  • 1. Data: 2004-04-19 13:49:23
    Temat: Jaki jest okres naliczania kwoty wolnej od zajecia komorniczego?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Czy podawana w rozporzadzeniach kwota wolna na rachunku od zajecia komorniczego
    biegnie w ciagu roku od zajecia komornika i jest powtarzana co roku w rocznice
    zajecia - czy moze konczy sie nie w rocznice a z koncem roku kalendarzowego??
    JAK TO SIE LICZY?

  • 2. Data: 2004-04-19 14:04:15
    Od: "MONTWA" <m...@h...com>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:458d.00000b5e.4083d8e3@newsgate.onet.pl...
> [...]
    rocznice
    > zajecia - czy moze konczy sie nie w rocznice a z koncem roku

    To zależy czy dla kredytobiorców, czy dla jego teściów......

    Monti

  • 3. Data: 2004-04-19 14:30:01
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > rocznice
    > kalendarzowego??
    > >

    > To zależy czy dla kredytobiorców, czy dla jego teściów......

    ROTFL ;)) Hehe... gratuluję pamięci :)

    A tak poważnie to wątek o teściach był/jest moim wątkiem osobistym, a ten w
    którym właśnie piszę - to opisuję sytuację znajomego: walczy właśnie z arbitrem
    (bo z bankiem nic nie dało). A u arbitra to tak: napisał skargę (sposób
    naliczania jest jednym z elementów, choć mniej istotnym), arbiter zwrócił się
    do banku z prośbą o zajęcie stanowiska, ten zajął je, no to arbiter kazał...
    znajomemu zająć stanowisku co do pisma banku. No to on "zajmuje" - tyle że leży
    w szpitalu i kazał mi wątek napisać - no to napisałem. Ja natomiast kłopoty,
    owszem, mam - ale komornika na karku (póki co) - nie.
    No to - wyjaśniłem ;)
    Proszę ponownie o odpowiedź, bo szukałem - ale nic nie znalazłem w tym temacie
    oprócz kwoty.

  • 4. Data: 2004-04-19 15:01:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    Jednokrotnie, od momentu zajęcia.
    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2004-04-19 16:39:17
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Jednokrotnie, od momentu zajęcia.

    Jednokrotnie?? Czyli - nieważne w ciągu JAKIEGO okresu, a jak już przekroczy,
    to nieważne, że minie np. następny rok - to i tak komornik "na tym skończył"?
    A czy mógłbym prosić jakąś podstawę prawną - albo gdzie tego szukać?

    Dzięki:)

  • 6. Data: 2004-04-19 16:58:01
    Temat: jeszcze jedno....
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Jednokrotnie, od momentu zajęcia.

    .... jeszcze jedno pytanie: a jak dłużnik ma dwa konta w różnych bankach - to
    coś to zmienia?

  • 7. Data: 2004-04-19 19:03:20
    Temat: Re: jeszcze jedno....
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > .... jeszcze jedno pytanie: a jak dłużnik ma dwa konta w różnych bankach - to
    > coś to zmienia?

    rozmiar zwolnienia nie zalezy od ilosci posiadanych kont.
    a przy rachunkach wspolnych kwota wolna od zajecia rowna sie sumie kwot
    przyslugujacych poszczegolnym wspolposiadaczom.

    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-04-19 20:24:50
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > rozmiar zwolnienia nie zalezy od ilosci posiadanych kont.
    > a przy rachunkach wspolnych kwota wolna od zajecia rowna sie sumie kwot
    > przyslugujacych poszczegolnym wspolposiadaczom.

    Oooo!!!! O właśnie!! O to właśnie ten mój znajomy walczy!!
    Rachunek miał wspólnie z żoną, tytuł egzekucyjny był TYLKO na niego, a bank
    policzył TYLKO JEDNĄ wolną kwotę od komornika - i resztę zajął i przekazał
    komornikowi. NIENALEŻNIE zajął - a bank teraz głupoty wypisuje (BPH) i
    przeinacza fakty odpowiadając arbitrowi!
    A czy mógłbyś podać, proszę, jakiś przepis, podstawę prawną, która mówi o tym
    co napisałeś - że kwotę wolną mnożymy razy ilość posiadaczy konta?

  • 9. Data: 2004-04-19 20:47:15
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > A czy mógłbyś podać, proszę, jakiś przepis, podstawę prawną, która mówi o tym
    > co napisałeś - że kwotę wolną mnożymy razy ilość posiadaczy konta?

    podam Ci link do artykulu Tomasza Spyry "Egzekucja ze wspólnego rachunku
    bankowego" w czasopismie "Prawo Bankowe"
    http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/egzekuc.html

    a Ty zrob cos dla mnie, ok? pisze pewna prace na temat, ktory zahacza
    takze o problem jaki przedstawiasz. moglbys mi poslac na priva opis
    historii Twojego znajomego. oczywiscie bez nazwisk :)

    pozdr.
    marcin

    ps. zauwazylem, ze zaczynasz crossowac watki, moze sie zdarzyc, ze ktos
    zwroci Ci na to uwage :)

  • 10. Data: 2004-04-19 20:59:25
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > podam Ci link do artykulu Tomasza Spyry "Egzekucja ze wspólnego rachunku
    > bankowego" w czasopismie "Prawo Bankowe"
    > http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/pb/egzekuc.html

    Nie wiem czy uwierzysz, ale ten artykuł znajomy dostał właśnie przed skargą do
    arbitra i wysłał go jako dowód w załączeniu do skargi! Wiesz co bank (BPH PBK)
    odpowiedział na ten argument arbitrowi? Że JEST TO WŁASNY POGLĄD AUTORA
    ARTYKUŁU!! :-o SZOK!
    I jeszcze kilka innych "głupszych" argumentów przytoczył - wszystko w rękach
    arbitra: zobaczymy na ile on naprawdę jest obiektywny!!

    P.S. Jednym z tych "głupich" argumentów przytoczonych przez bank był pogląd -
    przedstawię go w formie przenośni-przykładu, bo inaczej dużo by pisać:
    biorę pożyczkę 1.01.1990 r. na 20 lat. Spłacam regularnie przez 10 lat. Potem
    przestaję. Bank nie przystępuje do egzekucji, bo... minęło już 10 lat i sprawa
    jest przedawniona! Toż to bzdura totalna!!
    Sprawa może być przedawniona 10 lat od momentu WSZCZĘCIA egzekucji/postępowania
    (pomińmy szczegóły), a nie od momentu podpisania UMOWY o pożyczkę!
    A takie argumenty wystawia RADCA PRAWNY centrali BPH PKB w Krakowie!! Pani
    Kasiu!! Do pracy szczebel niżej zapraszamy! Kasia - tak ma na imię ten radca
    prawny!