  • 21. Data: 2002-06-05 16:42:22
    Temat: Re: komu 1 grosz
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    news:evesfuk3jg1iaaraeakfvoe146fgtiqfr5@4ax.com...

    > Ciebie jest kilku?

    Jestem jeden jedyny, niepowtarzalny.

    Nie widzę sprzeczności pomiędzy tymi opiniami. Proszę określ dokładnie Twoje
    wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 22. Data: 2002-06-05 18:34:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 5 Jun 2002 18:42:22 +0200), "Wojciech
    Nawara" <w...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Nie widzę sprzeczności pomiędzy tymi opiniami. Proszę określ dokładnie Twoje
    >wątpliwości.

    Wersja jedna:

    >I prawidłowo.

    Ale jak prawidłowo, skoro wersja druga:

    >"Opłaty miesięczne pobierane są jedynie z rachunków Klientów aktywnych.
    >Przez Klienta aktywnego należy rozumieć posiadacza konta, którego średnie
    >miesięczne saldo na wszystkich rachunkach konta za poprzedni okres
    >miesięczny było większe od 0 PLN."

    Mówi, że nieprawidłowo, bo skoro w marcu i kwietniu było 0zł, to niby
    dlaczego w kwietniu pobrano prowizję?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 23. Data: 2002-06-06 14:11:06
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    > Wersja jedna:

    > Ale jak prawidłowo, skoro wersja druga:

    Pierwsze:
    Nie znamy całej sprawy dokładnie, nawet osoba opisująca zdarzenie tylko
    przekazuje, co usłyszała.
    Jeśli średnie miesięczne saldo było równe zero - bank nie miała prawa pobrać
    opłat miesięcznych. Obojętnie, czy były ruchy, czy nie. Na koniec każdego
    dnia z danego okresu miesięcznego saldo księgowe [uwaga - nie: dostępne!]
    musi być równe zero.
    Może dana osoba zrobiła przelew powodujący tylko blokadę, może... może...
    Nie chce mi się wymyślać.
    Jeśli jednak już zrobił się debet - bank ponownie opłat miesięcznych nie
    pobiera - zgodnie z TOiP.

    Przypis w TOiP jest jednoznaczny i nie można go interpretować inaczej.

    > Mówi, że nieprawidłowo, bo skoro w marcu i kwietniu było 0zł, to niby
    > dlaczego w kwietniu pobrano prowizję?

    Musiałbym zobaczyć te wyćiągi, sprawdzić. Nie będę wymyślał różnistych
    sytuacji. Ale znam z praktyki, że ludzie czasem robią aferę, że niby
    złodzieje, granda i w ogóle, a wystarczy troszkę wejść w szczegóły i już
    będzie OK.

    Nie wiem, czy to coś pomoże, być może nie - ale dodam, że TOiP z takim
    zapisem obowiązuje dopiero od jakiejś połowy marca, w wersji z lutego nie
    było tej wzmianki.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara