  • 1. Data: 2016-12-17 02:58:35
    Temat: konto w banku niemieckim
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam,

    mamy koniec 2016 roku a ja się zastanawiam, jak wygląda obecnie oferta w
    bankach niemieckich z kontami dla Polaków. Czy ktoś może ostatnio ćwiczył?

    Mógłbym pojechać np. do Berlina w celu założenia takiego konta. Interesuje
    mnie konto z obsługą przez Internet, dostępne bez problemu dla Polaka, który
    nie pracuje w Niemczech i takie, żeby opłaty za konto były jak najmniejsze.
    Z tego konta nie planuję aktywnie korzystać - tylko wpłacić jakąś dosyć
    niewielką kasę (powiedzmy 10x średnia krajowa w Polsce) w Euro na wypadek
    jakby polski system bankowy zrobił jakieś kuku.

    Zatem - czy ktoś coś ćwiczył - najlepiej w bieżącym roku?

    --
    Wysłane z pola.

  • 2. Data: 2016-12-17 08:47:21
    Temat: Re: konto w banku niemieckim
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 02:58:37 UTC+1 użytkownik janek z pola napisał:
    > na wypadek
    > jakby polski system bankowy zrobił jakieś kuku.
    W Deutsche Bank założ;)

  • 3. Data: 2016-12-20 10:01:24
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    janek z pola wrote:

> [...]
    > na wypadek jakby polski system bankowy zrobił jakieś kuku.
    >
    > Zatem - czy ktoś coś ćwiczył - najlepiej w bieżącym roku?

    Chyba nikt nie ćwiczył - dziwne. Są tutaj ludzie, którzy mają konta w 30%
    banków w Polsce - a w Niemczech nikt?

    Znalazłem zestawienie: http://hype.pl/finanse/konto-bankowe-w-niemczech/

    Mowa tam o 3 kontach:

    * DKB-Cash
    * Girokonto ING-DiBa
    * Girokonto comdirect

    Czy ktoś ma może któreś z powyższych i może się podzielić uwagami? Przede
    wszystkim o taryfie opłat - zależy mi na rachunku bezpłatnym. Fajnie jakby
    ktoś wiedział czy np. DKB albo 'comdirect' to takie niemieckie bardziej
    SKOKi czy bardzie jak Nest Bank czy bardziej jak mBank.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2016-12-20 10:16:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2016 23:47:21 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > W Deutsche Bank założ;)

    DB ma oddziały krajowe, bardzo autonomiczne, np. w Hiszpanii w oddziale
    DB niczego się nie dowiesz o swoim koncie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-12-20 10:43:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości

    >DB ma oddziały krajowe, bardzo autonomiczne, np. w Hiszpanii w
    >oddziale
    >DB niczego się nie dowiesz o swoim koncie :)

    Tego chyba w ogole krajowe prawo bankowe wymaga.
    Polski DB ma przestrzegac krajowego prawa, w tym i w kwestii tajemnicy
    bankowej.

    J.

  • 6. Data: 2016-12-20 12:17:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2016 10:43:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tego chyba w ogole krajowe prawo bankowe wymaga.
    > Polski DB ma przestrzegac krajowego prawa, w tym i w kwestii tajemnicy
    > bankowej.

    Przecież mogli mnie wylegitymować, miałem paszport i znałem dane konta.
    Powiedzieli że w ogóle nie mają dostępu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2016-12-20 12:53:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, poszedłeś w Hiszpanii do oddziału hiszpańskiego db (albo oddziału niemieckiego
    db w Hiszpanii) i chciałeś wykonać jakąś operację na koncie w polskim db ?
    To mniej więcej tak, jakbyś poszedł do oddziału pko bp i chciał wykonać operację na
    koncie w pekao s.a.

  • 8. Data: 2016-12-20 14:08:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    ?
    > To mniej więcej tak, jakbyś poszedł do oddziału pko bp i chciał wykonać operację na
    koncie w pekao s.a.

    No wiesz, w końcu DB nie ma w nazwie nazwy kraju, nie? Na dokumentach
    czy szyldach nie pisze Polski (czy jakiś inny) Deutsche Bank a
    spodziewałem się po solidnej niemieckiej firmie większego, choćby
    europejskiego rozmachu :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2016-12-20 14:22:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Na dokumentach
    > czy szyldach nie pisze Polski (czy jakiś inny) Deutsche Bank a

    Na dokumentach "pisze", jak to ty piszesz.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-12-20 14:24:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Na szyldzie to rzeczywiście nie mają (ciekawe, ile płacą za używanie logo - piękny
    sposób wyprowadzania kasy), ale na dokumentach - i nawet na stronie - jak najbardziej
    jest "deutsche bank polska".
    A nawet do niedawna były dwa - "deutsche bank polska" i "deutsche bank polska (chyba
    z polska) p.b.c" - ale na szczęście je połączyli.

    Tak czy siak deutsche bank ag i deutsche bank polska sa to dwa osobne banki nie
    mające ze sobą nic wspólnego poza tym, że jeden jest właścicielem drugiego, ale
    relacja właścicielska jest słabsza niż wymagania prawa dotyczące tajemnicy bankowej.

    To się wzięło z regulacji przedunijnych, kiedyś granice nie były tak otwarte jak
    teraz (oby ich znów nie zamknęli przed nami).
    W unii możliwe jest zaś - ale to dopiero też od niedawna, bo raczej nawet nie od 2004
    - że bank z jednego kraju unii otwiera oddział w innym kraju unii - i wtedy to jest
    dalej jeden bank.
    Np. tak jest z nordeą w Polsce - "osobną" nordeę kupiło pko bp, zaś skandynawska
    nordea otworzyła sobie w PL oddział, ale bodajże tylko przedsiębiorstwa obsługują.

    Do przejrzenia:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_banków_działając
    ych_w_Polsce

    Jako że Hiszpania w unii dłużej, to mogło być tak, że ten db w Hiszpanii to był
    oddział db niemieckiego, i np. jakbyś miał konto w niemieckim db to byś w Hiszpanii
    mógł przyjść tak po prostu do oddziału.
    Ale polski to osobny bank - ciekawe swoją drogą, czy można taki osobny bank
    przekształcić w "oddział w innym kraju ue", i pod jaki nadzór i system gwarancji to
    wtedy będzie podpadać.
    Taką hybrydą był polbank - niby osobne przedsiębiorstwo, a podpadał pod EFG, a nie
    BFG - choć może się mylę i wcale nie było to osobne przedsiębiorstwo, tylko właśnie
    polski oddział eurobank efg (chodzi o grecki bank, a nie ten polski eurobank z
    wrocławia - grecy musieli wymyślić sobie w Polsce inną nazwę bo "eurobank" był już
    zajęty) ? Tylko z kolei jak oni oddział sprzedali - pewnie wcześniej musieli z niego
    zrobić (na odwrót) osobny bank...

    PS.: Mam nadzieję, że to poważne pytanie było, a nie robienie sobie jaj ;>