  • 1. Data: 2003-01-31 08:16:31
    Temat: jak zwalniano w BRE ....
    Od: "Viacomp" <s...@m...stop.pl>

    cały artykuł http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1108
    927&MP=1

    ".....Przynajmniej nie musiał się spieszyć, tak jak gros z 300 zwolnionych
    pracowników BRE Banku, którzy na posprzątanie biurek i wyprowadzkę z firmy
    otrzymali zaledwie dwie godziny. To była niemal egzekucja, a w każdym razie
    świetnie zorganizowana akcja. Nad ewakuacją czuwali ochroniarze, informatycy
    niemal jednocześnie odcięli dostęp do komputerów.

    Rzecznik BRE Banku Małgorzata Ciesielska-Stefańska takie postępowanie
    uzasadnia m.in. względami bezpieczeństwa. Chodziło o wykluczenie sabotażu,
    np. zniszczenia umów czy wykasowania danych. Zwalniani według niej nie
    powinni mieć do BRE urazy, skoro firma dała im odprawy i zapewniła pomoc
    psychologiczną doradców firmy IMC Kariera. Tymczasem szefowa tej firmy Hanna
    Nogaj twierdzi, że nagłe zwolnienie pracowników BRE nie było z nią
    konsultowane. Uważa, że takie traktowanie pracowników wpływa negatywnie na
    wizerunek firm. Ciesielski, który stracił posadę w Banku Handlowym, jest na
    to najlepszym dowodem. - Gdyby zadzwonił do mnie jutro headhunter z ofertą
    pracy w BRE, odesłałbym go na drzewo. Tak jak ja myśli wielu innych
    bankierów - mówi Ciesielski. .........."

  • 2. Data: 2003-01-31 09:16:34
    Temat: Re: jak zwalniano w BRE ....
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Viacomp wrote:
    > najlepszym dowodem. - Gdyby zadzwonił do mnie jutro headhunter z
    > ofertą pracy w BRE, odesłałbym go na drzewo. Tak jak ja myśli wielu
    > innych bankierów - mówi Ciesielski. .........."

    Eeeeeeee. No co ty.
    Teraz to juz odgrzany kotlet. Super bylo to opisane w Newsweeku - ale
    za diabla nie pamietam w ktorym numerze.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 3. Data: 2003-01-31 09:54:26
    Od: "micom.edu.pl" <b...@m...edu.pl>

    wreszcie nadchodza czasy dla klientow -)
    pamietam jak dzis jak stalem 40 minut w kolejce aby zalozc lokate w Pekao,
    kiedy bylem trzeci Pan za lada z ironicznym usmiecham oswiadczyl, ze ma
    przerwe - zagotowalo sie we mnie, ale to co mnie spotkalo wczesnij ufff
    dobrze, ze to juz historia
    mysle, ze kazdy klient Pekao moze przytoczyc dziesiatki takich przykladow z
    tego Banku.
    dzisiaj bank z komunistyczna obsluga niepowinien miec prawa bytu - ale
    niestety jeszcze ma :(
    zycze powodzenia w przystosowaniu sie do nowych warunkow braci bankowej.

    pozdrawiam Fajas

  • 4. Data: 2003-01-31 10:37:20
    Od: BinBasz <k...@i...BezTego.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003 09:16:31 +0100, Viacomp wrote:

> [...]
    >świetnie zorganizowana akcja. Nad ewakuacją czuwali ochroniarze, informatycy
    >niemal jednocześnie odcięli dostęp do komputerów.

    Czuć w tym profesjonalizm. U nas w firmie dyrekcja niestety chciała być
    kulturalna, toteż w ciągu kilku ostatnich dni userzy na odchodne takiego
    syfu w komputerach narobili, że przez ponad miesiąc dochodziliśmy do
    jakiego-takiego ładu i składu :-( Były nawet projekty podania kilku co
    "wybitniejszych" użyszkodników do sądu, ale w końcu dano spokój.

    --
    BinBasz

  • 5. Data: 2003-01-31 12:49:31
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Viacomp <s...@m...stop.pl> napisał w

> [...]
    > egzekucja, a w każdym razie świetnie zorganizowana akcja. Nad
    > ewakuacją czuwali ochroniarze, informatycy niemal jednocześnie

    Dwa miesiące temu byłem zszokowany, gdy słyszałem o zwolnieniu w
    podobnym trybie wicedyrektora jednego ze szwajcarskich banków. Dostał
    6-miesięczną odprawę, ale na opuszczenie biura dostał tylko 5 minut.
    Mógł zabrać tylko marynarkę i długopis, nie wolno mu było dotknąć
    telefonu ani komputera. Dostał również zakaz kontaktowania się z
    klientami banku.
    Dla mnie tamta historia była szokiem, ale widzę, że i do nas to
    przyszło.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 6. Data: 2003-01-31 13:15:31
    Od: s...@p...onet.pl

    Smutne, ale prawdziwe.

    Takie postępowanie jest przecież podyktowane praktyką.
    Sami ludzie doprowadzili to takiego stanu rzeczy...gdyby nie zdarzały się
    przypadki sabotażu, nisczenia danych...żadna firma by tak nie postępowała.

    Ale na pewno powinno być to przeprowadzone profesjonalnie.

    cześć

  • 7. Data: 2003-01-31 16:06:11
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote:
    > Teraz to juz odgrzany kotlet. Super bylo to opisane w Newsweeku - ale
    > za diabla nie pamietam w ktorym numerze.

    http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
    ykul=12463

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10196 dzień życia, sprawność

  • 8. Data: 2003-01-31 22:14:20
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał

    > Smutne, ale prawdziwe.

    Wlasnie.

    > Takie postępowanie jest przecież podyktowane praktyką.
    > Sami ludzie doprowadzili to takiego stanu rzeczy...gdyby nie zdarzały się
    > przypadki sabotażu, nisczenia danych...żadna firma by tak nie postępowała.

    Dodam jeszcze do tego niszczenie sprzętu, a nawet kradziez komputerow (i to nie
    tylko notebookow !!!) czy innego sprzetu. Nie mowiac juz o kopiowaniu danych,
    poufnych informacji handlowych itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 9. Data: 2003-02-01 01:04:28
    Od: "pawel" <s...@p...fm>

    hmm
    nie znoszę bRE, jednak uważam że tak powinno wyglądać zwolenienie z
    pracy. Pracownik dostaje odprawę i jakoś tam jest zabezpieczony,
    zaś bank - "odłączając od systemu" też.
    Zwłaszcza, że dostanie wypowiedzenia - to może być szok i z rozpędu
    w złości, można coś w systemie byłego pracodawcy namieszać.
    A później sąd i dopiero konsekwencje.

    Swoją drogą - kiedy pracownik dostaje wypowiedzenie i nakaz praktycznie
    natychmiastowego opuszczenia miejsca pracy - często czuje się upokorzonym,
    a to bardzo źle. Więc lepiej przyzwyczajmy się do tego, że takie zjawiska
    jak te w bRE zdarzać się będą często - wręcz staną się normalnością.
    I nie jest to upokorzenie pracownika, tylko przykra kolej rzeczy. Wynika
    nie z winy pracownika - ten dalej jest dobrym pracownikiem - tylko z czasów
    lub nieudolności zarządu,
    a bRE to ma zarząd dobry tylko w dobrych czasach, a teraz - to już znacznie
    gorzej.

    pozdr.
    segu

  • 10. Data: 2003-02-01 15:55:45
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "micom.edu.pl" <b...@m...edu.pl> napisał

    > dzisiaj bank z komunistyczna obsluga niepowinien miec prawa bytu - ale
    > niestety jeszcze ma :(
    > zycze powodzenia w przystosowaniu sie do nowych warunkow braci bankowej.
    >
    > pozdrawiam Fajas

    Wybacz Fajasku, ale Twój punkt widzenia zależy od Twojego punktu siedzenia
    (a jest on dość niski z tego co opisujesz). Ja współpracowałam z ludźmi na
    wysokim szczeblu, pracownikami (byłymi) już w BRE. Byli to członkowie
    zarządu w PTE Skarbiec - Emerytura. Też zostali zwolnieni ( ja też, ale to
    już z innej puli jakby, gdyż pracowałam w funduszu {ego}, który był przejęty
    i z zał. wszyscy pracownicy ego mieli być zwolnieni). Wracając do wątku.
    Ludzie Ci nie mieli nic wspólnego z ... jak to określasz komunistyczną
    obsługą .. !!! To był top menagement, który różnił się wizją prowadzenia
    tego businessu od wizji prezesa (skądinąd ta wizja oględnie określając ma
    krótkie nogi i sama z ciekawością (już z innej pozycji na rynku) obserwuję
    jak ona się rozwinie dalej ...) Menagement ten jest na wysokim poziomie,
    mający bardzo dobre pojęcie o tym rodzaju businessu. Ludzie Ci wywodzili się
    z innych spółek finansowych mających dobrą renomę na rynku europejskim a
    nawet światowym. Oczywiście nie tylko oni stracili pracę. Jak już szła
    siekierka która "kosiła" to skosiła po całości i padało po kolei na
    wszystkich. Może i słusznie, może i nie ... już nie mnie to oceniać, bo mogę
    być posądzona o stronniczość. Ale zanim napiszesz coś o komunistycznej
    obsłudze itp. to zastanów się jeszcze raz ...

    A co do sposobu zwolnień w BRE .... Rozumiem nawet pracodawcę który próbuje
    się zabezpieczyć przed złośliwymi ruchami zwalnianego pracownika, ale znam
    przypadek dziewczyny, która miała pracę magisterską na dysku i nie pozwolono
    jej tej pracy zgrać .... super, nie ? A poza tym jak czują się tacy ludzie,
    których po kilku latach pracy traktuje się z dnia na dzień jak złodziei ?
    Frustracja jest na prawdę duża, znam to z autopsji ... dlatego ja podobnie
    jak p. Ciesielski head huntera dzwoniącego z ofertą pracy w BRE spuściłabym
    na drzewo :-)))

    Pozdroofka