    From: "Darek" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny
    Date: Fri, 18 Apr 2003 09:29:19 +0200

    Dobry strzal w "10" jo44. Kolega tensor widze ma cos duzo wspolnego z KB. Co
    post to wychwala ich oferte.
    A sprawa jest bardzo prosta. Jesli kredyt splaca sie w ratach rownych to
    zawsze na poczatku kwota kredytu rosnie. Tak wiec przy kredycie na 20 lat po
    roku splacania okaze sie ze mamy do splaty jeszcze wlasciwie tyle samo. Ale
    to efekt uboczny rat stalych.
    Jesli chodzi o waluty kontra PLN to obecnie niestety jeszcze "konieczne"
    jest wziecie kredytu w walucie.
    Przyklad:
    Kredyt na 20 lat 250 000 PLN , raty rowne
    CHF - ok. 1550zł
    PLN - ok. 2080 zł
    Przy obecnym oprocentowaniu (przyjeto oferte Multibanku CHF-3,9%, PLN-7,95%)
    ryzyko kursowe jest na poziomie ok. 35% czyli CHF musialby kosztowac ok.
    3,88)
    Oczywiscie ryzyko bedzie sie zwiekszac wraz ze spadkiem oprocentowanie
    kredytow w PLN.