  • 1. Data: 2007-01-04 10:27:43
    Temat: kredyt hipoteczny BPH w PLN
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Witam

    wstapiłem sobie wczoraj do BPH zeby pogadac o kredycie hipotecznym
    250tys na 30lat w PLN
    pani zaproponowala mi wibor 6M+0,75% (marza)
    prowizja od udzielenia kredyu od 1% do 3,5% (na 3,5% zrobilem wielkie oczy
    i Pani zaczęła tłumaczyć że można zejść oczwiście do 1% jak zaloże konto
    wezme karty... ciekawe czy to prawda)
    rzeczoznawca - do 1000zł (jak znam zycie bedzie to dokladnie 1000zl)
    koszt ubezpieczenia kredytu do czasu wpisu do hipoteki chyba 0,9%

    jak widać oprocentowanie chyba niezle jak na PLN (marża banku
    interesująca - można dostać mniejszą?) ale te dodatkowe oplaty....:(
    Macie jakieś alternatywne propozycje innych banków?

    Generalnie jestem zdziwiony bo obsługa była miła i kompetentna (a po
    lekturze grupy mialem o BPH raczej złą opinię) a w szoku byłem gdy okazalo
    się, że Pani rozmawiała ze mną po godzinach bo wychodziłem pół godziny po
    zamknięciu banku.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2007-01-04 13:30:02
    Temat: Re: kredyt hipoteczny BPH w PLN
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

> [...]
    > koszt ubezpieczenia kredytu do czasu wpisu do hipoteki chyba 0,9%
    >
    > jak widać oprocentowanie chyba niezle jak na PLN (marża banku
    No nie wiem czy 4,31+0,75+(1-3,5)=6,06-8,56 + koszty dodatkowe to aż taka
    rewelacja...

  • 3. Data: 2007-01-04 14:58:34
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Pawel" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No nie wiem czy 4,31+0,75+(1-3,5)=6,06-8,56 + koszty dodatkowe to aż
    > taka rewelacja...

    Wiesz co to jest prowizja od udzielonego kredytu? Jednorazowa opłata. Więc
    bez sensu to dodałeś.
    Przy 1% jest to 2500zł - czyli 7zł/mc przez 30 lat.
    Więcej i tak nie zamierzam im płacić bo już 1% to niezłe zdzierstwo.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2007-01-04 17:32:07
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > i Pani zaczęła tłumaczyć że można zejść oczwiście do 1% jak zaloże konto
    > wezme karty... ciekawe czy to prawda)

    Prawda

    > rzeczoznawca - do 1000zł (jak znam zycie bedzie to dokladnie 1000zl)

    Ale to koszt zewnętrzny. Dostaniesz listę i możesz wybierać dowolnego
    rzeczoznawcę.
    Istnieje również możliwość ze pracownik "na oko" oszacuje wartość
    nieruchomości - ale bank nie musi się na to zgodzić.

    > koszt ubezpieczenia kredytu do czasu wpisu do hipoteki chyba 0,9%

    Oprocentowanie jest podwyższane o 0,9pp - miesięcznie to wyjdzie około 190zł

> [...]
    > się, że Pani rozmawiała ze mną po godzinach bo wychodziłem pół godziny po

    Zawsze powtarzam że to od człowieka zależy jaka jest obsługa. W jednym
    oddziale będzie źle w drugim dobrze. I jest to niezależne od tego czy to
    jest BPH czy inny bank.

    Darek

  • 5. Data: 2007-01-04 19:43:19
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Hm... czy ja wiem czy taka atrakcyjna

    Zapraszam do nas Wibor 6M + marża standard 1% (4,30 +1%) gdy przeniesiesz
    rachunki marża spada do 0,9%
    0% prowizji
    0% za wczesniejszą spłatę

    Marcin Sygnowski
    Doradca ds. Bankowości Hipotecznej
    tel. 022/640-87-76, kom: 601-855-243
    email: m...@i...pl

  • 6. Data: 2007-01-04 22:49:09
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-04 20:43, sygnetmk3 stwierdził, że:
    > Hm... czy ja wiem czy taka atrakcyjna
    >
    > Zapraszam do nas Wibor 6M + marża standard 1% (4,30 +1%) gdy przeniesiesz
    > rachunki marża spada do 0,9%

    Rewelka. Tam 0.75, tutaj 0.9, nic tylko brać, bo taniej ;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2007-01-05 07:06:42
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "sygnetmk3" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Hm... czy ja wiem czy taka atrakcyjna
    > Zapraszam do nas Wibor 6M + marża standard 1% (4,30 +1%) gdy
    > przeniesiesz rachunki marża spada do 0,9%
    > 0% prowizji
    > 0% za wczesniejszą spłatę

    No naprawde "fajna oferta" - nawet jak dodam te 2500 prowizji dzisiaj do
    kredytu to odsetki przy 0,75% marzy w BPH będą o 5000zł mniejsze niż przy
    marzy którą proponujesz (przy ratach malejących - przy stałej wielkosci
    roznica jest jeszcze większa )
    Niby nic ale wole zeby mi te 5000 zostalo na drobne wydatki.
    A co do przenoszenia rachunków wolę mieć wolny wybór z jakiego banku robię
    przelewy.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-01-05 07:14:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu sygnetmk3 porozsypywal nastepujace haczki:
    > Zapraszam do nas Wibor 6M + marża standard 1% (4,30 +1%) gdy przeniesiesz
    > rachunki marża spada do 0,9%
    Patrzac po sygnaturce, jestes z ING? Probowalem pol roku temu. Zdolnosc
    kredytowa mialem sporo wyzsza niz kwota kredytu (kredyt - x, zdolno -
    1.5x). Pani od kredytow - spoko, kredyt na pewno panstwo dostaniecie,
    zdolnosc jest, zarobki dobre, mlodzi ludzie, wyksztalceni, nie bedzie
    problemu. Po dwoch tyg pani dzwoni i mowi ze ma nieoficjalna informacje
    ze kredytu jednak nie dostaniemy, zeby zadzwonic za godzine, bedzie
    wiedziala cos wiecej. Dzwonimy - pani nie odbiera. dzwonie ponownie za
    15min - komorka juz wylaczona. Do konca dnia juz pani nie wlaczyla
    komorki. Pojechalismy sie dowidziec - pani sie tlumaczy ze nie miala jak
    zadzwonic bo jej padla komorka (na biurku fon stacjonarny, z wyjsciem na
    komorki - to wiem). No ale nic. Pytamy sie czemu nie dostalismy kredytu
    - pani mowi ze oczywiscie nie wie ale podejrzewa ze dlatego ze jestesmy
    za mlodzi (sic!). Druga opcja to taka ze umowe o prace mialem od 6m-cy,
    wczesniej 2 lata umowa-zlecenie z ta sama firma. Pytam sie pani -
    dlaczego nam tgo nie powiedziala. Pani mowi ze jej nie wolno udzielac
    informacji o tym ze klient moglby nie dostac kredytu - o wszystkim
    decyduje analityk i do kazdego przypadku bank podchodzi indywidualnie.
    Wiec juz mnie chyba ING nie zobaczy.
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-01-05 11:49:41
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

> [...]
    > Przy 1% jest to 2500zł - czyli 7zł/mc przez 30 lat.
    > Więcej i tak nie zamierzam im płacić bo już 1% to niezłe zdzierstwo.
    Mea culpa. Nie zwróciłem uwagi na to,że jest to prowizja za udzielenie
    kredytu.Jeżeli tak to oferta jest OK.A jak z możliwością wcześniejszej
    spłaty?Wiem, że BPH kiedyś pobierało dodatkowe opłaty...

  • 10. Data: 2007-01-05 12:36:29
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Mea culpa. Nie zwróciłem uwagi na to,że jest to prowizja za udzielenie
    > kredytu.Jeżeli tak to oferta jest OK.A jak z możliwością wcześniejszej
    > spłaty?Wiem, że BPH kiedyś pobierało dodatkowe opłaty...

    I chyba nadal pobiera...
    Nie wiem czy dobrze rozumiem TOiP
    http://www.bph.pl/pl/narzedzia/oplaty_i_prowizje/kli
    enci_indywidualni/hipoteka
    Ale o ile dobrze rozumiem jeżeli nie splace w pierwszysch trzech latach
    wiecej niz 50% to chyba bezplatnie? Nie jest to wprost napisane.

    Napisali ze 2% (min200zł) jak splata czesciowa ale wiecej niz 50% w
    pierwszych 3 latach.
    za wczesniejsza splate calosci 2% (min 200zł)

    --
    pozdrawiam
    P.