    From: "darsoon" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ile trwa PRZELANIE PIENIEDZY ZA GRANICE
    Date: Mon, 15 Dec 2003 10:23:29 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@s0cfpi.pkobp.pl

    > Jak długo czasu potrzeba aby pieniadze pzrelane z Polski trafiły na
    konto do
    > Stanów Zjednoczonych??
    > W jakim banku taka operacja bedzie zrealizowana najszybciej??

    W PKO BP jest możliwośc złożenia zlecenia expresowego:
    http://www.pkobp.pl/indy/ekspw.xml?id=1 .
    Jednak nawet wtedy nie ma pewności, że beneficjent otrzyma środki "w
    dacie waluty dla banku otrzymującego" (czyli tego samego dnia lub
    nastepnego). Jeżeli bank, w którym odbiorca ma konto, nie jest
    korespondentem PKO BP (wykaz koresp:
    http://www.pkobp.pl/adresy/waluty.xml?id=1), wtedy transakcja "odwleka
    się" w czasie. Pieniądze są przesyłane przez PKO do korespondenta w
    USA (bank odbiorca) a ten przekazuje dalej do banku beneficjenta
    (wtedy czas przekazania pieniędzy, z Polski na rachunek docelowy,
    wynosi ok. 2-3 dni). Zyskuje się więc na czasie przekazania pieniędzy
    do pierwszego banku (korespondenta). Ogólnie przelew zamiast "iść" 4-6
    dni, idzie 2-3 dni (przy jednym pośredniku).
    Trochę zamotałem :) ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi.

    Pozdrawiam
    darsoon