  • Data: 2008-11-07 22:08:29
    Temat: Re: karta z wbudowaną klawiaturą ;-)
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Wcale nie lepiej i znacznie drożej - obsługa kart z klawiaturką to tylko
    > drobna modyfikacja oprogramowania w terminalach, a obsługa biometrii to
    > drogi hardware i niewiele tańszy soft... Do tego biometria jest bardzo
    > zawodna i jeszcze dłuugo poczekamy zanim będzie się nadawała do
    >powszechnego
    > użytku.

    była zawodna kilka lat temu (6 lat temu w centrali jednego z bankow we
    Wroclawiu testowali system dostepowy ze skanerem teczowki oka, nie moglem
    sie powstrzymac od smiechu jak v-ce prezes wytrzeszczal galke ponad minute w
    kamere, zanim wpuscilo nas do pokoju), teraz w byle pendrive'ie mozesz miec
    czytnik linii papilarnych za niewiele wiecej niz sam pendrive i dziala bez
    zarzutu. I jest to najlepsza metoda zabezpieczen. Natomiast jesli chodzi o
    samo ograniczanie kosztow, to wg mnie przyszłością sa płatnosci zintegrowane
    z kartami sim telefonow : zabezpieczone pinem przesylanym w pasmie
    seriwsowym gsm (szyfrowane, trudne do przechwycenia a jesli nawet to bez
    fizycznego zaboru telefonu nie ma jak skopiowac karty sim). jak mpay sie
    sprawdzi to moze byc to