  • 11. Data: 2014-07-15 00:35:36
    Temat: Re: karty Raiifeisen przewalutowanie w PLN nadal jest
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > eeetam bez. Obcięty o 24 dni ;)
    > A czy debetówka RP ma równie dobre kursy?
    > No i KK można zapłacić od razu, a potem jest kilka dni na zorganizowanie
    > kasy. Debetówką trzeba mieć $$$ tu i teraz.

    to zależy, w którym dniu nią zapłacisz

    czy debetówka RP nie wiem, bo nie korzystam, ale są takie, które mają
    dobre kursy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2014-07-15 02:14:12
    Od: "Waldek" <l...@t...nie>

    Raff wrote:

    > Potwierdzam. Karty z kantoru Aliora to dobre rozwiązanie na
    > sporadyczne podróże zagraniczne.

    Obracam obecnie KK Rajfiego w HR, przelicznik mi odpowiada
    ostatnie to okolo 0,54 zl za kune, do tego cofka 1% wiec nie ma
    tragedii
    / ubezpieczenie - za ostatni m-c cos kolo 2,5 zl na 13 zl cofki /

    Jedynie trzeba pamiętac aby sie ewakuować przed opłatą za wznowienie
    bo limitu kwotowego dla golda to raczej nie wypracuje ;)

    Pozdro

  • 13. Data: 2014-07-15 07:52:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 00:35, RobertS pisze:

    > to zależy, w którym dniu nią zapłacisz
    >
    > czy debetówka RP nie wiem, bo nie korzystam, ale są takie, które mają
    > dobre kursy

    np?

    --
    Pete

  • 14. Data: 2014-07-15 12:07:05
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 18:27:37 UTC+2 użytkownik jn napisał:

    > Sam sobie odpowiedziałeś do czego karty z tego banku się teraz nadają. Tzw.
    >
    > dobre przeliczniki są niwelowane przez koszt miesięcznego ubezpieczenia i opłatę
    >
    > roczną.

    Przedstawilem sytuacje.
    Zysk na przelicznikach moze byc jednak znacznie wiekszy niz te kwoty.
    0,18% nie ma znaczenia, a 79PLN rocznie to moze sie zwrocic po wydaniu 1500-200PLN
    (Zalezy z czym porownywac).

    Karta Aliora jest ciekawa alternatywa - tylko trzeba uwazac ktora w ktorej walucie
    placic no i nie ma funkcjonalnosci kredytowej.

  • 15. Data: 2014-07-15 12:18:05
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 23:12:35 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > czyli KK bez okresu bezodsetkowego? dlaczego nie wzi�� debet�wki?

    bo nie trzeba dbac a aktualny stan finansow na koncie powiazanym z karta.

    Splata zadluzenia przed dniem generowania wyciagu a poniesienie oplaty 0,18% przy
    splace z konta oszczednosciowego mniej wiecej rownowazy koszty 2,6 / 12 = 0,21
    czyli stracimy 0,03 i roznice wynikla z tego ze to 25 dni a nie pelny miesiac.

    BTW mi tej oplaty nie pobrali jeszcze nigdy choc nie splacam wczesniej, moze mam zbyt
    'stara' karte i nie objeli mnie tym ubezpieczeniem.
    Z oplaty rocznej jestem zwolniony do jesieni przyszlego roku.

    Oplaty miesiecznej jeszcze tez nigdy nie zaplacilem, w kazdym miesiacu mam co
    najmniej jedna transakcje zagraniczna(stala oplata), czasem place w Polsce.
    Za granica bywalem ostatnio bardzo czesto.

    Dla kazdego co innego jest dobre, osobiscie nawet troche zaluje ze nie popsuli
    przelicznikow bo myslalem by sie z nimi rozstac, ale ewidentnie nie trace na tej
    karcie.

  • 16. Data: 2014-07-15 12:54:34
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 22:40:00 UTC+2 użytkownik Raff napisał:

    > Potwierdzam. Karty z kantoru Aliora to dobre rozwiązanie na sporadyczne podróże
    >
    > zagraniczne.

    Tak, sam polecam ta karte znajomych ktorzy szukaja czegos zwlaszcza na konkretne
    wyjazdy np. miesiac w Brazylii - karta w USD, wyjazd do Wloch - karta w EUR.
    Trzeba tylko przypominac kazdemu, ze nie moze mieszac kart i np. placic karta w USD w
    strefie EUR (bo wskoczy podwojne przewalutowanie)a jest czego sie bac bo kursy Aliora
    do transakcji zwlaszcza bezgotowkowych sa katastrofalne (chyba najgorsze w Polsce)

  • 17. Data: 2014-07-15 13:33:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 12:18, Krzysiek pisze:

> [...]
    najmniej jedna transakcje zagraniczna(stala oplata), czasem place w Polsce.
    > Za granica bywalem ostatnio bardzo czesto.

    Masz zwykłą T-mobile? Jeśłi tak, to wskazywałoby to na to, że w Twoim
    wniosku nie wyraziłeś zgody na to ubezpieczenie.

    Wtedy nie mogą pobrać tej opłaty.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2014-07-15 14:41:14
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 13:33:15 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Masz zwyk�� T-mobile? Je��i tak, to wskazywa�oby to na to, �e w Twoim
    >
    > wniosku nie wyrazi�e� zgody na to ubezpieczenie.

    Nie, to nie tak karta, choc tez MC.
    chyba ze mi to jednak wylaczyli jak dzwonilem i probowalem zalatwic, choc kobieta
    twierdzila ze sie nie da i ze "to ubezpieczenie jest dla mnie korzystne".

  • 19. Data: 2014-07-15 15:46:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-15 14:41, Krzysiek pisze:

    > Nie, to nie tak karta, choc tez MC.
    > chyba ze mi to jednak wylaczyli jak dzwonilem i probowalem zalatwic, choc kobieta
    twierdzila ze sie nie da i ze "to ubezpieczenie jest dla mnie korzystne".

    Jak to jakiś Gold, to wszystko jasne - jest nadal bezpłatne :)

    --
    Pete

  • 20. Data: 2014-07-15 16:30:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > np?

    Alior Kantor, kupuję walutę w necie, zasilam konto karty i płacę bez
    przewalutowania + 1x mogę bezpłatnie wypłacić z bankomatu

    --
    pozdrawiam
    RobertS