  • Data: 2013-07-10 16:50:43
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Matt <m...@m...ms> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Jul 2013 16:11:54 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    > Ale to już jest Twoje gdybanie czy "powyżej" i czy cokolwiek ignorując.

    Jakie gdybanie? Dostępne środki na rachunku to nie jest żadne gdybanie.
    Czy uważasz, że ilość dostępnych środków leży w kwestii interpretacji i
    opinii?

    > A obciążenie karty powyżej dostępnych środków jest jak najbardziej
    > możliwe, nie tylko przy transakcjach offline.

    To, co jest technicznie wykonalne, bo tak Visa/MC/Amex wymyśliły sobie
    kilkadziesiąt lat temu, niekoniecznie jest zgodne ze współczesnym prawem.
    Stara ustawa o EIP: "Posiadacza nie obciążają operacje dokonane przy
    użyciu elektronicznego instrumentu płatniczego, których zlecenia nie
    potwierdził, z zastrzeżeniem art. 28 ust. 1 i 6 oraz art. 32 ust. 2."
    Czyli wg tego zapisu, albo akceptant będzie przeprowadzał autoryzację dla
    każdej transakcji, albo tego nie robi i bierze na siebie koszty
    potencjalnych fradów.
    Niestety, rzeczywistość pokazała, że zapis w ustawie to jedno, a
    działalność banków (z mbankiem na czele) to drugie.

    Matt