  • 411. Data: 2018-12-28 16:05:13
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:cec0797f-2bb3-4395-b0c6-2ef9f09749af@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 11:28:33 UTC+1 użytkownik Wojciech
    Bancer napisał:

    >Ja uważam że szli tam gdzie był lepszy marketing a brali tam gdzie
    >byli lepsi "sprzedażowo" doradcy. Zwykły szary Kowalski podpisuje co
    >mu tam doradca doradził.

    Zwykly szary Kowalski, to czesto szedl do jakiegos posrednika
    kredytowego, i tam dostawal kilka ofert.
    I wybieral najtansza.

    Nawet jesli posrednik niezbyt uczciwie przedstawial tylko te oferty na
    ktorych najwiecej zarobil - to przeciez mozna bylo isc do innego, albo
    bezposrednio do banku czy kilku ...

    Gdzies tam jeszcze byla opcja, ze deweloper zalatwial kredyt.
    Ale to on dbal, zeby oferta byla niewygorowana dla klienta ...

    J.

  • 412. Data: 2018-12-28 16:18:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 15:59:02 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > ale nie wmówisz mi że różnicy nie ma. Po prostu uznałeś tą różnicę na tyle
    nieistotną,
    > że niewartą dopłaty.

    Ale przeczytałeś dokładnie co napisałem?
    Nie napisałem ze komp za 4tysie będzie tak samo działał jak komp za 1,2tysia. Bo
    pewnie ten za 4 tysie będzie cos tam szybciej robił i więcej internetu pozwoli
    zarchiwizować;)
    Mama używa kompa do przeglądania netu i ew jakiś filmik na yt obejrzy
    Takie rzeczy jak "Tego że aktualizacja nie mieli Ci dyskiem pół nocy, tylko 30 minut,
    tego że strony ładują się te 2 sekundy
    szybciej i płynniej przewijają, jesteś w stanie odpalić więcej programów w tle,
    więcej zakładek" są dla niej nieistotne bo ona tego nawet nie zauważy. A
    2800zł(4000-1200zł)mniej w portfelu pewnie by w końcu zauważyła. Mama nawet nie wie
    zapewne co to i po co jakaś aktualizacja bo jej ta wiedza niepotrzebna. Takie rzeczy
    robię ja albo zdalnie albo osobiście jak u mamy jestem
    Wiec proponowanie emerytce do przeglądania netu kompa za 4tys ma jakieś uzasadnienie?

  • 413. Data: 2018-12-28 16:25:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 15:59:02 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > No sprzedawał. Do momentu aż nie zostało to uznane za klauzulę niedozwoloną.

    Pewnie za niedługo doczekamy momentu że w umowach frankowiczów zaczną masowo
    odnajdywać się klauzule niedozwolone
    Więc to że dzisiaj frankowicze twierdza że zostali oszukani takie bezpodstawne może i
    nie jest.

    >Kokaina też kiedyś była legalnie dodawana do coca-coli

    Osobne tabele z kursami walut do spłat kredytu tez jeszcze niedawno legalnie były;)

  • 414. Data: 2018-12-28 16:25:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Ale przeczytałeś dokładnie co napisałem?

    Tak. A Ty wciąż nie do końca czytasz to co ja piszę. :P

> [...]
    > i płynniej przewijają, jesteś w stanie odpalić więcej programów w tle,
    > więcej zakładek" są dla niej nieistotne bo ona tego nawet nie zauważy.

    Nie ma porównania, to jak ma zauwazyć?
    Ty też nie zauważysz czy jedziesz 60 na godzinę, czy 65, dopóki
    nie spojrzysz na szybkościomierz lub nie wyminie Cię gościu jadący
    te 65.

    Oczywiście że by zauważyła, gdyby miała to porównanie. Bo to są zauważalne
    rzeczy, zwłaszcza odkąd nastały trendy na single page apps i taka strona
    potrafi wciągnąć te 1GB.

    Odgórnie przyjąłeś że to jest ok (i pewnie jest ok), ale nie wmawiaj
    mi proszę, że tych różnic nie ma, bo są. I to właśnie przy tych normalnych,
    codziennie wykonywanych rzeczach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 415. Data: 2018-12-28 16:31:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Pekao to pamietam, ze nie udzielal.
    > Ale PKO to wydaje mi sie, ze cala mase udzielil.
    > Ale udzielal tez w PLN.

    PKO BP wykupił nordeę, która miała bardzo duży portfel kredytów CHF.

    > A gdyby kryzysu w USA nie bylo ?
    > Frank nie mogl stale taniec (ha, ha), wiec powiedzmy ze zatrzymalby
    > sie na kursie np 1.7 ... i kto by poniosl ryzyko ?

    Gdyby nie kryzys z 2008, to podejrzewam mielibyśmy już euro i zasadniczo
    wahania kursu EUR/CHF byłyby minimalne.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 416. Data: 2018-12-28 16:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Bancer napisał:

    >Pewnie za niedługo doczekamy momentu że w umowach frankowiczów zaczną
    >masowo odnajdywać się klauzule niedozwolone
    >Więc to że dzisiaj frankowicze twierdza że zostali oszukani takie
    >bezpodstawne może i nie jest.

    Z drugiej strony - umowa byla jasna :-)

    >Osobne tabele z kursami walut do spłat kredytu tez jeszcze niedawno
    >legalnie były;)

    ba, chyba nadal sa
    https://www.pkobp.pl/waluty/

    Tylko teraz jakos nikt nie zglasza zastrzezen do spreadu 1% :-)

    J.

  • 417. Data: 2018-12-28 16:52:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 grudnia 2018 16:44:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Z drugiej strony - umowa byla jasna :-)

    No;)

    > ba, chyba nadal sa
    > https://www.pkobp.pl/waluty/

    Gdzie tam widzisz osobny kurs do spłaty kredytu?

  • 418. Data: 2018-12-28 17:43:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    .org...

    >PKO BP wykupił nordeę, która miała bardzo duży portfel kredytów CHF.

    Nordee wykupil w 2013/14.
    A kredyty walutowe oferowal znacznie wczesniej - ty przyklad z 2010,
    ale to juz musztarda po obiedzie.
    http://www.finanse.egospodarka.pl/50155,Walutowe-kre
    dyty-hipoteczne-DB-liderem,1,48,1.html

    Raport z roku 2008
    https://www.pkobp.pl/grupa-pko-banku-polskiego/relac
    je-inwestorskie/raporty-finansowe/

    mowi o 21% udziale CHF, ale to moze byc nieco mylace, bo
    -liczone wedlug wartosci PLN, a kurs juz skoczyl,
    -zawiera tez kredyty przedsiebiorcow, celowo zawarte w CHF.

    Na koniec 2007 roku to bylo 15%.

    >Gdyby nie kryzys z 2008, to podejrzewam mielibyśmy już euro i
    >zasadniczo
    >wahania kursu EUR/CHF byłyby minimalne.

    Ale przy jakim kursie konwersji - co to za interes, przyjmowac
    zlotowki na lokaty na 10% i udzielac kredytow na 3%, w dodatku w
    walucie, ktora stale tanieje :-)

    J.

  • 419. Data: 2018-12-28 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie trzeba rozumieć _wszystkich aspektów_. Z uporem maniaka
    > próbujesz mi wmówić, że potrzebna jest wiedza specjalistyczna, a nie
    > szkolna. Nie jest. Wystarczy ta szkolna i "intuicyjna".

    Masz racje. Potrzebna jest wiedza szkola w zakresie: pamietaj, ze to co
    ci opowiada ten pan / pani za ladą to niczym nie poparte bzdury majace
    cie przekonac do podjecia decyzji korzystnej dla tej pani / pana.
    Zgadzam sie ze powinni tego uczyc w szkole.

    > Ani nie wiem co rozumiesz przez "wie czym jest latanie w kosmos",

    Cóz ja mogę poradzic... Sprawa jest prosta. Loty w kosmos sie odbywaja i
    zdarza sie nawet ze z udziałem ludzi.

    > ani nie wiem co wg Ciebie oznacza "bycie astronautą".

    Cóż... A kredyty walutowe rozumiesz... Sam widzisz, ze specjalizacja
    wazna...

    > Jeśli chodzi
    > Ci o to, czy każdy, zdrowy fizycznie człowiek może bezpiecznie odbyć
    > podróż w kosmos, to zdaje się że są firmy które przygotowują się do
    > komercjalizacji takich właśnie lotów.

    Nie, nie mam na mysli uczestnictwa jako ładunek.

    > A przypominam, ze w kosmos wysłali i małpę, i psa, i inne gatunki
    > zwierząt.

    Super!

    > To nie będziesz miał problemów by podać msg-id :-)

    Chociazby JF pisał o trendach na dolarze na euro oraz o tym, ze ludzie
    liczyli ze kurs franka bedzie nadal spadał...
    Ale to rzeczywiście pokazuje jak wiele z dyskusji pozostaje w sferze
    zbudowanego nastroju i zasugerowanego przekazu.

    > Tak, wewnętrznym.

    No chyba ze bankowcy kierowali sie wewnetrznym optymizmem i tym
    wewnetrznym optymizmem zarazali klinetów - wtedy zgoda.

    > A wypowiadasz się na temat ryzyka kredytów hipotecznych w walutach.
    > Na jakiej podstawie, skoro nawet nie potrafisz określić ryzyka tych
    > w PLN i nie masz wiedzy fachowej? Skąd wiesz że kredyt w CHF jest
    > bardziej ryzykowny niż ten w PLN?

    Nie wiem. A nie jest? Wypowiadam sie od poczatku z pozycji zwykłego
    Kowalskiego.
    to ty chcesz z ogolu zrobić specjalistów od zarzadzania ryzykiem zeby im
    wmówic swiadome podejmowanie decyzji oparte na naukowych przesłankach.

    > Ależ ja nikogo pytać nie muszę. Właśnie o to chodzi.

    To wiele wyjasnia ;-P

    > Mimo że nie odebrałem wykształcenia bankowego, mimo że nie
    > pracuję w instytucji finansowej, to jest dla mnie jasne, że wskaźnik
    > WIBOR _może_ osiągnąć niemalże dowolne poziomy, tylko sam,
    > wewnętrznie założyłem że nie będą one tak wysokie bym nie dał sobie
    > rady ze spłatą. Podobnie jak miliony innych kredytobiorców.

    Skad ci sie bierze to wewnetrzne założenie?
    Odczuwasz je w zaleznosci od pozycji geograficznej?
    `

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 420. Data: 2018-12-28 18:25:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > -liczone wedlug wartosci PLN, a kurs juz skoczyl,
    > -zawiera tez kredyty przedsiebiorcow, celowo zawarte w CHF.

    Ok, to możesz mieć rację, chociaż te 15% to niespecjalnie dużo.
    Ja pamiętam właśnie jakieś artykuły w prasie ekonomicznej, że musiał
    rezerwy potworzyć właśnie z powodu wchłonięcia nordei, przez co założyłem
    że z tego źródełka miał najwięcej.

    > Ale przy jakim kursie konwersji - co to za interes, przyjmowac
    > zlotowki na lokaty na 10% i udzielac kredytow na 3%, w dodatku w
    > walucie, ktora stale tanieje :-)

    No po przyjęciu euro przestalibyśmy mieć kontrolę nad stopami
    procentowymi.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com