  • 1. Data: 2016-12-15 22:23:32
    Temat: Inteligo - iKO - odcisk palca
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    Witam,
    niedawno wprowadzili w iKO możliwość logowania odciskiem palca... oczywiście u mnie
    nie ma i nie działa - podobnie jak płatności NFC... Dziś bank wyjaśnił:
    "Zaznaczam przy tym, że opcja ta nie jest dostępna dla telefonów z odblokowanym
    dostępem do konta administratora (zrootowanych) i wymaga aktywnej funkcji logowania
    do telefonu odciskiem palca."

    O ile mogę zrozumieć, dlaczego blokują płatności na zrootowanych telefonach (rzekomo
    wytyczne KNF, imho raczej dupochron) o tyle kompletnie niezrozumiałem jest blokowanie
    logowanie odciskiem palca do aplikacji (zwłaszcza, że wykonanie czegokolwiek i tak
    wymaga autoryzacji)...

    Argh!

    PS. Nie, nie zrezygnuję z root, chociażby z powodu możliwości robienia kopii
    zapasowej, ad-block i kilku innych...

  • 2. Data: 2016-12-16 15:39:05
    Temat: Re: Inteligo - iKO - odcisk palca
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 grudnia 2016 22:23:33 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    >
    > Argh!
    >
    > PS. Nie, nie zrezygnuję z root, chociażby z powodu możliwości robienia kopii

    Platnosci sa blokowane na zrootowanych telefonach ze wzgledu na wytyczne Visa/MC -
    czyli dotyczy to kazdego banku. Oczywiscie niektorzy sobie z tym radza, ale to juz
    trzeba kombinowac i caly czas jest to zabezpieczane. JEsli bank chce udosteponiac
    taka funkcje = musi trzymac sie mandatow organizacji platniczej.

    Co do logowanie odciskiem palca - dziala na nowszych telefonach z Androidem 6.
    Niestety wlasne rozwiazania poszczegolnych producentow maja swoje slabe strony. Tutaj
    mamy wymogi bezpieczenstwa - to jednak jest proces logowania. Nie dziala na roocie -
    bo znowu kwestie bezpieczenstwa. Ja wiem, ze w zdecydowanej wiekszosci rootuja
    ludzie, ktorzy sa zaawansowani w korzystaniu z telefonami, ale jednak mocno oslabia
    to zabezpieczenie telefonu. Nie wiem - moze jak to wszystko dojrzeje, to bank/banki
    zrezygnuje/a z tego wymogu - podobnie bylo przeciez z IKO (Blikiem)

  • 3. Data: 2016-12-16 15:53:12
    Od: Wojtek <k...@g...pl>

    El viernes, 16 de diciembre de 2016, 11:39:06 (UTC-3), Michal 'Amra' Macierzynski
    escribió:
> [...]
    taka funkcje = musi trzymac sie mandatow organizacji platniczej.

    Wiem, że cały czas to jest zabezpieczane i to taka trochę walka z wiatrakami
    (zwłaszcza, że chęć/potrzeba użycia tego nie jest aż tak palaca i mając pod ręką
    działającą kartę człowiekowi sie nie będzie chciało bawić). Podobnie jak z Google
    Play.

    Tyle, że dosyć często takie osoby (z rootem, świadome technicznie) są też osobami,
    które byłyby najbardziej skore do używania takich płatnosci i promowania tego
    dalej...

    > Co do logowanie odciskiem palca - dziala na nowszych telefonach z Androidem 6.

    OnePlus3, Android 6+ więc powinno używać standardowego mechanizmu...

> [...]
    bank/banki zrezygnuje/a z tego wymogu - podobnie bylo przeciez z IKO (Blikiem)

    Ale tutaj wymogi bezpieczeństwa bank sobie sam narzucił, i to kwestionuję. Jakoś blik
    działa na root (a można wykonać transakcje!) a logowanie nie, więc trochę powoduje
    'dysonans poznawczy'...

  • 4. Data: 2016-12-16 16:24:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A logowanie do telefonu odciskiem Ci działa (i czy w ogóle masz je włączone) ?

    Ale za tymi "specami" od IKO nie trafisz - mi mamrotali bzdury na temat tego, że żeby
    działało na tablecie to trzeba jakichś "innych technologii".
    Ściągnąłem z apkdl.in, zainstalowałem sideloadem, pierwszy raz musiałem powiedzieć
    "tyż prowdę", bo do aktywacji, gdy SMSa wysyłasz z innego numeru, niż podany w banku,
    potrzebna jest rozmowa, a łobuzy wypytują, skąd się ściągało apkę - ale drugi raz
    włożyłem kartę z numerem, jaki mam podany z banku i mogłem sobie aktywować kodem
    generowanym w ST bez żadnej rozmowy - a po aktywacji IKO działa nawet przez WiFi, gdy
    w tablecie nie ma karty SIM - oczywiście zwykle jest tam aero2.
    I wszystko działa, jeszcze NFC muszę wypróbować.

  • 5. Data: 2016-12-16 17:39:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Dec 2016 06:39:05 -0800 (PST), "Michal 'Amra'
    Macierzynski" <m...@g...com> wrote:
    > Platnosci sa blokowane na zrootowanych telefonach ze wzgledu na
    wytyczne Vi

    A skąd wiedzą że tel jest rootowany??

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-12-18 16:35:58
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu piątek, 16 grudnia 2016 15:53:13 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    działającą kartę człowiekowi sie nie będzie chciało bawić). Podobnie jak z Google

    Moze kiedys Visa/Mc podejda do tego inaczej, ale raczej male sa szanse - jeden
    przypadke jakiegos "problemu" i od razu PRowa kompromitacja calego rozwiazania. A HCE
    dziala wlasciwie tylko na Androidzie (W10 nie ma z zasadzie co liczyc)

    > OnePlus3, Android 6+ więc powinno używać standardowego mechanizmu...

    Ale rootowany rozumiem? Jesli tak - to nie zadziala

    > Ale tutaj wymogi bezpieczeństwa bank sobie sam narzucił, i to kwestionuję.
    Jakoś blik działa na root (a można wykonać transakcje!) a logowanie nie, więc trochę
    powoduje 'dysonans poznawczy'...

    Nie jest tak dobrze. KNF zwraca na to mocno uwage. Banki sa kontrolowane. Zauwaz, ze
    to nie tylko wymysl PKO z tymi Androidami.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bankowosc-mobilna-na
    jbardziej-narazona-3482072.html

  • 7. Data: 2016-12-18 22:25:42
    Od: Camis (Kamil Darczyński) <c...@d...pl>

    On Friday, 16 December 2016 15:39:06 UTC+1, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > Platnosci sa blokowane na zrootowanych telefonach ze wzgledu na wytyczne Visa/MC -
    czyli dotyczy to kazdego banku.

    Nie nie są w każdym banku. mBank i ING normalnie działają na zrootowanym telefonie i
    można wykonywać transakcje.

    Poza tym nawet jak zablokują można to obejść:

    Xposed + Magisk, działa nawet na Android Pay + root.

  • 8. Data: 2016-12-19 09:55:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nono, od kiedy to mBąk ma HCE ? Bo nie o bliku rozmawiamy, mało ma on wspólnego z
    visa/mc - a wręcz jedynie antagonizm ;P
    Czy ING ma HCE to nie wiem, ale nie słyszałem.