przeliczniku.

    :-)))

    Tomek

  • 10. Data: 2003-03-21 20:09:39
    Od: "Piotr Wojtowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > a przeliczaja na pln chyba dlatego, ze jedyna obowiazujaca waluta w polsce
    > jest zloty i po prostu nie mozna od kogos zadac wplat w euro

    Można.
    Mam kredyt w CHF i spłata idzie automatem z konta osobistego w CHF.

    Piotr Wójtowicz