  • 21. Data: 2016-12-29 17:20:22
    Temat: Re: kradziez dowodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >OMG, już wydają na plebanii?

    U mnie zalatwia to Wydzial Spraw Obywatelskich Urzedu Miejskiego.
    A moze juz inny wydzial.

    Swoja droga - kto tam biegly w prawie - prezydent/burmistrz/wojt ma
    prawo scedowac uprawnienia na nizszego urzednika, czy ustawa nie
    przewiduje, a skoro nie przewiduje, to powinien obslugiwac osobiscie
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-12-29 17:24:11
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com>:

    > Hmm, a od kiedy to DO wydawane są w USC ?

    W Swiebodzinie? Jakoś tak od 2008.

    http://bip.swiebodzin.eu/291/Urzad_Stanu_Cywilnego_i
    _Spraw_Obywatelskich/

    CROSS: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2016-12-29 23:23:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-12-16 o 11:59, J.F. pisze:

    > Jak widac - mozna.stwa nie podejmują, to jeszcze później przypadkowym

    Nie można. A to, że banki nie realizują podstawowych obowiązków w
    zakresie bezpieczeństwa i umożliwiają oszustwa na cudze dane, to już ich
    problem.

    > A ze jako prawnik napiszesz, ze nie na jego rzecz ... to trzeba jeszcze
    > w praktyce udowodnic.

    Trochę wywracasz sprawę do góry nogami. Ne ma już BTE, więc to bank musi
    dowieść, że kredytobiorca jest kredytobiorcą.

    > I juz powstaje szkoda.
    > Jak sie jeszcze okaze ze e-sad wydal nakaz egzekucji, to szkoda bedzie
    > wymierna.

    4,50 na protest?

    > A i same odbieranie telefonow jest nieprzyjemne - a wiec znow szkoda.
    >
    > Dalej bym bym rozne BIK sprawdzil - i mamy kolejna szkode ...
    >
    > I za to wszystko urzad powinien zaplacic.
    > Ale pewnie sie okaze, ze nie lezalo to w zakresie obowiazkow urzednikow,
    > wiec sa niewinni.

    Ale czemu urząd? Przecież tak, to kredyt może każdy bez kradzieży dowodu
    osobistego wziąć. Prędzej bym szedł w roszczenia cywilne wobec banków,
    które nie dość, że elementarnych środków bezpieczeństwa nie dochowują,
    to jeszcze później głowę przypadkowym osobom zawracają.

  • 24. Data: 2016-12-29 23:53:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Hmm, a od kiedy to DO wydawane są w USC ?

    W małych gminach często w jednym pokoju siedzi kilka osób
    reprezentujących różne - bywa, ze jednoosobowe - wydziały. Nie
    wykluczone, ze pani Marysi od dowodów nie było, to zastępowała ją panią
    Jola, a że z USC, to tam sobie przeniosła na chwile dowody, y nie
    biegać. Ale to moje domysły jedynie.

  • 25. Data: 2016-12-30 10:07:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.12.2016 14:42, Liwiusz pisze:

    > Masz barrrdzo starą wiedzę.

    To jak sąd ustali? Z meldunku? Czy posiadacz skradzionego dowodu może
    przemeldować osobę widniejącą w dowodzie pod inny adres?

    MJ

  • 26. Data: 2016-12-30 10:24:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 10:07, Michał Jankowski pisze:

    > To jak sąd ustali? Z meldunku?

    Tak.

    > Czy posiadacz skradzionego dowodu może
    > przemeldować osobę widniejącą w dowodzie pod inny adres?

    Nie, bo nawet jakby próbował, to w urzędzie wyda się, że to jest
    fake'owy dowód (pomijając już takie niuanse jak podobieństwo do zdjęcia).

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2016-12-30 11:25:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-29, m <m...@g...com> wrote:

    > Ty weź głupio nie podpowiadaj. Ten rząd i tak ma nadmierne tendencje do
    > centralnych systemów i rejestrów.

    System który pozwoli po wpisaniu nr dokumentu wyświetlić flagę
    "zastrzeżony/nie zastrzeżony" uważałbyś za głupi pomysł?

    + odpowiednie API żeby banki mogły to w swoich systemach zintegrować.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2016-12-30 11:39:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m <m...@g...com> writes:

    > Ty weź głupio nie podpowiadaj. Ten rząd i tak ma nadmierne tendencje do
    > centralnych systemów i rejestrów.

    Przecież baza pesli i dowodów i tak jest centralna. Kwestia API i prawa,
    jeśli chodzi o dostęp prywatnych podmiotów.
    KJ

    Old soldiers never die. Young ones do.

  • 29. Data: 2016-12-30 12:10:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > System który pozwoli po wpisaniu nr dokumentu wyświetlić flagę
    > "zastrzeżony/nie zastrzeżony" uważałbyś za głupi pomysł?
    >
    > + odpowiednie API żeby banki mogły to w swoich systemach zintegrować.

    Wystarczyłoby postawić bazę, którą banki dla siebie robią na jakimś
    serwerze państwowym, albo wręcz skorzystać juz z istniejącej
    infrastruktury bankowej. Banki posiadają własny rejestr dokumentów
    zastrzeżonych (ponieważ nigdy nie mogły się doprosić innego)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 30. Data: 2016-12-30 18:40:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 10:24, Liwiusz pisze:

    > Tak.

    > Nie, bo nawet jakby próbował, to w urzędzie wyda się, że to jest
    > fake'owy dowód (pomijając już takie niuanse jak podobieństwo do zdjęcia).

    Skradziony dowód jest fakeowy ?
    Wytłumaczysz dlaczego i od kiedy ?