  • 1. Data: 2003-03-22 22:50:54
    Temat: jaka KK
    Od: "Janusz German" <j...@N...gazeta.pl>

    Zastanawiam sie nad KK w Citi. Może mi ktoś poradzi - czy Visa czy
    MasterCard.
    Głównie idzie mi o to, który system jest bardziej popularny za granicą (
    głównie Europa ).
    Janusz.

  • 2. Data: 2003-03-23 15:49:33
    Temat: Re: jaka KK
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@z...pl>

    Użytkownik "Janusz German" <j...@N...gazeta.pl>

    > Zastanawiam sie nad KK w Citi. Może mi ktoś poradzi - czy Visa czy
    > MasterCard.
    > Głównie idzie mi o to, który system jest bardziej popularny za granicą (
    > głównie Europa ).

    Jeżli tak stawiasz problem to spokojnie możesz brać albo jedną albo drugą -
    w 99%
    tam gdzie zapłacisz Visa zapłacisz też MasterCardem i odwrotnie.
    Problemem jest (zazwyczaj - bo Citek nie rozgranicza) przeliczanie przez
    USD (Visa) oraz EUR (MC).
    Naturalnie lepiej jest gdy w Europie kwota transakcji przeliczana jest przez
    EUR - wówcxas nie ma tylu
    przewalutowań i nie tracisz na kursach.
    przeczytaj sobie dwa artykuły:
    http://karty.zwiruk.pl/ausland.html