  • 1. Data: 2009-04-22 10:57:19
    Temat: gdzie konto dla DG + KPiR?
    Od: aluszka <a...@t...pl>

    Witajcie

    Prowadzę mała DG, przychody w granicach 3000/mies. Konto potrzebne mi
    głównie do przyjmowania wpłat za rachunki i opłacania telefonu oraz ZUSu
    i US. DO tej pory miałam konto w BPH ale tam ściągają prawie 40zł/mies,
    szukam innej propozycji.

    Konto musi mieć dostęp przez internet i kartę płatniczą. Wpłat i wypłat
    raczej nie będzie. Robię do 5 przelewów/mies. (przez internet)

    Polećcie jakiś bank dla takiej małej działalności.

    pozdrawiam

    Aluszka

  • 2. Data: 2009-04-22 10:59:56
    Temat: Re: gdzie konto dla DG + KPiR?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "aluszka" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Polećcie jakiś bank dla takiej małej działalności.

    mBank będzie idealny

  • 3. Data: 2009-04-22 11:09:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-22, aluszka <a> wrote:

    [...]

> [...]
    > raczej nie będzie. Robię do 5 przelewów/mies. (przez internet)
    >
    > Polećcie jakiś bank dla takiej małej działalności.

    Sprawdź te i sobie dopasuj:
    - mBank (konto mBiznes)
    - Multibank (konto e-biznes class)
    - Alior Bank (rachunek zarabiający)
    - VWBank Direct

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-04-22 11:16:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 22 kwiecień 2009 12:57
    (autor aluszka
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gsmtnt$j5q$1@nemesis.news.neostrada.pl>):
    > Polećcie jakiś bank dla takiej małej działalności.

    mBank zdecydowanie. Ewentualnie Multi.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-04-22 13:41:38
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > raczej nie będzie. Robię do 5 przelewów/mies. (przez internet)
    >
    > Polećcie jakiś bank dla takiej małej działalności.

    Jeśli to jednoosobowa działalność, to nie musisz mieć konta firmowego od
    niedawna. Wystarczy osobiste.
    Pozdr.
    A.

  • 6. Data: 2009-04-22 14:27:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-22, ffiona <f...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli to jednoosobowa działalność, to nie musisz mieć konta firmowego od
    > niedawna. Wystarczy osobiste.

    A po co ma sobie ma utrudniać rozliczenia podatkowe?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-04-22 14:30:32
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer"

    > A po co ma sobie ma utrudniać rozliczenia podatkowe?

    A czemu utrudniać? Pytam, bo sama prowadzę działaność jednoosobową i
    zamierzam zlikwidować konto firmowe. Jakieś kruczki tu tkwią?
    Pozdr.
    A.

  • 8. Data: 2009-04-22 15:55:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-22, ffiona <f...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A czemu utrudniać? Pytam, bo sama prowadzę działaność jednoosobową i
    > zamierzam zlikwidować konto firmowe. Jakieś kruczki tu tkwią?

    Pierwsza trudność, występuje w regulaminach kont bankowych (te często
    zabraniają używania konta do rozliczeń DG).

    Druga trudność występuje jeśli najdzie Cię do używania konta także
    do rozliczeń osobistych. Trudność polega na tym, że US w razie kontroli
    lubi czasem stwierdzić "a o ten przelew, co Pan tu dostał (od kolegi) -
    a gdzie fakturka na to?"

    Trzecia trudność występuje gdy konto jest oprocentowane. Bo przychód
    z konta prowadzonego "w celu" winien być opodatkowany tak jak i
    działalność, a nie ryczałtową belką.

    Oczywiście żadna z tych trudności może nie wystąpić, ale świadomość
    należy mieć, żeby potem się nie obudzić. Zdecydowanie więc nie należy
    polecać zakładania konta osobistego jako firmowego, bez upewnienia się
    co do wiedzy w tym zakresie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-04-22 16:40:17
    Od: "Patryk" <p...@w...pl>

> [...]
    > raczej nie będzie. Robię do 5 przelewów/mies. (przez internet)
    >
    > Polećcie jakiś bank dla takiej małej działalności.

    Polecam:
    http://www.patbank.pl/mbank/mbizneskonto.html

  • 10. Data: 2009-04-22 19:26:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 16:27:54 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A po co ma sobie ma utrudniać rozliczenia podatkowe?

    Może się zdziwisz, ale akurat rozliczenia podatkowe osoby fizycznej
    prowadzącej działalność gospodarczą (nie w spółce) nie zaliczają się do
    jej płatności z tytułu działalności gospodarczej. Jak chcesz wiedzieć
    dlaczego, to odszukaj stare dyskusje na pl.soc.prawo i
    pl.soc.prawo.podatki