  • 11. Data: 2002-11-06 15:25:22
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

    news:6fa3.0000051b.3dc92464@newsgate.onet.pl...
    > Ale mają wyższą marżę i prowizję.

    Marżę przy kredytach do 5 lat mają identyczną - 1%, przy dłuższych do 3% i
    zależną od negocjacji :-)).
    Prowizję mieli 1,2%, teraz nie wiem

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 12. Data: 2002-11-06 19:59:42
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Marżę przy kredytach do 5 lat mają identyczną - 1%, przy dłuższych do 3% i
> [...]
    W dalszym ciągu prowizja w PKOBP 1,2%. Z kolei w KB marża wynosi 1%
    niezależnie od okresu kredytowania i bez negocjacji (aż do 25 lat). Prowizja
    jak już tu podano 0,9%, chyba, że jakiś wariat korzysta z pośredników

  • 13. Data: 2002-11-07 07:29:14
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

> [...]
    Prowizja
    > jak już tu podano 0,9%, chyba, że jakiś wariat korzysta z pośredników

    Nieźle.
    A kara za wcześniejszą spłatę jest?

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 14. Data: 2002-11-07 07:32:04
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Robert Wicik" <R...@o...pl> wrote in message
    > Nieźle.
    > A kara za wcześniejszą spłatę jest?

    w telefonie twierdzą, że nie ma, a co więcej możesz po każdej spłacie
    dodatkowych 10 zł za darmo poprosić o przeliczenie odsetek (nie częściej niż
    raz na miesiąc)

    nie chciało mi się w to wierzyć i poprosiłem konsultantkę o upewnienie się i
    po upewnieniu potwierdziła:
    "co miesiąc nawet przy nadpłacie 10 zł może Pan poprosić o darmowe
    przeliczenie odsetek i nowy harmonogram - albo po prostu wcześniej spłacić
    cały kredyt"

    chyba przeniosę mój kredyt w Euro do KB na złotówki (o ile mnie zechcą :)))

    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2002-11-07 07:41:39
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:aqd4ru$fhh$1@news.tpi.pl...
    > w telefonie twierdzą, że nie ma, a co więcej możesz po każdej spłacie
    > dodatkowych 10 zł za darmo poprosić o przeliczenie odsetek (nie częściej
    niż
    > raz na miesiąc)

    W PKO BP chcą 30 zł za nowy harmonogram, ale co kwartał, przy zmianie
    oprocentowania, jak się ładnie poprosi, dają za darmo - z tym że ten darmowy
    nadpłatę wlicza tylko na poczet rat kapitałowych.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 16. Data: 2002-11-07 07:48:53
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

> [...]
    darmowy
    > nadpłatę wlicza tylko na poczet rat kapitałowych.

    a po co wliczać nadpłatę inaczej niż na spłatę kapitału :))) ?

    --
    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 17. Data: 2002-11-07 07:57:17
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:aqd5rf$lho$1@news.tpi.pl...
    > a po co wliczać nadpłatę inaczej niż na spłatę kapitału :))) ?

    W wyniku nadpłaty mam spłacone raty kapitałowe na najbliższe kilka lat i
    płacę tylko odsetki, aby to zmienić musiałbym zapłacić 30 zł :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 18. Data: 2002-11-07 08:37:06
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > W wyniku nadpłaty mam spłacone raty kapitałowe na najbliższe kilka lat i
    > płacę tylko odsetki, aby to zmienić musiałbym zapłacić 30 zł :-))

    Czy odsetki ulegaja zmianie. Przecież Twoje zadłużenie jest juz mniejsze.
    Tensor1.
    PS. W KB spłata wiekszej raty niz wymagana oznacza zmniejszenie o tą różnicę
    kredytu oraz całkowicie nowy harmonogram spłat taki jakbyś rozpoczął spłacać
    nowy kredyt o wysokości aktualnego zadłużenia. Jest to moim zdaniem bardzo
    korzystne dla klienta. Mie bez powodu wygrali rózne rankingi dla tego typu
    produktu (nazywają to Ekstralokum). Jest jeszcze jedna interesująca rzecz. W
    celu określenia zdolności kredytowej można uwzględnić dochody innych osób np.
    rodziców. Jest to wtedy jakby kredyt udzielany nie jednej ale wielu osobom.

  • 19. Data: 2002-11-07 09:48:52
    Od: "Robert Wicik" <R...@o...pl>

    > Czy odsetki ulegaja zmianie. Przecież Twoje zadłużenie jest juz mniejsze.

    Oczywiście. Odsetki płacę tylko od rzeczywistej kwoty zadłużenia.
    Nadpłacony kapitał jest pomniejszony i od pomniejsoznego są liczone odsetki
    oraz nie płacę części raty odpowiadającej za nadpłacony kapitał. Mogę to
    zmienić za 30zł. Wtedy bym znowu spłacał i raty kapitału i odsetki.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 20. Data: 2002-11-07 16:20:04
    Od: p...@o...pl

    > Gdzie najkorzystniej wziac kredyt na zakup domu ('uzywanego ;)' )? W
    > złotówkach, czy euro? Kwota ok. 240,-

    najlepiej poszukac na bankierze - www.bankier.pl

    sprobuj okreslic swoje wymagania co do kredytu w wyszukiwarce (
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/multiarticle.html?a
    rticle_id=468233 ) i
    powinienes dostac to czego szukasz

    pozdr