  • 1. Data: 2003-07-10 22:38:19
    Temat: koszty związane z zakupem nowego mieszkania
    Od: "Mariusz" <e...@o...pl>

    Mam nadzieję, że nie potraktujecie tego jako zupełny OT...

    Poszukuję "przewodnika" po kosztach związanych z zakupem mieszkania na rynku
    pierwotnym, a także porad dotyczących kolejnych kroków na drodze do
    zamieszkania. Na ten moment mam pytanie, czy umowa przedwstępna powinna
    zostać potwierdzona notarialnie (jaki koszt)? Mieszkanie ma być kupione na
    kredyt. Niestety zarówno przedostatni "Profit", jak i popularne portale w
    stylu "gazeta.pl" zawierają zbiór różnych nieco chaotycznie zebranych
    materiałów. Pomożecie?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-07-11 08:19:13
    Temat: Re: koszty związane z zakupem nowego mieszkania
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    1. Do tego zeby rozmawiac o kredycie potrzebne beda:
    a) umowa przedswtepna
    b) dowody wplaty zaliczki
    c) wycena nieruchomosci
    d) cala teczka innych papierow dokumentujacych zarobki etc.

    2. koszty zwiazane z kredytem to :
    a) prowizja banku 1-2.5% kwoty kredytu platna przy podpisaniu umowy
    (praktycznie zawsze)
    b) polisa na zycie na kwote nie mniejsza niz kwota kredytu i na nie mniejszy
    okres (nie wymagana przy duzym wkladzie wlasnym)
    c) ubezpieczenie niskiego wkladu wlasnego - jesli taki byl
    d) ubezpieczenie kredytu do czasu zalozenia hipoteki platne zwykle za 2 lata
    z gory (0.84% na rok) - zwracaja reszte po ustanowieniu hipoteki
    d) weksel inblanco 1/1000 kwoty kredytu (nie wymagany przy duzym wkladzie
    wlasnym)

    3) koszty zwiazane z finalizowaniem zakupu nieruchomosci:
    a) notariusz (wpis do hipoteki) patrz Murator 6 lub 7 / 2003 cirika 2%
    wielkosci wpisu w hipotece
    b) oplata skarbowa od czynnosci cywilno-prawnych 2% od wartosci mieszkania

    ... jesli o czyms zapomnialem to prosze mnie poprawic. Wlasnie zalatwilem
    kredyt i kupuje mieszkanie wiec mam dane z pierwszej reki ;o)
    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 3. Data: 2003-07-11 10:16:57
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkania. Na ten moment mam pytanie, czy umowa przedwstępna powinna
    > zostać potwierdzona notarialnie (jaki koszt)?

    Może ale nie musi. Ja kupowałem w b.duzej spółdzielni, więc nie miałem obaw.
    Podpisałem umowę, wpłaciłem kasę i cierpliwie 1,5 roku czekałem aż
    mieszkanko się zbudowało.
    Oprócz opłat za metr mieszkania, były opłaty za wpisowe do spółdzilenie,
    wykupienie udziałów, zakup schowka na strychyu i miejsca parkingowe w garażu
    podziemnym. W umowie miałem zagwarantowaną stałą cenę metra. Nawet dostałem
    kasę z tyłu kar umownych za opóźnienie w oddaniu mieszkania.
    Do tego był kredyt w PKO BP. Z banku dostałem wykaz dokumentów jakie muszę
    dostarczyć ze spółdzielni i od siebie.
    Dostarczyłem i dostałem :-)). Koszty to już musisz sprawdzić TOiP w banku.
    Teraz kolej wydzilenie własnosci, umowę notarialną, założenie księgi
    wieczystej i wpis hipoteki - kolejne koszty. Zobacz taksę notarialną i wpis
    stosunkowy w sądach.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-07-11 11:03:31
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "babla" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > b) oplata skarbowa od czynnosci cywilno-prawnych 2% od wartosci mieszkania

    Czy w przypadku nowego mieszkania też?

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 5. Data: 2003-07-11 15:09:55
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "babla" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy w przypadku nowego mieszkania też?

    Nie. W takim przypadku tylko od gruntów.

    K. Kowalski

  • 6. Data: 2003-07-11 15:14:04
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Mariusz" <e...@o...pl> wrote in message news:bekqmh$jr9$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kredyt. Niestety zarówno przedostatni "Profit", jak i popularne portale w
    > stylu "gazeta.pl" zawierają zbiór różnych nieco chaotycznie zebranych

    Jeśli masz duży udział kredytu to musisz liczyć ok 8% wartości mieszkania.
    Bank i developer (zwłaszcza developer do momentu podpisania aktu :-) powinni
    Ci pomóc - w końcu za to biorą sporą kasę.

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2003-07-14 05:39:36
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > mieszkania

    > Nie. W takim przypadku tylko od gruntów.

    Tak też myślałem, ale już się przestarszyłem po poprzednim poście, że jednak
    tak :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 8. Data: 2003-07-16 10:08:15
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >mieszkania

    >Nie. W takim przypadku tylko od gruntów.

    Nie tyle liczy sie czy mieszkanie jest nowe czy stare, ale od kogo kupujesz.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 9. Data: 2003-07-16 10:21:44
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tyle liczy sie czy mieszkanie jest nowe czy stare, ale od kogo
    kupujesz.

    Mozesz rozwinąć myśl, chodzi o płatników VAT. Czy kupując od spółdzielni
    płacę 2%?

    Pzodrawaiam
    Robert Wicik

  • 10. Data: 2003-07-17 15:08:36
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >kupujesz.
    >
    >Mozesz rozwinąć myśl, chodzi o płatników VAT. Czy kupując od spółdzielni
    >płacę 2%?

    Nie pamietam dokladnie, a nie chce zmyslac szczegolow. W kazdym razie kupno od
    developera oraz spoldzielni lapie sie na brak podatku od mieszkania, a tylko 2%
    od gruntu.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------