  • 51. Data: 2016-05-18 13:34:49
    Temat: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/18/2016 07:50 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > A potem co - upasc z kretesem ?
    > Nie lepiej, jesli BFG wyplaci ludziom ?
    >
    > No chyba ze BFG tak, nadzor nie :-)

    Otóż to - Trybunał Konstytucyjny jest winien tego, że nie powstało
    pierwsze na świecie finansowe Perpetuum Mobile:

    - tworzymy alternatywny sektor bankowy, ale bez nadzoru bankowego

    - pieniądze wyprowadza się udzielający kredytów "słupom" oraz podpisując
    nierynkowe umowy na kupno/wynajem pomieszczeń, organizację konferencji,

    - nowe pieniądze dopływają, bo interes firmują takie postacie bez skazy
    jak Lech Kaczyński (narodowe ordery dla twórców SKOK) czy biznesmen
    Tadeusz Rydzyk

    Gdyby jeszcze udało się to objąć BFG, bez nadzoru - nagroda nobla w
    dziedzinie ekonomii idzie do rąk Biernackiego i Kaczyńskiego :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 52. Data: 2016-05-18 15:34:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 May 2016 12:50:03 +0200, w <573c48de$0$641$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A potem co - upasc z kretesem ?
    > Nie lepiej, jesli BFG wyplaci ludziom ?

    Dla kogo lepiej?

  • 53. Data: 2016-05-18 16:40:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
    >Dla kogo lepiej?

    Dla tych, co przekrety robili.

    J.

  • 54. Data: 2016-05-18 16:53:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    >Naprawdę, ktokolwiek w Polsce chce, aby rating został obniżony?

    Hm, a nie lepiej, aby obnizyli juz teraz, niz pozniej ?
    Bedzie sie mogl rzad wczesniej policzyc z rzeczywistoscia :-)

    >A że rating został obniżony, to fakt, którego podważyć się nie da
    >(jedna agencja obniżyła sam rating, druga obniżyła perspektywę - co
    >będzie kosztować Polskę kilka miliardów zł w wyższych odsetkach od
    >obligacji; porównaj, ile tych odsetek płacą np. Czesi, a ile płacimy
    >my).

    No, jeszcze sie moze rzad obrazic, i powiedziec, ze g* nas rating
    obchodzi, polska gospodarka jest w rozkwicie, zlotowka sie umacnia,
    rzad wprowadza dobre zmiany i nie bedziemy odsetek podnosic ...
    ciekawe czy przekona inwestorow :-)

    A swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze MF pisalo "plan emisji na
    ten rok zostal zrealizowany".
    Moze nie musza do grudnia pozyczac ?
    Czy to nowy deficyt, a ciagle zostaje rolowanie starych ?

    J.

  • 55. Data: 2016-05-18 20:05:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości grup
    W dniu sobota, 14 maja 2016 23:51:57 UTC+2 użytkownik
    n...@p...pl napisał:
    > a brak jest profesjonalnych i obiektywnych mediów
    >bo to jest niemożliwe.
    >Każdy ma jakieś poglądy i jeśli przekazuje coś innego - przekaz ulega
    >skażeniu - choćby dlatego, że na coś innego zwrócił uwagę.
    >Można tylko dążyć do ideału...ale w 100% dobrze nigdy nie będzie...

    >mam jednakże takie opinie:
    >1. nie jest "normalne" jeśli _znaczna_ część mediów w danych kraju
    >należy do kapitału zagranicznego (kapital ma narodowosc)

    Trudno powiedziec.
    Za to byc moze widac, ze powinna byc swoboda dzialania mediow i czesc
    powinna nalezec do zagranicznego kapitalu - zeby byla niezalezna od
    naciskow politycznych.

    >2.być może powinny istnieć także media rządowe. Otwarcie i wprost -
    >rząd potrzebuje mieć kanał komunikacji ze społeczeństwem (które go
    >wybrało) i mieć możliwości prezentacji >sytuacji według tego jak on
    >to widzi.

    USA nie ma i jakos zyja.

    >Tak samo jak rząd "sam" zarządza swoim kontem na Twitterze czy
    >facebooku, swoją strona internetową etc.

    A owszem, ale koszta inne.

    >skoro tak - może założyć, że np. TVP 1 i PR1 są mediami rządowymi (a
    >nie narodowymi) i rząd decyduje o obsadzie stanowisk kierowniczych :P
    >Trudno, przy każdych wyborach może być zmiana.

    I sprzedac TVP2 i reszte ?
    Jest to jakis pomysl ... ale niech rzad utrzymuje z wlasnych (tzn
    budzetowych) srodkow :-)

    No i kto wie, czy do tego obecny rzad nie doprowadzi - ta TVP coraz
    gorsza, zaczelo sie za poprzedniego rzadu, a teraz moze proces
    przyspieszyc :-)

    J.

  • 56. Data: 2016-05-19 03:51:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/19/2016 03:05 AM, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > No i kto wie, czy do tego obecny rzad nie doprowadzi - ta TVP coraz
    > gorsza, zaczelo sie za poprzedniego rzadu, a teraz moze proces

    To bardzo sensowna propozycja.

    Po wygranych wyborach i uformowaniu się rządu, na posłów zgadzających
    się z jego polityką nakładany by był specjalny podatek, służący
    finansowaniu "tuby propagandowej", "mediów partyjnych", "mediów
    narodowych", "Trybuny Ludu", czy jak je teraz chcą nazwać.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 57. Data: 2016-05-19 13:08:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> [...]
    kwidacje-OFE-Jak-bedzie.html

    >O, następny, który widzi jakąś kasę, która została ukradziona.

    No wiesz, przysylali co roku na wyciagu i mozna bylo zobaczyc.
    A teraz zniklo ...

    J.

  • 58. Data: 2016-05-19 13:20:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Poszlaki może (połączone z wiedzą o jego sposobie bycia itp). Jasne
    >to nie jest, w każdym razie nie dla kogoś, kto go nie znał.

    >Tak średnio jakby.
    >Z tym, że na miejscu pilotów to ja wolałbym mieć na plecach własnego
    >dowódcę (nawet najwyższego), który powinien lepiej ode mnie wiedzieć,
    >czym się kończą takie niedorzeczne podejścia, niż jakiegoś
    >"dyrektora",
    >który o żadnych lądowaniach nie ma bladego pojęcia, ale od którego
    >widzimisię zależy kariera młodego człowieka.

    Z tym, ze akurat dyrektor to sie nagral, i wcale jakos nie naciskal.
    Zreszta to chyba raczej odwrotnie bylo - kariera dyrektora zalezala od
    mlodego pilota :-)

    A jeszcze wszyscy widzieli jaka mgla i ze nic nie bylo widac i ze
    wyladowac sie nie da.

    >Z drugiej strony, w takich przypadkach może wytworzyć się "dziura we
    >władzy" - kapitan nie czuje się władny, bo jest dowódca, dowódca nie
    >czuje się władny, bo przecież to kapitan jest "pierwszy po Bogu" (to
    >ostatnie akurat zgodnie z zasadami, więc trudno mieć pretensje
    >formalne). A tu nie ma czasu do namysłu, trzeba mieć sposób
    >postępowania
    >w takich okolicznościach już wcześniej przemyślany.

    Z tym ze akurat nagraly sie i wczesniejsze rozmowy - zaraz po
    otrzymaniu informacji pilot stwierdzil "podejdziemy i odejdziemy".

    I wydaje mi sie, ze wcale nie chcial ladowac na sile, tylko, ze po
    prostu sie pogubil w czasie ladowania i zszedl za nisko.

    >No ale tam nie było naszego generała chyba. Nie żeby to wiele
    >zmieniło.

    Generala nie bylo, ale prezydent byl.
    No i cala pozniejsza kolomyja. Ktora uzmyslowila pilotom, ze oni
    dowodza, ale tez, ze trzeba sie starac wykonac rozkaz Zwierzchnika.
    Ale w Smolensku akurat zaden rozkaz ladowania nie padl.

    J.

  • 59. Data: 2016-05-19 13:40:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 May 2016 13:08:21 +0200, w <573d9eab$0$679$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    > No wiesz, przysylali co roku na wyciagu i mozna bylo zobaczyc.
    > A teraz zniklo ...

    I gdzie ta kasa była?
    A ja już tego nie tłumaczyłem? Widać Mein Kampf nie taka głupia książka w
    miejscu gdzie stoi, że tłuszczy trzeba w kółko wciskać do głów głupotę, a
    wówczas już innej wiedzy nie przyjmą.

  • 60. Data: 2016-05-19 13:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >I gdzie ta kasa była?

    w akcjach, w obligacjach, czyli posrednio owszem - w kieszeniach
    emerytow, ale jednak wykazane i na moim koncie w OFE i na rachunku w
    OFE.

    Jak wplacisz cos do banku na konto, to tez sie pytasz, gdzie ta kasa
    jest ?
    Bo przeciez nie w kasie :-)

    J.