  • 21. Data: 2004-07-17 19:49:33
    Temat: Re: kradziez karciana w ubiegly weekend
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia sob, 17 lip 2004 at 12:54 GMT,
    Tomek <D...@s...pl> napisał(a):

    > z tym, że płacisz za każdego odebranego sms'a (jak się mylę to niech mnie
    > ktoś poprawi)

    za każdego wysłanego do Ciebie SMSa - to chyba lepiej odzwierciedla
    rzeczywistość

    > i są one niesamowicie aktualne :-/

    to inna sprawa - nie testowana przezemnie (dlatego napisałem tylko o
    ustawianiu)

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 22. Data: 2004-07-17 20:55:45
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Hubert123 wrote:

    > Czas załatwiania sprawy jest rażąco długi, a osoby kontaktujące się z
    > klientem składającym reklamację - niekompetentne i nie mające
    > uprawnień do decydowania o czymkolwiek. Pod tym względem mBank jest
    > zdecydowanie lepszy od Inteligo!

    IMHO pod _tym_ akurat względem do różnicy nie ma.
    I jest to raczej typowa cecha call center w ogóle.

    Bogdan B.

  • 23. Data: 2004-07-17 21:24:26
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sat, 17 Jul 2004 01:48:02 +0200, na pl.biznes.banki, czaban w wiadomości
    <news:cd9phj$h98$1@korweta.task.gda.pl> napisał(a):

    > mialem swiezo podpieta linie kredytowa (kredyt odnawialny) a w kazdym
    > badz razie nie wykorzystane jeszcze srodki. Problem w tym ze w mbanku
    > nie mozesz podpiac kredytu odnawialnego do eMaxa - mozesz miec
    > tylko podpiety kredyt do eKonta ... i tam tez mialem podpiete karty ...

    Ten temat chyba ktoś już (dosyć dawno temu) poruszał!
    A mBank przez cały czas nic z tym nie zrobił!

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 24. Data: 2004-07-17 21:28:24
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Sat, 17 Jul 2004 00:08:44 +0200, na pl.biznes.banki, czaban w wiadomości
    <news:cd9jnk$l3r$1@korweta.task.gda.pl> napisał(a):

    > Zlozylem wprawdzie reklamacje i zablokowalem
    > karte (ktora caly czas mialem) ale szanse na odzyskanie
    > gotowki mam zadne bo karta zostala wydana jeszcze przed
    > ustawa o elektronicznych instrumentach finansowych

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że termin wydania karty nic tu nie
    ma do rzeczy? Czy sprawdzałeś dokładnie, co Ustawa mówi na ten temat?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 25. Data: 2004-07-17 22:14:27
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:

    > Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że termin wydania karty nic tu
    > nie ma do rzeczy? Czy sprawdzałeś dokładnie, co Ustawa mówi na ten
    > temat?

    Karty wydane przed wejściem ustawy w życie mogą jej nie podlegać, nie dłużej
    jednak niż przez przez rok.
    Od banku zależy czy obejmie stare karty nowymi regulacjami wcześniej.
    AFAIK mBank nie objął :-(

    Bogdan B.

  • 26. Data: 2004-07-17 22:19:59
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Natomiast ustawa (jak i inne regulacje, niekoniecznie autorstwa
    > panstwa polskiego) daje wieksza motywacje do usuniecia _przyczyny_
    > tym, ktorzy moga to zrobic, czyli bankom i organizacjom platniczym.
    > Bo tylko one moga zabezpieczyc transakcje karciane w taki sposob,
    > by bylo to bezpieczne i nie opieralo sie na ubezpieczeniach,
    > zmniejszaniu okna czasowego i ew. limitow transakcji.

    Ustawa nie daje takiej motywacji, bo banki tylko bedą wrzucać fraudy w
    koszty, czyli obciąży to wszystkich klientów.

    Sensownym rozwiązaniem jest wycofanie wszystkich kart z paskiem, i
    wymiana ich na chipowe. Jak tylko jakiś bank będzie je normalnie
    wydawać, a nie tylko pilotażowo, to się w taką zaopatrzę, a tam gdzie
    nie ma czytnika chipowego będę płacił gotówką.

    A może już jakiś bank w pl normalnie wydaje takie karty tylko ja nic
    nie wiem?
    A które banki w Europie wydają już seryjnie karty chipowe (ale nie
    takie portmonetki czy chipy do krajowych systemow, jak to jest w
    Belgii czy w Holandii), ale chipy którymi da się zapłacić w polsce
    normalnym systemem VISA czy Europay?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 27. Data: 2004-07-17 22:51:27
    Od: "Radix" <r...@T...pl>

    Użytkownik "Hubert123" <h...@b...poczty.pl> napisał w wiadomości
    > Inteligo pobiera miesięczną opłatę
    > za prowadzenie konta z góry - ostatniego dnia poprzedniego okresu
    miesięcznego
    > za każdy rozpoczęty następny okres miesięczny. Jeżeli średnie miesięczne
    saldo
    > na rachunku w danym okresie rozliczeniowym wynosi do 99,99 PLN - pobierana
    > jest opłata 4,99 PLN za następny okres miesięczny. Opłata nie jest
    pobierana
    > za pierwszy okres miesięczny od założenia rachunku.

    Witam!
    Może trochę OT a może nie mam pytanie czy ta zasada dotyczy tylko
    rachunku głównego, czy również pozostałych rachunków otwartych w ramach
    głównego konta?
    Mam np. 300zł na rachunku głównym, więc nie płacę prowizji. To czy
    otwierając następny rachunek w ramach tego konta, także obowiązuje
    zasada 100zł, czy mając na drugim koncie cały czas 0zł, zapłacę
    prowizję (na pierwszym, głównym mam 300zł)?
    Dzieki.Ps Googlowałem ale nie znalazłem odpowiedzi na tak postawione
    pytanie które padło na tej grupie 4 lutego tego roku.

  • 28. Data: 2004-07-17 23:23:24
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2004 00:51:27 +0200,
    osoba podpisana: Radix <r...@T...pl>
    napisała:
    [...]
    [...]
    > Dzieki.Ps Googlowałem ale nie znalazłem odpowiedzi na tak postawione
    > pytanie które padło na tej grupie 4 lutego tego roku.
    Albo kłamiesz, albo baaaaaaaaardzo niedokładnie szukałeś. Wątek był nie dalej
    niż 2 tygodnie temu.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 29. Data: 2004-07-17 23:30:49
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Radix <r...@t...pl> wrote:

    > Mam np. 300z?? na rachunku g??ównym, wi??c nie p??ac?? prowizji. To czy
    > otwieraj??c nast??pny rachunek w ramach tego konta, tak??e obowi??zuje
    > zasada 100z??, czy maj??c na drugim koncie ca??y czas 0z??, zap??ac??
    > prowizj?? (na pierwszym, g??ównym mam 300z??)?

    Nie zapłacisz, liczy się średnie saldo sumarycznie na wszystkich
    rachunkach w ramach konta.

    Możesz mieć na głównym 60 PLN i na innym rachunku 70 PLN i też nie
    będziesz płacił 4.99 PLN.

  • 30. Data: 2004-07-18 08:00:50
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    > Ustawa nie daje takiej motywacji, bo banki tylko bedą wrzucać fraudy w
    > koszty, czyli obciąży to wszystkich klientów.

    z punktu widzenia klienta wiele zmienialoby potwierdzanie transakcji SMSem
    i biometria - ale banki nie sa zainteresowane inwestycjami tego typu -
    lepiej
    miec wieksza stope zwrotu z inwestycji w dotychczasowe sieci bankomatow.