  • Data: 2013-07-11 22:45:01
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Źródłem zagrożenia są transakcje offline, a nie fakt zbliżeniowości
    > karty.

    Nie, jedno i drugie jest zagrożeniem. Tyle że transakcje off-line mają
    swoje pozytywne strony, natomiast transakcje bezstykowe - tak średnio.

    > łatwiej zamontować skaner do klonownaia kart + kamerę do podpatrzenia PIN
    > niż popindalać ludziom po kieszachiach z czytnikiem.

    To chyba żart?
    To pierwsze wcale nie jest łatwe, za to łatwo to wykryć i np. zastawić
    pułapkę na złodzieja.
    To drugie jest praktycznie niewykrywalne, a jeśli komuś wystarczy
    "zwykły" zasięg, to telefony mają wbudowane scalaki NFC. Domyślam się,
    że nie wystarczy, trzeba będzie kupić jakiegoś scalaka np. NXP, ze dwa
    tranzystory, kilka kondensatorów i oporników, i to wszystko zmontować
    i uruchomić. Zwłaszcza scalaka może być trudno przylutować, mała obudowa
    z wyprowadzeniami pod spodem (SOT617).
    --
    Krzysztof Hałasa