  • Data: 2013-07-11 18:06:52
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-07-11, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Nikomu by nic nie przeszkadzało jakby miał wybór między:
    > 1. karta super wygodna i mało bezpieczna + ewentualne płatne ubezpieczenie
    > dla chętnych,
    > 2. karta niewygodna (nie zbliżeniowa i nie offlajnowa) ale bezpieczna i bez
    > konieczności ubezpieczania.
    > Źródłem dyskusji jest brak tego wyboru.

    Źródłem zagrożenia są transakcje offline, a nie fakt zbliżeniowości karty.
    I obawiam się, że fraudów i malkontentów (Ci są zawsze) jest na tyle mało,
    że właściwym osobom władnym za takie decyzje zwyczajnie to powiewa.
    I ja im się nie dziwię.

    Weź też pod uwagę też inny aspekt:

    łatwiej zamontować skaner do klonownaia kart + kamerę do podpatrzenia PIN
    niż popindalać ludziom po kieszachiach z czytnikiem. Jest to i łatwiejsze
    dla złodzieja, i bezpieczniejsze (może sobie dane wciągnąć zdalnie)
    i mniej problematyczne (od razu podpatrzy PIN, a nie ma kontaktu z użytkownikiem
    karty, i podpierdolić może jednorazowo "ile fabryka dała").

    Więc jak chcesz bezpiecznie, to używaj gotówki, albo zaakceptuj ryzyko jakie
    się wiąże z używaniem karty. Jakiejkolwiek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl