  • 11. Data: 2011-11-24 17:37:58
    Temat: Nadzor_grozi_sankcjami_bankom_oferujacym_lokaty_antypodatkowe
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Przypominam, że w nawiasach kwadratowych zapisuję swoje myśli -- nie
    wolno tego czytać!!! Za czytanie tego rodzaju (czyli nienależnych)
    treści grozi w Polsce kara pozbawienia wolności do lat dwóch. :)

    "Maruda" jalt4c$20q$...@n...onet.pl

    > "Ludzie" już powinni być na ulicach, zwłaszcza po expose. Wylazło gówno z Turka.

    Po co mają iść na ulicę? Zaliczą kilka serii z KM i wrócą -- jedni
    na własnych nogach; inni w trumnach; inni bez nóg, okaleczeni,
    niesieni przez zdrowych, czy raczej zdrowszych od okaleczonych...
    Ludzie [Ty mówisz -- ludzie; inni mówią -- motłoch...] mogli iść
    do urn ze spokojem...

    [ino gdy jeden Tusk, a drugi Kaczyński... -- w kim tu wybierać?...
    należało dorobić się :) poważnych polityków, przywódców mądrych,
    nie głupich... należało wyzbyć się strachu przed mądrzejszymi od
    siebie...]

    Wybrali takich przywódców i muszą podporządkować się temu swemu
    (dobrowolnemu!) wyborowi... Niejednej dziewczynie to mówiłem -- wybrałaś
    tego [ona mówi -- mężczyznę; ja mówię -- matoła i pozera oraz oszusta]
    na swego męża, więc musisz z nim żyć i ponosić konsekwencje swego wyboru...

    -=-

    Przed kilkoma laty Tusk szedł na wybory głosząc potrzebę obniżania
    podatków. Jako premier -- podatki te zwiększył. :) Nie dotrzymał umów
    i obietnic danych prawnikom, czym okazał szczególną pogardę prawu. :)

    I Wy wybraliście go ponownie...

    -=-

    Ale teraz nie warto iść na ulicę. Tusk czeka na takie wyjście/rozwiązanie. :)
    Wyśle policję, a w razie czego i wojsko... I policjant będzie zmuszony
    (przez demonstrantów, przez sytuację, przez prowokatorów wreszcie) do
    użycia tak zwanej siły... [nie wiem tego, czy siły grawitacji, czy
    siły elektromagnetyzmu....] I wojsko w razie czego też będzie zmuszone
    do użycia przemocy... Krew, cierpienie, zniszczenia... Upust emocji,
    ekspresja ;) żalu... Zero efektu zamierzonego, jakim jest...

    No właśnie -- Szanowny Motłochu!!! Czego Ty potrzebujesz?

    -- Muzyki?
    -- Nie!!!
    [ja potrzebują muzyki -- i mam jej pod dostatkiem dzięki internetowi]

    -- Jedzenia?
    -- Tak, ale bez konserwantów. ;)

    -- Seksu?
    -- Nie!! Ty potrzebujesz masturbacji, bo jest kontrolowalna. :)

    -- Dzieci?
    -- Chyba jako części zamiennych/zapasowych. ;)

    -- Władzy?
    -- Zatem dlaczego nie szedłeś na wybory jako bierny? ;)
    [bez skojarzeń z Demonami wojny, gdzie bierny jest ten, kto nadstawia dupę...]

    -- Pieniędzy?...
    -- W pewnym sensie tak...

    -=-

    Ponoć ,,wolność krzyżami się mierzy'' a Egipcjanie leją swą krew nie
    na darmo... Ja jednak uważam, że przynależność ,,tej ziemi'' do Polski
    nie została potwierdzona traktatami a Egipcjanie leją krew po to, aby
    inni mieli co jeść...

    -=-

    Gdy kilka lat temu księża z białostockiej fary roztrwonili pieniądze
    przeznaczone na (uzbierane na) remont dachu kościelnego, wymadlali
    (u takich jak ja) wysadzenie kościoła w powietrze za pomocą materiałów
    wybuchowych. :) Grzmotnie, wybuchnie, winnych złapią, ukrają, okażą
    miłosierdzie... ;) Lud pracujący miast i wsi rzuci na tacę... Fakt
    przeciekania dachu zniknie w ogromie zniszczeń...

    [śmiać mi się chciało -- skąd miałem wziąć pieniądze na zgromadzenie
    potrzebnych materiałów wybuchowych? -- księża okazali głupotę;
    pomijam tu fakt mojej niewiedzy -- nie umiałbym wysadzić takiego
    budynku w powietrze, bo brak mi stosownej wiedzy i na temat
    wybuchów, i na temat koń_strukcji neogotyku -- neogotyk to nie gotyk...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-11-24 17:45:11
    Temat: Re: http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,10703499,Nadzor_grozi_sankcjami_bankom_oferujacym_lokaty_antypodatkowe_.html
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > On 2011-11-24, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czemu tylko dla belek? Dochód z pracy nie podlega inflacji?

    Według mnie w znacznie mniejszym stopniu, jeśli przyjąć, że każda miesięczna
    wypłata jest równoważna wartości pracy z ostatniego miesiąca.
    Po wypłacie inflacji podlega już gotówka często przez wiele miesięcy.
    P.G.

  • 13. Data: 2011-11-24 17:46:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Czemu tylko dla belek? Dochód z pracy nie podlega inflacji?

    Czasami nie podlega -- gdy jest to dochód uzyskiwany błyskawicznie. :)
    Dziś kupuję, dziś sprzedaję -- zarabiam w mgnieniu oka i inflacja mi
    nie jest przeszkodą. :)

    Ale i tak inflacja zżera moje dochody, bo choć w mgnieniu okażą
    zarabiam, wydają dłużej i wolniej. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2011-11-24 17:47:24
    Od: Simple Man <f...@v...pl>

    W dniu 2011-11-24 18:34, Maruda pisze:
    > ... No to co polecamy jeszcze pracującym, a zwłaszcza prowadzącym DG?
    > Moim zdaniem - przeniesienie się pod władzę innego rządu. W UE nie
    > powinno to być trudne(?). Myślę, że Grecja nie jest najgorszym
    > pomysłem... Wyjdą z EUR, a może i z UE...

    Lepszy Grecki/Włoski kryzys niż dobrobyt "zielonej wyspy", która to
    zaraz po wyborach stała się (przypadkiem) czerwona.

    Ile tam wynosi wiek emerytalny ? Ile tam wynosi minimalna/średnia płaca ?

  • 15. Data: 2011-11-24 17:50:08
    Od: Simple Man <f...@v...pl>

    > Czemu tylko dla belek? Dochód z pracy nie podlega inflacji?

    Lokaty itp. są po to aby oszczędzać, a jak "zysk" z takich oszczędności
    jest ujemny (inflacja wg. oszukanych danych z GUS to pewnie ok 4%, a
    realnie z 30%) to co tu "podatkować" i czemu ?

  • 16. Data: 2011-11-24 17:51:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > NTG.

    Jak najbardziej TG. :) Ale IMO nie najgorszy bandytyzm. :)

    To raczej konsekwencja rozwoju (praca jest coraz lżejsza) oraz
    potrzeby chwili (nie stać ,,nas'' na płacenie emerytur) ale
    zapewne także chęć dominacji, czyli bandytyzm, choć IMO
    wcale nie taki najgorszy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-11-24 18:05:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 18:50:08 +0100, Simple Man napisał(a):

    > Lokaty itp. są po to aby oszczędzać, a jak "zysk" z takich oszczędności
    > jest ujemny (inflacja wg. oszukanych danych z GUS to pewnie ok 4%, a
    > realnie z 30%) to co tu "podatkować" i czemu ?

    Bez kozery powiem pięćset.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2011-11-24 18:06:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Simple Man" jam04i$cgc$...@n...onet.pl

    > Lokaty itp. są po to aby oszczędzać, a jak "zysk" z takich
    > oszczędności jest ujemny (inflacja wg. oszukanych danych
    > z GUS to pewnie ok 4%, a realnie z 30%) to co tu "podatkować" i czemu ?

    Inwestujesz w wykonanie pracy 100 złych, po miesiącu dostajesz przychód
    w wysokości 110 złych, ale owe 110 zł nie równoważy 110% tego, co
    zainwestowałeś przed miesiącem... Przy wysokiej inflacji Fiskus
    Ci naliczy podatek pomimo tego, że de facto stracisz na swej
    inwestycji, nie zyskasz. :)

    -=-

    Ale tak jest zawsze i wszędzie. Kupiłeś dysk za 10 dolców,
    przeliczyłeś na złotówki i sprzedałeś za 50 złotych,
    Fiskus naliczył podatek... Ty zaś chcesz 50 złotych
    zainwestować w kupno kolejnego dysku, a tu... powódź...
    I cena kolejnego dysku skacze do 20 dolarów... Masz
    zysk czy stratę? :) Trudno zgadnąć.

    -=-

    Te ,,rozważania'' prowadzą na manowce.

    IMO ważne, aby podatek liczono zgodnie z literą prawa,
    nie odwołując się do efemerycznego ducha. ;) Sam jestem
    duchem -- zatem wiem o tym, że śmiertelna istota przegra
    zawody/zapasy z duchem...

    -=-

    () Litera prawa -- Lepper nie wziął łapówki, zatem nie jest łapówkarzem.
    () Duch prawa -- Lepper nie wziął łapówki, ale jednak jest łapówkarzem.

    -=-

    Litera prawa jest jasna (a jeśli nie jest -- trzeba użyć wyraźniejszego
    kroju pisma, nowego wkładu drukarkowego, czystego i jasnego papieru...)
    i należy kierować się nią, nie zaś duchami czasu, duchami prawa i sprawiedliwości. ;)

    LP (litera prawa) zezwala na jednodniówki.
    Należy użyć innej litery lub zaprzestać szykanowania banków...

    [IMO najłatwiej po prostu skonfiskować oszczędności]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-11-24 18:20:40
    Od: Simple Man <f...@v...pl>

    W dniu 2011-11-24 19:05, Borys Pogoreło pisze:
    > Bez kozery powiem pięćset.

    Paliwo, jedzenie i inne podstawowe rzeczy zdrożały w ciągu roku pewnie
    jakieś 30%. Według GUS inflacja to ok 4% bo staniały np. tory kolejowe
    albo auta ciężarowe. Statystyka to coś wybitnie fałszywego i
    zamazującego obraz rzeczywistości. Człowiek i pies mają statystycznie po
    3 nogi, realnie jest to absurd ale statystycznie jest to fakt. Tak jak
    owa 4% inflacja.

  • 20. Data: 2011-11-24 18:58:29
    Od: " Rafał" <r...@g...pl>

    Simple Man <f...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > zamazującego obraz rzeczywistości. Człowiek i pies mają statystycznie po
    > 3 nogi, realnie jest to absurd ale statystycznie jest to fakt. Tak jak

    Urzędy statystycznych stosują jeszcze jeden wałek: okresowo zmieniają koszyk
    zastępując produkty drożejące ich tańszymi odpowiednikami (często o gorszej
    jakości), gdyż podobno większość klientów tak postępuje. Biada temu kto nie
    analizuje swoich zakupów i nie uaktualnia własnego 'koszyka'.