  • 11. Data: 2010-12-29 07:55:14
    Temat: Re: gdzie ulokować dziś drobne?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > a masz
    >
    > http://www.grupy.egospodarka.pl/Pelnomocnik-ustawowy
    -i-konto-oszczednosciowe,t,389986,8.html

    > tu masz początek
    >
    > "
    > Witam.
    > Jest następująca sytuacja. Rodzic otworzył konto oszczędnościowe dla
    > małoletniego dziecka w jednym z banków. Obecnie dziecko ma lat 16.
    > Rodzic chce zamknąć to konto, jednak bank na podstawie jednego z
    > artykułów swego regulaminu odmawia. Art ten brzmi tak:
    > "Przedstawiciel
    > ustawowy nie może dokonać zamknięcia rachunku bez postanowienia
    > sądu."
    > Czy któraś z Ustaw mówi coś na ten temat? A jeśli tak, to która i
> [...]

    Obaj szukacie dziury w całym. Jeżeli dziecko jest już pełnoletnie,
    to samo powinno zamknąć rachunek, jeśli rodzic poprosi. Do tego
    czasu na koncie może sobie być 5 zł i wystarczy.

    Generalnie wydaje mi się, że grupa kont, na których dokonuje się
    operacji związanych z zarządzaniem pieniędzmi (typu optymalizacja
    kwot itp.), należących do osób pozostających we wspólnym
    gospodarstwie, raczej nie powinna budzić jakiegokolwiek
    zainteresowania fiskusa, nawet jeśli formalnie mają różnych
    właścicieli, ale są wyraźnie do takich celów przeznaczone (co
    widać z pełnomocnictw i sposobu użytkowania).

    Oczywiście, US może *zawsze* się przyczepić, ale to nie zależy od
    tego czy istnieje jakikolwiek realny powód. Co więcej, można łatwo
    wykazać, że nie ma innej drogi "uwspólnienia" rachunku ojca i
    córki - jeśli rodzice mają już wspólne konto - w większości banków
    w Polsce. Zatem (pomijając złośliwego urzędnika) powinno się to
    dać wyjaśnić.

    witrak()
    PS. Co do transakcji na Allegro, to faktycznie, może trzeba się
    bać, ale raczej jak się jest handlowcem, a nie jednorazowym
    kupującym. Czy ktoś potrafi podać *udokumentowany* przykład, kiedy
    US "zaatakował" rzeczywiście niewinnego kupującego (bez donosu,
    złośliwości znajomego, przy kwocie paru tysięcy itd.) ?

  • 12. Data: 2010-12-29 11:50:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/29/2010 1:55 AM, witrak() wrote:
> [...]
    > właścicieli, ale są wyraźnie do takich celów przeznaczone (co
    > widać z pełnomocnictw i sposobu użytkowania).

    no właśnie
    wydaje ci się.

  • 13. Data: 2010-12-29 15:52:01
    Od: FHC <r...@g...com>

    On 29 Gru, 08:55, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Obaj szukacie dziury w ca ym. Je eli dziecko jest ju pe noletnie,
    > to samo powinno zamkn rachunek, je li rodzic poprosi. Do tego
    > czasu na koncie mo e sobie by 5 z i wystarczy.
    > witrak()
    > PS. Co do transakcji na Allegro, to faktycznie, mo e trzeba si
    > ba , ale raczej jak si jest handlowcem, a nie jednorazowym
    > kupuj cym. Czy kto potrafi poda *udokumentowany* przyk ad, kiedy
    > US "zaatakowa " rzeczywi cie niewinnego kupuj cego (bez donosu,
    > z o liwo ci znajomego, przy kwocie paru tysi cy itd.) ?

    Ja dziur nie szukam, ale wolałbym wiedzieć kiedy one będą chciały mnie
    znaleźć... :) Co do podatków... O ile VAT ma moim zdaniem jakiś
    minimalny sens to większość pozostałych można zaliczyć do gatunku
    niszczących... Z tego co czytałem archiwum, to nawet wojownicy z US
    podają kwoty warte zainteresowania od 500 000 PLN więc...
    Nie wiem natomiast jak wygląda empiryczna strona takich przygód, ale
    mam niemiłe wrażenie, że prawdopodobieństwo problemów rośnie wprost
    proporcjonalnie do uczciwości i starań, żeby wszystko było "jak
    należy"...

    Pzdr!
    FHC

  • 14. Data: 2010-12-29 19:12:03
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2010-12-28 21:36, darkblue pisze:
    > Podpowiedzcie, gdzie dziś najkorzystniej ulokować "drobne" kwoty - tak
    > do 50k pln?
    >
    > Wiem, że można wrzucić 10k pln w Getin Bank - lokata na start. Gdzie
    > jeszcze bez zbędnych i dodatkowych kosztów?

    Resztę możesz np. do Meritum wrzucić, nie ma ograniczenia ilościowego
    rachunków a przy tych kwotach różnice w wartości odsetek nie są znaczące.

  • 15. Data: 2010-12-29 21:28:43
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > no właśnie
    > wydaje ci się.

    Ale chciałeś coś powiedzieć, czy to było tak, jak w tym dowcipie -
    "dla paddierżki razgawora" ?

    witrak()

  • 16. Data: 2010-12-29 23:11:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/29/2010 3:28 PM, witrak() wrote:

    > Ale chciałeś coś powiedzieć, czy to było tak, jak w tym dowcipie -
    > "dla paddierżki razgawora" ?
    >
    > witrak()

    chciałem powiedzieć, że piszesz powieść pod tytułem "chciałbym zeby tak
    było".
    Jak jest, napisałem już wcześniej i tu i na p.s.prawo i nie chce mi sie
    powtarzać po raz trzeci specjalnie dla ciebie.

  • 17. Data: 2010-12-30 08:39:59
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > chciałem powiedzieć, że piszesz powieść pod tytułem "chciałbym
    > zeby tak było".
    > Jak jest, napisałem już wcześniej i tu i na p.s.prawo i nie chce
    > mi sie powtarzać po raz trzeci specjalnie dla ciebie.

    Tobie w ogóle nie zależy na tym, żeby (komuś) coś powiedzieć.
    Widać to w wielu Twoich wypowiedziach. Zachowujesz się jakbyś
    myślał, że jesteś guru - jedno niejasne zdanie, a akolici już
    zajmą się domyślaniem się, co mistrz miał na myśli.

    Takie posty niczemu - oprócz budowania Twojego ego - nie służą, a
    jakbyś naprawdę *coś* chciał odpowiedzieć, to podanie linków/Id
    nie powinno Cię zmęczyć. Tyle, że Ty chcesz tylko zaznaczyć, jaka
    to przepaść pomiędzy guru a tłumem...

    witrak()