  • 1. Data: 2003-07-12 12:02:38
    Temat: k mieszkaniowy ale gdzie?
    Od: Leon <l...@w...pl>

    Witam!
    Wartosc mieszkania jakie chcialbym kupic wynosi ok 160 tys.
    Jako wklad wlasny chcialbym uzyc dwoch ksiazeczek mieszkaniowych
    oszacowanych na 20 tys. Mam wystarczajaca zdolnosc kredytowa by otrzymac
    taki kredyt, ale nic w kieszeni :) by myslec o dodatkowym wkladzie wlasnym.
    Jaki bank byscie polecili?

    Leon

  • 2. Data: 2003-07-12 19:12:50
    Temat: Re: k mieszkaniowy ale gdzie?
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > taki kredyt, ale nic w kieszeni :) by myslec o dodatkowym wkladzie wlasnym.

    Z tego wynika, że Twój wkład własny jest w granicach 10%. Polecam KB, które
    udziela kredytów mieszkaniowych od 5% wkładu własnego. Tensor1.

    PS Możesz jeszcze rozważyć PKOBP. Jeżeli jednak chcesz denominowany (nie
    polecam) to musisz poszukać innych banków niż wskazane (niższe oprocentowanie).

  • 3. Data: 2003-07-13 08:35:57
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Sz Panie Tensor
    tak Pan zachwala ten KB, a co Pan na taka sytuacje ?
    - mam konto w KB od Pieciu lat
    - regularne wplywy z wyplaty na poziomie ok 2 tys pln, oraz kilkaset zlotych
    wplat z nazwijmy to innych zródel
    - caly czas pracuje w tej samej firmie, która konto tez ma w KB, firma
    raczej daje rade, zatrudniamy ok 100 osób
    - w zyciu nic na raty nie kupilem, ani nie mialem nawet najmniejszego debetu
    na koncie, wrecz przeciwnie, z rególy na koncie bylo od kilku do kilkunastu
    tysiecy
    - mam uregulowany stosunek do sluzby wojskowej
    - nigdy nie bralem dotad kredytów, zadnych, oszczedzalem na dom, nikomu nic
    nie zyrowalem, nawet pralki ani lodówki
    - nie mam zadych obciazen konta, alimentów itp.
    - jestem kawalerem, jedynakiem, rodzice pracuja oboje, nie mam absolutnie
    nikogo na utrzymaniu
    - w tej chwili mam zabezpieczenie w postaci dziali budowlanej, pod
    Wroclawiem, o pow 1000 m2 o nie malej wartosci
    Ide wiec do banku z prosba o przyznanie limitu kredytowego, tak na wszelki
    wypadek chcialem, jak by mialo zabraknac mi nagle na jaikes przylacza czy
    cos podobnego, wypelniem wniosek, czekam umówione 2-3 dni ( w rzeczywistosci
    ponad 2 tygodnie) az w koncu dzwoni do mnie Pani i mówi, ze milo jej
    poinformowac, z limit kredytowy zostal mi przyznany w wysokosci 4 tys pln
    !!! i co wasc na to ??

  • 4. Data: 2003-07-14 09:28:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr wrote:
    > Pani i mówi, ze milo jej poinformowac, z limit kredytowy zostal mi
    > przyznany w wysokosci 4 tys pln !!! i co wasc na to ??

    No ale o co chodzi?
    Przeciez dostales i nie odmowili ci.
    Czy tez dali ci duzo mniej niz wnioskowales?

    Inna sprawa, ze bank glupi - na historie patrzy tylko pewnie z 6
    miesiecy do tylu a do dochodow zalicza li tylko pensje - wiec na
    "poczatek" dal ci debet 2xpensja.

    Nie podeszli indywidualnie tylko jak leci i system im pokazal...

  • 5. Data: 2003-07-15 18:08:50
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    wszystko ok, tylko, że jak z babką gadałem to mówiła mi, że 5 a nawet 6
    krotność wpływów, więc może stąd takie moje zdziwienie kiedy dostałem x
    2...... Poza tym jestem klientem od 5 lat !!! więc chyba mam jakieś tam
    niepisane prawo czuć się niedopieszczony :) a do tego moi znajomi w innych
    bankach ze słabszymi wpływami dostają bez problemu dużo więcej, np Lucas czy
    Bank Śląski

  • 6. Data: 2003-07-15 21:31:41
    Od: s...@w...pl

> [...]
    > bankach ze słabszymi wpływami dostają bez problemu dużo więcej, np Lucas czy

    Hmmmm.... Bank sląski bardzo łatwo oszukać. Otóż, biora pod uwagę WPŁYWY na
    konto i dają wielokrotność (2 lub 3) wpływów na konto w miesiącu.
    Swego czasu Ja, jak i połowa moich znajomych w pracy chcąc dostać szybka
    pozyczkę, bez zbednych ceregieli, zabezpieczeń i prowizji wpadło na pomysł:
    zrobiliśmy zrzutkę uzbieraliśmy 1500 pln i WPłacaliśmy na swoje konta na parę
    dni po czym wypłacaliśmy i rozliczalismy sie miedzy sobą. Nie muszę dodawać,
    że miesięczne WPŁYWY na konto były całkiem spore. Potem wystarczyło tylko
    pokornie poporsic o przyznanie lini debetowej w ilości 3 krotnych miesiecznych
    wpływów. Bank brał srenią z 3 (lub 6 nie pamietam) miesięcy, co przy TAAAAkich
    dochodach była i tak imponująca.

    Inne historie to: znajomi przy dochodach 600 pln maja linie debetowe na 5000 w
    w/w banku. Jak?
    Otóz bardziej perfidnie. Potrafili swoja wypłatę kilkanascie razy wypłacić i
    pokornie za 3 dni wpłacić w tym samym banku, by za chwile znów wypłacic i tak
    w kółko.
    Oczywiście różne wpłaty i wypłaty.

    Reasime.

    DA się bank sląski 'oszukać' i dostac linie kredytowa parokrotnie razy większą
    niz dochód nimalny miesięczny.

    SEBO