  • 31. Data: 2004-04-21 20:02:13
    Temat: Re: jeszcze jedno....
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c66ejn$e6k$1@news.onet.pl...
    > bankowe

    > też, ale komornik opiera się na KPA, a nie KPC

    ROTFL.
    Na KPA, to się nikt nie opiera (chyba, że pomocniczo), bo jest specjalna
    ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Komornik istnieje
    formalnie tylko w egzekucji sądowej, gdyż w egzekucji administracyjnej
    występuje poborca skarbowy (którego sytuacja prawna nie jest, bynajmniej,
    tożsama z sytuacją prawną komornika). A to, że poborcy skarbowi tytułują się
    czasem komornikami służyć ma, jak mniemam, wywołaniu większej chęci do
    spłacania wśród zobowiązanych.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 32. Data: 2004-04-21 20:03:12
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > W tej syutacji myślę że to jest to samo
    > Czas, jaki ma Bank na wystawienie BTE biegnie od daty wypowiedzenia umowy
    > (skutecznej). Przedawnienie również liczy się od tego momentu - nie to
    samo?

    Nie.

  • 33. Data: 2004-04-21 21:34:42
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Nie, od momentu w ktorym bankowi nalezaly sie pieniadze (np. konkretne
    > raty).

    Moim zdaniem jednak od zakończenia umowy, bo kredyt nie jest świadczeniem
    okresowym, a jednorazowym rozłożonym na raty. Wnioskuje z art. 120 Kc -
    roszczeniem jest bowiem cały niespłacony kredyt, a nie konkretne raty.

  • 34. Data: 2004-04-22 15:24:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Moim zdaniem jednak od zakończenia umowy, bo kredyt nie jest świadczeniem
    > okresowym, a jednorazowym rozłożonym na raty. Wnioskuje z art. 120 Kc -
    > roszczeniem jest bowiem cały niespłacony kredyt, a nie konkretne raty.

    Masz racje, chodzilo mi o ogolna zasade, to juz mniejszy szczegol
    (zalozylem, ze umowa jest zerwana w momencie niezaplacenia raty,
    a tak przeciez zwykle nie jest).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH