  • 1. Data: 2012-01-09 22:06:18
    Temat: inteligo - przelew między własnymi rachunkami
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Od zawsze kiedy pamiętam, przelew między własnymi rachunkami trzeba było
    autoryzować hasłem jednorazowym.

    Dzisiaj zrobiłem przelew i nie prosiło o drapanie zdrapki. Kiedy to
    zmienili?

    p. m.

  • 2. Data: 2012-01-09 22:41:02
    Temat: Re: inteligo - przelew między własnymi rachunkami
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W poniedziałek, 9 stycznia 2012, o godz. 23:06:18, napisałeś na temat: "inteligo
    - przelew między własnymi rachunkami"
    mvoicem m...@g...com, news:4f0b64da$0$1445$65785112@news.neostrada.pl

    Ja to zauważyłem 3 stycznia.

    --
    TZ

    - Trójkąt Pitagorasa, to trójkąt kwadratowy. -

  • 3. Data: 2012-01-10 15:03:06
    Od: PKL <P...@i...lublin.pl>

    Dnia 09.01.2012 TZ <g...@t...cy> napisał/a:

    > W poniedziałek, 9 stycznia 2012, o godz. 23:06:18, napisałeś na temat: "inteligo
> [...]

    16 grudnia
    http://mojeinteligo.pl/aktualnosci/przelewy-na-wlasn
    e-rachunki-juz-bez-kodu/

  • 4. Data: 2012-01-10 15:21:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.01.2012 16:03), PKL wrote:

    > 16 grudnia
    > http://mojeinteligo.pl/aktualnosci/przelewy-na-wlasn
    e-rachunki-juz-bez-kodu/

    Aha ... mogli jakoś poinformować. Z jednego z rachunków (na którym
    niewiele jest) mam podefiniowane zaufane przelewy (płatności), z którymi
    się czułem dość bezpiecznie, bo z pustego i Salomon nie naleje.

    Sam nie wiem co myśleć o tej zmianie, czy na lepsze to czy gorsze. Z
    jednej strony wygodniej, z drugiej strony - ciutkę mniej bezpiecznie.

    p. m.

  • 5. Data: 2012-01-10 15:43:24
    Od: PKL <P...@i...lublin.pl>

    Dnia 10.01.2012 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    >
    > Sam nie wiem co myśleć o tej zmianie, czy na lepsze to czy gorsze. Z
    > jednej strony wygodniej, z drugiej strony - ciutkę mniej bezpiecznie.

    z pewnością lepiej by było jak w mBanku, gdzie mogłeś sobie
    zdefiniować lub nie szablon płatności na inne konto wewnętrzne.

  • 6. Data: 2012-01-10 17:42:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mvoicem" 4f0c578a$0$1464$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > Sam nie wiem co myśleć o tej zmianie, czy na lepsze to czy gorsze. Z jednej strony
    wygodniej, z drugiej strony - ciutkę mniej

    Niedojrzali psychicznie

    () najpierw wstawiają masę zamków,
    aby czuć się bezpiecznymi/bezpiecznie,

    () później z części zamków rezygnują,
    aby wygodniej żyć,

    () po czym ze łzami w oczach zauważają, iż coś poplątali. ;)

    Mój ojciec tak zamontował masę zamków i ubezpieczeń. Z każdego
    zamka rezygnował z uwagi na niewygodę i istnienie innych zabezpieczeń;
    z AC rezygnował, bo WARTA oszukała go; pochwalił pracowitych ludzi,
    którzy na jego oczach odjeżdżali raniutko w niedzielę z jego
    parkingu... Z dużej wysokości, zaspanymi oczami nie zauważył,
    że odjeżdżają jego samochodem...

    Kolega, zajmujący się samochodami, powiedział mi, że taki samochód
    jest kupowany od złodzieja za... Jeden tysiąc złotych. :) On sam
    zaś za jeden tysiąc złotych kupował wówczas kilka :) niezłych :)
    (ale legalnych) samochodów -- nie interesowały go silniki, czy
    skrzynie biegów, ale... Reflektory itp... Bo to było chodliwe. :)

    -=-

    Banki internatowe są stosunkowo młode, dlatego warto mieć na
    uwadze istnienie dziurek tego (czy innego) typu. Ta grupa ma
    to do siebie, że ostrzega dość szybko o powstawaniu różnych
    niebezpieczeństw. [i właśnie dlatego tu jestem -- aby czytać
    i korzystać z cudzych błędów i metod radzenia sobie z błędami]

    -=-

    Ale ojciec miał jeszcze jedno zabezpieczenie. :)
    Naczelnik Zarządu Dróg w Urzędzie Miejskim, Czesław
    Jakubowicz pieniędzmi podatników wynagrodził :) ojcu
    stratę samochodu -- poniekąd słusznie, skoro policja
    nie złapała złodziei...

    Mój ojciec był więc zaradny i dojrzały psychicznie?
    Zastosował moje metody -- przed laty białostocka uczelnia
    państwowa tak (podobnie) chroniła mnie, :) dbając o moje
    dobre samopoczucie. [na co skurwysyni, czyli biskupi
    Kościoła rzymskokatolickiego nie zgadzali się]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-01-10 17:45:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PKL" s...@b...in.lublin.pl

    > z pewnością lepiej by było jak w mBanku, gdzie mogłeś sobie
    > zdefiniować lub nie szablon płatności na inne konto wewnętrzne.

    IMO każdą zmianę (zamianę zdrapek czy certyfikatów na
    SMSy -- na przykład) należy wprowadzać rozważnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-01-11 12:47:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 10 Jan 2012 16:21:37 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Aha ... mogli jakoś poinformować. Z jednego z rachunków (na którym
    > niewiele jest) mam podefiniowane zaufane przelewy (płatności), z którymi
    > się czułem dość bezpiecznie, bo z pustego i Salomon nie naleje.

    No ale to są jakieś tam Twoje płatności, więc raczej nic nie zginie i w
    miarę szybko, można by to było chyba odkręcić.

    > Sam nie wiem co myśleć o tej zmianie, czy na lepsze to czy gorsze. Z
    > jednej strony wygodniej, z drugiej strony - ciutkę mniej bezpiecznie.

    Bez przesady jest to na pewno ułatwienie i nie wpływa to IMO na
    bezpieczeństwo. W większości przypadków ktoś włamuje się na konto po to
    aby je oskubać a nie porobić ileś tam przelewów na rachunki zdefiniowane
    i zaufane.
    Niebezpiecznie to jest np w Półbanku, gdzie owszem przelew między swoimi
    rachunkami, za każdym razem zatwierdza się kodem SMS ale za to zapisany
    szablon przelewu można sobie edytować do woli bez zatwierdzania tego
    czymkolwiek he he - to dopiero technologia.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2012-01-11 17:44:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.01.2012 13:47), xbartx wrote:

    > No ale to są jakieś tam Twoje płatności, więc raczej nic nie zginie i w
    > miarę szybko, można by to było chyba odkręcić.

    No, to zależy od tego, na czyją rzecz te płatności są. Energetyka,
    spółdzielnia i tak dalej - bez problemu. US/ZUS/UM - z niewielkim
    problemem. Ale miałem kilku takich odbiorców gdzie jakby ktoś złośliwie
    by przelał im 1000zł, to by to było nie do odzyskania.

    W tym jedna osoba która uważa że jeszcze wiszę jej 5 tys zł (ja tak nie
    uważam).

    Usunąłem z płatności, zostawiłem na liście odbiorców i czuję się dość
    bezpiecznie.

    > Bez przesady jest to na pewno ułatwienie

    Niewątpliwie. I raczej się z tego cieszę. Problem w tym że wprowadzenie
    takiej zmiany bez poinformowania - to jest potencjalne wystawienie mnie
    na złośliwca :).

    > i nie wpływa to IMO na
    > bezpieczeństwo. W większości przypadków ktoś włamuje się na konto po to
    > aby je oskubać a nie porobić ileś tam przelewów na rachunki zdefiniowane
    > i zaufane.

    To zależy kto się włamuje do kogo. Jeżeli to jest atak "od wewnątrz",
    tj. zdradzona żona/kochanka/... która podejrzała/zgadła hasło ...

    Poza tym, jestem sobie w stanie wyobrazić kogoś kto napisze wirusa
    przelewającego kasę po równo do wszystkich odbiorców zaufanych. Just for
    fun. Czym to się różni w pisaniu (niegdyś) wirusa palącego monitor,
    przegrzewającego CPU czy coś w tym stylu

> [...]
    > szablon przelewu można sobie edytować do woli bez zatwierdzania tego
    > czymkolwiek he he - to dopiero technologia.

    Wot, technika :). Na szczęście Półbank się na tyle zabezpieczył przede
    mną, że da diabła ich applet javy nie chciał współpracować z moim
    linuksowym firefoksem, więc z ich strony nic mi nie grozi - po
    kilkudziesięciu próbach zalogowania się na własne konto, z asystą ich
    pomocy wszelkiej - zlikwidowałem je.

    p. m.

  • 10. Data: 2012-01-11 22:13:58
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 18:44:50 +0100, mvoicem napisał(a):

> [...]
    > uważam).
    >
    > Usunąłem z płatności, zostawiłem na liście odbiorców i czuję się dość

    Dokładnie. Według mnie przelewy zaufane muszą być naprawdę tylko do
    zaufanych osób/firm/instytucji no chyba, że się coś po prostu często
    wykonuje i za każdym razem kodu nie chce się klepać.

> [...]
    > fun. Czym to się różni w pisaniu (niegdyś) wirusa palącego monitor,
    > przegrzewającego CPU czy coś w tym stylu

    Wirusa przelewającego kasę? Zbyt mocno skomplikowane - według mnie
    praktycznie zerowe prawdopodobieństwo zaistnienia takiego malware.
    Wirus palący monitor? - jakieś poważne SF. Przegrzewania CPU to jeszcze
    rozumiem ale od tego jest zabezpieczenia na płycie głównej, poza tym IMO
    jeżeli mam dobrze chłodzony procesor i obudowę to ciężko raczej
    "przegrzać" CPU. No ale to już trochę NTG więc EOT w tej kwestii.

    Xenocide