  • 1. Data: 2003-06-25 09:28:09
    Temat: gdzie konto w GBP?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Potrzebuje zalozyc rachunek walutowy w funtach brytyjskich w celu
    przyjmowania przelewow z Anglii z czestotliwoscia dwa razy w roku, w
    wysokosci kilkuset funtow jednorazowo.
    Prosze grupowiczow o porady, gdzie najlepiej sie udac przy obecnych
    ofertach.
    Wlasnie likwiduje taki rachunek w BZWBK, poniewaz nie spelnia moich
    kryteriow (wprowadzaja odplatnosc za p rowadzenie, klopoty z przyjmowaniem
    przylewow opisywane na grupie, wysoka oplata za przyjecie przelewu).

    Oto moje kryteria:

    - lokalizacja - Poznan, czyli sa oddzialy wiekszosci bankow
    - bezplatne prowadzenie
    - relatywny brak problemow z przyjeciem przelewow
    - rozsadna oplata wlasna za przyjecie przelewu
    - mozliwosc uzyskania informacji o nadejsciu przelewu, np. *jedno* z
    nastepujacych bez dodatkowej regularnej oplaty: wyciag po zmianie salda (tu
    akceptuje oplate jednorazowa) lub wyciag miesieczny, saldo na telefon,
    podglad przez net
    - oprocentowanie nie takie wazne
    - akceptuje "zamrozona" kwote konieczna do zalozenia/utrzymania konta do
    50GBP

    Bede wdzieczny za sugestie.

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-06-25 16:16:10
    Temat: Re: gdzie konto w GBP?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Nikt nie doradzi? :(

    bdbpvo$n3l$...@t...icpnet.pl,

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-06-25 16:27:56
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:
    > Nikt nie doradzi? :(

    To widziałeś ?

    http://www.nordeabank.pl/pl/article/1795.html

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-06-25 16:45:08
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdcio8$5j1$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > To widziałeś ?
    >
    > http://www.nordeabank.pl/pl/article/1795.html

    Dopiero teraz.

    Ale ... co to są:
    "importowe polecenia wypłaty"
    0,25%, min. 10 PLN, max. 150 PLN
    ?
    wiem, ze Miernik niedawno pytal, ale nikt nie wyjasnil ...

    Czy to jest oplata za przyjecie przelewu zagranicznego? Dosc kosztownie by
    bylo.

    Druga sprawa to te bezplatne wyciagi miesieczne - sa odbierane w oddziale
    wg. TOiP - troche niewygodne.

    A jak wyglada konto walutowe w LGPetro, czy jest wtedy podglad w LGnet moze?

    a LGnet?

    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&t
    h=d222e0f972099403&rnum=1

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-06-25 16:47:14
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Przepraszam, ten link do Googla do zapytania Miernika mial byc wyzej, tylko
    mi sie schowal pod parapetem ;) okienka.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-06-25 17:31:17
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

    > Ale ... co to są:
    > "importowe polecenia wypłaty"
    > 0,25%, min. 10 PLN, max. 150 PLN
    > ?
    > wiem, ze Miernik niedawno pytal, ale nikt nie wyjasnil ...

    Wysyłka przelewu zagranicznego.

    > Czy to jest oplata za przyjecie przelewu zagranicznego? Dosc
    > kosztownie by bylo.

    Przyjęcie, to z kolei "eksportowe polecenie wypłaty" - w Nordei takie coś
    kosztuje 5 PLN.

    > Druga sprawa to te bezplatne wyciagi miesieczne - sa odbierane w
    > oddziale wg. TOiP - troche niewygodne.

    W Toip w pdfie jest też o darmowych wysyłanych pocztą.

    > A jak wyglada konto walutowe w LGPetro, czy jest wtedy podglad w
    > LGnet moze?

    Tego nie wiem :-(

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-06-25 18:22:46
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdcmd2$ege$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > Przyjęcie, to z kolei "eksportowe polecenie wypłaty" - w Nordei takie
    > coś kosztuje 5 PLN.

    Aha, dzieki - nigdy bym sie nie domyslil, ze to to, a to wlasnie mnie
    interesuje :)

    > W Toip w pdfie jest też o darmowych wysyłanych pocztą.

    O, to moze sie zdecyduje.

    > Tego nie wiem :-(

    Nie szkodzi, i tak zadziwiajaco duzo wiesz :)

    Chyba sie te konta juz "zwijaja", bo "moj" oddzial LGPetro juz jest na
    liscie Nordei jako ichni...

    A moze ktos wie, czy te konta walutowe maja juz numery IBAN?

    (Chodzi o to, zeby sie nie zmienily niedlugo, bo to byloby dla mnie dosc
    duzym utrudnieniem - zapomnialem ujac w kryteriach)

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-06-25 19:26:33
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:
    > A moze ktos wie, czy te konta walutowe maja juz numery IBAN?

    Złotowe mają, więc walutowe chyba też.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-06-25 23:56:54
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Ze dwa razy juz doradzalem - czuje sie ignorowany ;-)

    > To widziałeś ?
    >
    > http://www.nordeabank.pl/pl/article/1795.html

    Przelew przyjmie w GBP, na koncie sobie moze lezec GBP
    ale wyplacic i wplacic da sie tylko zlotowki :/

    Uprzedzajac dodatkowe pytania - tak - pytalem o to w poznanskim
    oddziale gdzie zakladalem konto zlotowkowe. Interesowalo mnie
    konto w NOK ale okazalo sie, ze nie maja po prostu kas walutowych
    i tyle.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 10. Data: 2003-06-26 04:38:25
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bddcu9$jdp$...@k...task.gda.pl,
    Wilczek <w...@a...net.pl>:

    > Ze dwa razy juz doradzalem - czuje sie ignorowany ;-)

    Oj no bo nikt nie odpowiadal...
    A jesli chodzi o "kiedys", to oferty sie zmieniaja, jak np. ta w BZWBK.

    > Przelew przyjmie w GBP, na koncie sobie moze lezec GBP
    > ale wyplacic i wplacic da sie tylko zlotowki :/

    To moze byc pewna wada.

    Zanim zalozylem watek przeszukalem archiwum i znalazlem dosc dluga dyskusje
    miedzy Toba i Glenn o tym, czy mozna czy nie mozna wplacic/wyplacic gotowki
    i wtedy konkluzja byla, ze mozna!

    --
    Robert