  • 81. Data: 2012-03-19 22:38:54
    Temat: Re: ile bylo warte X zl w roku 1984?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Dziś kupiona pralka ma pracować 20 lat? Ja raczej znam opowieści
    > zupełnie inne -- dziś zepsucie się czegokolwiek jest oznaką
    > sypania się pralki a takie sypanie zaczyna się szybciej niż
    > po 10 latach.

    Albo i nie szybciej. Często (w 100% znanych mi przypadków) wystarczy
    wymienić coś drobnego i będzie działać następne 10 lat lub dłużej.

    Obecne kilkuletnie pralki naprawia się trywialnie, części są dostępne
    (oryginalne - np. takie z gumowymi elementami).

    > Wiesz, co to aparat fotograficzny?
    > Poza migawką tam raczej nic nie psuje się.

    A np. lustro?

    > Oj, przynudzasz... CPU coraz szybsze i coraz mniej energożerne,

    Śmiem wątpić. Kiedyś do laptopa wystarczył zasilacz 30W, i w czasie
    pracy jeszcze ładował akumulator. Teraz mniejszych niż 65W to chyba nie
    ma, wiele laptopów wymaga (dużo) większych, a w czasie pracy na
    akumulatorze muszą redukować szybkość.

    > GPU coraz szybsze i coraz mniej energożerne,

    No jasne, ciekawe dlaczego tyle ciepła generują.

    Kiedyś zasilacz serwerowy miał 200W, i przy większej liczbie szybkich
    dysków dokładało się drugi taki sam. Zwykły komputer nie miał kiedyś
    w ogóle żadnych wiatraków.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 82. Data: 2012-03-20 03:28:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" c1.01.3VBP0D$1...@m...oldfield.org.pl

    Nie moczę. :) Piorę bez namaczania. ;)

    > A może Twój przedpiśca ma alergię na własny pot?
    > Zdarza się takie schorzenie.
    > Rozumiem, że z beznigiego kaleki tez byś się śmiał, bucku?

    Waldkowi dość często coś odbija. :)
    [i chyba nie samotność; chyba, że nie jego samotność]

    Mam alergię na to, co fruwa dookoła.
    To coś osiada na ubraniu -- także na spodniach.
    I aby tego nie wdychać, warto często zmieniać ubranie.
    Teraz coś solidnie pyli.

    Poza tym, że alergia wyjaśniła, dlaczego lubię częstą
    zmianę ubrania, wyjaśniła też, dlaczego nie lubię poranków,
    wietrznej i słonecznej pogody, zaś lubię deszcz, mróz, noc
    i przebywanie nad wodą.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 83. Data: 2012-03-20 03:32:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" jk60ga$5c6$...@n...news.atman.pl

    Celowo skraca się żywotność, ale ona i tak jest

    > Ja bym to moze ujal inaczej
    > jesli zaklada sie ze dany sprzet (bardziej zlozony) ma wytrzymac 10 lat
    > to tak sie staraja dobrac zywotnosc pozostalych podzespolow
    > aby faktycznie po 10 latach byl to w calosci zlom i nie oplacalo sie naprawiac

    To też.

    Mnie chodziło o to, że producenci nie starają się wydusić
    z siebie wszystkiego, ale i tak produkty są coraz trwalsze.

    > Jedyny produkt AGD z dozywotnia gwarancja - jaki posiadam,
    > to garnki Zepptera eksploatowane dopiero 24 lata ;)

    Szwajcarska precyzja!!! [punktualny jak szwajcarski garnek]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 84. Data: 2012-03-20 03:39:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

> [...]

    > Obecne kilkuletnie pralki naprawia się trywialnie, części są dostępne
    > (oryginalne - np. takie z gumowymi elementami).

    Raczej trzeba by szukać części na szrotach, aby opłacała się naprawa.

    > A np. lustro?

    Pewnie wymieniają w razie czego razem z migawką.

> [...]

    > Kiedyś zasilacz serwerowy miał 200W, i przy większej liczbie szybkich
    > dysków dokładało się drugi taki sam. Zwykły komputer nie miał kiedyś

    Owszem ;) -- za to pomieszczenia musiały mieć solidne klimatyzatory.

    -=-

    CPU i GPU są coraz wydajniejsze i wg mnie coraz mniej potrzebują
    energii, ale mogę uznać, że mylę się co do tej malejącej energożerności.

    Moc całego netbooka o atomowym napędzie mieści się w jednocyfrowej liczbie watów.
    Nie chce się mi szukać mocy i3/i5/i7 -- ale ponoć też nie są duże.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2012-03-20 15:55:15
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    napisał w wiadomości news:jk8to6$cgo$1@inews.gazeta.pl...

    > Waldkowi dość często coś odbija. :)
    > [i chyba nie samotność; chyba, że nie jego samotność]

    A komu nie odbija raz na czas ? ;)
    [nawet dziecku sie odbija, albo ulewa]

    > Mam alergię na to, co fruwa dookoła.
    > To coś osiada na ubraniu -- także na spodniach.
    > I aby tego nie wdychać, warto często zmieniać ubranie.
    > Teraz coś solidnie pyli.

    Na TO znaczy na wszystko czy na kurz/roztocza ?
    zrobic dokladne testy alergiczne to nie az taki problem

    > Poza tym, że alergia wyjaśniła, dlaczego lubię częstą
    > zmianę ubrania, wyjaśniła też, dlaczego nie lubię poranków,
    > wietrznej i słonecznej pogody, zaś lubię deszcz, mróz, noc
    > i przebywanie nad wodą.

    Totez polecilem Ci komore bezpylowa do zamieszkania :)
    ale jest tez troche srodkow ktore ulatwiaja zycie
    jonizator powietrza, nawilrzacz, jak najmniej materialow "pylacych"
    pranie jest polsrodkiem jesli tkanina sama z siebie pyli czastkami wlokien

  • 86. Data: 2012-03-20 16:14:32
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    wiadomości news:c1.01.3VBP0D$13E@mike.oldfield.org.pl...

    > Rozumiem, że z beznigiego kaleki tez byś się śmiał, bucku?

    Pomine to milczeniem ..... yntelygencie ;)

  • 87. Data: 2012-03-20 16:19:10
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości

    > jonizator powietrza, nawilrzacz, jak najmniej materialow "pylacych"

    Alez wstyd - jak moglem tak zawilgocic nasz przepiekny jezyk ... :>
    [ samobiczowanie ]

  • 88. Data: 2012-03-20 18:07:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Raczej trzeba by szukać części na szrotach, aby opłacała się naprawa.

    Nope, dwie ostatnio naprawiałem, i nie szukałem na szrocie. Fakt, jeden
    z elementów nie był już produkowany w tej wersji i trzeba było wymienić
    większy zespół (kilkadziesiąt zł) - wydaje mi się to akceptowalne.

    > Pewnie wymieniają w razie czego razem z migawką.

    A koszt?

    > Owszem ;) -- za to pomieszczenia musiały mieć solidne klimatyzatory.

    Wcale nie. Teraz właśnie tak jest, mam w pokoju kilka maszynek (zwykłe
    nieco starsze i7 z niewielką liczbą dysków, jakieś tam karty CUDowne
    itd) i bez klimy latem miałbym saunę.
    Kiedyś w jednym miejscu mogło stać 20 maszynek i nie było tego problemu.
    Fakt że współczynnik moc/wydajność był gorszy, ale samej mocy pobierały
    dużo mniej.

    > CPU i GPU są coraz wydajniejsze i wg mnie coraz mniej potrzebują
    > energii, ale mogę uznać, że mylę się co do tej malejącej energożerności.

    Są dużo wydajniejsze, ale bardziej prądożerne.

    > Moc całego netbooka o atomowym napędzie mieści się w jednocyfrowej liczbie watów.
    > Nie chce się mi szukać mocy i3/i5/i7 -- ale ponoć też nie są duże.

    "Duże" to jest pojęcie względne. Pobór mocy zwłaszcza szybkich maszynek
    dobrze oddaje ich określenie - "piec" ("mieć piec na kolanach").

    Atomy i netbooki to inna bajka, są przede wszystkim dużo mniej wydajne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 89. Data: 2012-03-20 18:48:30
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

> [...]
    TDP i7-920/930 to 130W (4 core +HT)
    - oczywiscie po "podkreceniu" powiedzymy do 4GHz
    i pelnym obciazeniu 8 watkow potrafi zjesc duuuzo wiecej

    procki w 32nm sa ciut mniej pradozerne... a 22nm za rogiem sie czai ;)

    > "Duże" to jest pojęcie względne. Pobór mocy zwłaszcza szybkich maszynek
    > dobrze oddaje ich określenie - "piec" ("mieć piec na kolanach").

    ano dla kogoś sa robione te zasilacze - 1kW i wiecej ;)

    > Atomy i netbooki to inna bajka, są przede wszystkim dużo mniej wydajne.

    Dokladnie, atomy w zastosowaniu netbookowo/windowsianym
    to porazka - ale "jakos" dziala. Tu IMO i3 jest jakims kompromisem
    miedzy wydajnoscia a frustracja uzyszkodnika ;)

  • 90. Data: 2012-03-20 19:24:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2012 17:14:32 +0100, Waldek napisał(a):

    > Pomine to milczeniem ..... yntelygencie ;)

    Milczenie znak zgody, bucku.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356