  • Data: 2013-07-10 16:01:58
    Temat: Re: karty indukcyjne
    Od: Matt <m...@m...ms> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Jul 2013 10:09:01 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    > Ustawa o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych (obowiązująca wtedy).
    >
    > Art. 28.
    >
    > [...]
    >
    > "2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
    > dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszeniawydawcy
    > jej utraty, do
    > kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro."
    >
    > W przepisie nie widzę warunku "podpis niezgodny", a jedynie "do czasu
    > zgłoszenia wydawcy jej utraty".

    W ustawie o EIP kwota 150 euro dotyczyła przypadku, gdy wydawca karty i
    akceptant należycie wykonywali swoje obowiązki. Cytat z ustawy o EIP:
    "Posiadacza nie obciążają operacje dokonane z użyciem utraconej karty
    płatniczej, jeżeli ich dokonanie nastąpiło wskutek nienależytego wykonania
    zobowiązania przez wydawcę lub akceptanta."

    Wg mnie, albo akceptant nie wykonywał swoich obowiązków należycie (brak
    autoryzacji), albo wydawca karty nie wykonywał swoich obowiązków należycie
    (bank pozwolił na obciążenie karty debetowej powyżej, znacznie powyżej
    dostępnych środków i całkowicie ignorując brak autoryzacji i całkowicie
    ignorując limity ustawione w systemie transakcyjnym).

    Matt