  • 1. Data: 2004-04-19 14:08:47
    Temat: wykup ubezpieczenia
    Od: "abara" <a...@p...onet.pl>

    czy ktoś może podać mi zasadę naliczania kwoty wykupu ubezpieczenia
    (dot.polisy na życie).w PZU jest to tajemnicą firmy.wiem tylko że mogę
    spodziewać się tylko 50% wpłaconych składek.czy jest sposób na wyegzekwowanie
    od towarzystwa większego udziału procentowego.

  • 2. Data: 2004-04-19 16:41:27
    Temat: Re: wykup ubezpieczenia
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "abara" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spodziewać się tylko 50% wpłaconych składek.czy jest sposób na
    wyegzekwowanie
    > od towarzystwa większego udziału procentowego.

    Na jakiej podstawie chciałbyś otrzymać więcej? Myślisz, że przez
    dotychczasowy czas trwania umowy ubezpieczali Cię za darmo? Pomyśl...

    RJCz

  • 3. Data: 2004-04-20 07:19:31
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > RJCz
    >
    > ok.masz rację.pozostaje jedno ale.po 20 latach otrzymam pełną kwotę (tak
    zapewniają w towarzystwie).wyjdzie na to,że przez 20 lat ubezpieczano mnie za
    darmo.

  • 4. Data: 2004-04-20 11:54:45
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    a...@p...onet.pl skribis:

    > ok.masz rację.pozostaje jedno ale.po 20 latach otrzymam pełną kwotę (tak
    >zapewniają w towarzystwie).wyjdzie na to,że przez 20 lat ubezpieczano mnie za
    >darmo.

    Pelna kwote czego? I czy uwzgledniajaca inflacje?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Do zobaczenia na forum o oszustwach:
    >>> http://www.oszustwa.com/forum/ <<<

  • 5. Data: 2004-04-20 13:44:05
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    > zapewniają w towarzystwie).wyjdzie na to,że przez 20 lat ubezpieczano mnie
    za
    > darmo.

    Hint -> a odsetki od wpłacanych składek?

    W bardzo dużym uproszczeniu ubezpieczenie na życie i dożycie tak działa.
    Wpłacasz kasę przez np.: 20 lat i ją po 20 latach otrzymujesz jak dożyjesz
    ;-) Jak nie dożyjesz to Twoja rodzina otrzymuje kasę (Sumę Ubezpieczenia)
    niezależnie czy umowa trwa 5,10,15 lat (czy jeden dzień - jak masz pecha) i
    to jest ryzyko Towarzystwa. Matematycznie jest to tak sprytnie wyliczone, że
    odsetki od wpłacanej przez Ciebie przez 20 lat wystarczą i na pokrycie
    kosztów ryzyka i na prowizję agenta i koszty administracyjne, a jak masz
    szczęście to nawet za udział w zysku, przez co być może Twoja polisa nadąża
    z inflacją. Ale jeśli zamierzasz umowę zerwać przedwcześnie, np. po kilku
    latach - to Towarzystwo poniosło określone koszty i jeszcze nie było w
    stanie ich odzyskać z odsetek od wpłaconych przez Ciebie składek - czyli
    potrąca sobie z kasy, którą do tej pory wpłaciłeś. Notabene jesteś
    szczęściarzem, że chcą Ci oddać 50% wartości składek - niektóre firmy nie
    płacą nic albo sporo mniej - ile? To jak się dowiedziałeś od PZU tajemnica
    firmy ;-)

    Podsumowując: Ubezpieczenie to ubezpieczenie a nie kokosowy interes - no
    chyba, że zamierzasz młodo umrzeć, to wtedy jest to faktycznie kokosowy
    interes dla rodziny.

    RJCz

  • 6. Data: 2004-04-20 17:41:57
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > interes dla rodziny.
    >
    > RJCz
    >
    > dzieki bardzo.choc nie wyczerpuje to mojego zainteresowania szczegółami
    wyliczeń.sorry to takie skrzywienie idealisty-marzyciela.

  • 7. Data: 2004-04-20 20:10:03
    Od: "Krzysztof MSN" <k...@m...com>

> [...]
    > płacą nic albo sporo mniej - ile? To jak się dowiedziałeś od PZU tajemnica

    jaka tam tajemnica większość firm podaje wartość wykupu polisy
    począwszy od 3 roku (na drugiej stronie polisy?) kwotowo lub procentowo.

    > Podsumowując: Ubezpieczenie to ubezpieczenie a nie kokosowy interes -
    no
    > chyba, że zamierzasz młodo umrzeć, to wtedy jest to faktycznie kokosowy
    > interes dla rodziny.

    Czasami można przeżyć i tojest gorszy wariant jeśli polisa nie obejmuje
    takich opcji.

    A tak przy okazji to chyba nie ta grupa?

    Pozdr
    K.J.Cz