  • 1. Data: 2005-10-05 09:29:08
    Temat: kredyt mieszkaniowy a wkład własny
    Od: "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl>

    Witam!

    Zastanawia mnie "instytucja" wkładu własnego przy kredytach mieszkaniowych.

    Co jest korzystniejsze dla kredytobiorcy, dla przykładowego kredytu na
    mieszkanie o wartości powiedzmy 200000 zł i posiadanymi środkami pieniężnymi
    w wysokości połowy tej kwoty:

    a) kredyt 200000 zł przy 50% wkładzie własnym
    b) kredyt 100000 zł przy 0% wkładzie własnym

    Czy całkowity koszt kredytu w przypadku a i b będzie taki sam?

    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2005-10-05 09:55:20
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy a wkład własny
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "BM" <m...@f...mathLITERY.put.poznan.pl> wrote in message
> [...]
    > b) kredyt 100000 zł przy 0% wkładzie własnym
    >
    > Czy całkowity koszt kredytu w przypadku a i b będzie taki sam?

    Witaj,

    Bierzesz obu przypadkach kredyt na 100% wiec prowizja bedzie taka sama, ale
    przy wkladzie wlasnym o tej wysokosci dostajesz w wiekszosci banków nizsze
    oprocentowanie,a wiec tanszy kredyt.
    Tak wiec moim zdaniem w przyapdku A kredyt bedzie tanszy.

    Pozdrawiam
    Peyto

  • 3. Data: 2005-10-05 10:53:24
    Od: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>

    BM napisał(a):

    > a) kredyt 200000 zł przy 50% wkładzie własnym

    nie ma sie nad czym zastanawiac, bo tylko ta opcja wchodzi w gre.
    bank udziela kredytu z przeznaczeniem na finansowanie konkretnego zakupu
    - mieszkania o okreslonej wartosci. wartosc mieszkania okresli umowa z
    developerem lub osobnik biegly w materii nieruchomosci. chyba, ze
    planujesz w zmowie z tym ostatnim wartosc mieszkania zanizyc i rzekomo
    finansowac 100% :)

    pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 4. Data: 2005-10-06 10:46:42
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 5 Oct 2005 11:29:08 +0200, "BM"
> [...]

    >w wysokości połowy tej kwoty:
    >
    >a) kredyt 200000 zł przy 50% wkładzie własnym
    >b) kredyt 100000 zł przy 0% wkładzie własnym

    Opcja a) = b), a dokladniej nie ma czegoś takiego jak opcja b).
    Jeśli bierzesz kredyt 100kzł na mieszkanie warte 200kzł, to z definicji masz 50%
    wkład własny.
    "Wkład własny" to jest właśnie różnica pomiędzy wartością inwestycji a
    potrzebnym kredytem.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 5. Data: 2005-10-06 10:47:41
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 5 Oct 2005 11:55:20 +0200, "Peyto" <p...@o...pl> wrote:

    >Bierzesz obu przypadkach kredyt na 100% wiec prowizja bedzie taka sama, ale

    Gdzie ty tu widzisz kredyt na 100% ???
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 6. Data: 2005-10-06 11:09:05
    Od: "Peyto" <p...@o...pl>

    "McMac" <m...@p...pl> wrote in message

    > Gdzie ty tu widzisz kredyt na 100% ???

    sorki mój blad oczywiscie chodzilo mi o 100.000

  • 7. Data: 2005-10-06 13:52:47
    Od: " zbooY" <z...@g...pl>

    BM napisal:

> [...]

    w opcji a rozumiem, że też 100000 bo tak jak jest napisane znaczy, że cała
    nieruchomość jest warta 400000 :-

    jesli kredyt przeznaczony jest na jakas nieruchomosc o okreslonej wartosci to
    nikt takiego kredytu jak opcja b nie da

    tak czy siak im wyższy wkład własny tym mniejsze ryzyko banku
    bo nie dość że w najgorszym razie sprzeda nieruchomość to jego udział w ryzyku
    jest mniejszy :-) więc co za tym idzie wariant a jest tańszy dla biorącego kredyt

    McMac napisał:
> [...]
    50> %
    > wkład własny.
    > "Wkład własny" to jest właśnie różnica pomiędzy wartością inwestycji a

    na rynku pierwotnym wkład własny trzeba udokumentować przed wzięciem kredytu a
    jak to jest na rynku wtórnym?

    i jak to jest później, gdy przy spłacaniu wkład własny w % się powiększa -
    bank zmniejsza oprocentowanie?

    pzdr
    zbooY z 5% wkładem własnym

  • 8. Data: 2005-10-06 17:09:13
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

> [...]
    > b) kredyt 100000 zł przy 0% wkładzie własnym
    >
    > Czy całkowity koszt kredytu w przypadku a i b będzie taki sam?

    Oczywiście, że całkowity koszt odsetkowy w tym samym okresie kredytowania
    bedzie inny przy kredycie na 100 tys. i na 200 tys., do tego prowizja od
    udzielonego kredytu bedzie nizsza od kwoty 100 tys. PLN, nie trzeba bedzie też
    w tym wypadku opłacać tzw. składki ubezpieczenia niskiego wkładu własnego

  • 9. Data: 2005-10-07 13:12:48
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 6 Oct 2005 13:52:47 +0000 (UTC), " zbooY" <z...@g...pl>
    wrote:

    >i jak to jest później, gdy przy spłacaniu wkład własny w % się powiększa -
    >bank zmniejsza oprocentowanie?

    Zależy od banku. Jeśli nie masz wyaganego w.w. (wkładu własnego) - przeważnie
    20% - to ja znam dwa rozwiązania:
    a) Płacisz opłatę za brakujący w.w. Opłata jest z góry za np. 5 lat. Jeśli po 5
    latach w.w. przekroczy ten próg - ok; jeśli nie - płacisz znowu. (PKO,
    Millenium).
    b) Oprocentowanie jest nieco wyższe. Po jakimś czasie spłaty, kiedy w.w.
    przekroczy próg - oprocentowanie kredytu się zmniejsza. (Nordea).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------