  • 111. Data: 2018-12-17 13:01:10
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 10:14, J.F. pisze:

    > No wlasnie - ubezpieczenie czlonka zarzadu ... ale przeciez nie na
    > takie kwoty.

    Ale nie o kwotę chodzi a o sam pojedynek gangsterzy bankowi kontra
    gangsterzy ubezpieczeniowi. Wróć - nie gangsterzy a prawnicy - łatwo się
    pomylić;)

    > A zarzady wieksze, to moze sie uzbiera 250 osob :-)

    Spoko i każdy po miliardzie odda. Powiem tak - jak z dowolnego
    ściągniesz choćby stówkę, to tylko przez jakieś niedopatrzenie;)

    > ... wiec moze nie lubic innych banksterow.

    No ale przypomnij - czy on nie był przypadkiem w jakimś zarządzie?
    Raczej bym widział to w ten sposób, żeby pis przed wyborami wziął się za
    banksterów, i pinokia zgrilował jako walkę z błędami i wypaczeniami. No
    chyba że się okaże, że jarkowi sfałszowali teczkę osobową , a pinokiu
    teczkę kadrową i on żadnym banksterem nie był;)

    Shrek

  • 112. Data: 2018-12-17 13:35:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 09:59, z pisze:

    > Ale rozumiesz że ryzyko posadzenia istnieje?

    Ryzyko istnieje zawsze - jutro moga ci posądzić o gwałt albo naruszenie
    nietykalności kulsona białą różą w zeszłym roku. Na razie to bajki, bo
    banki nie poniosły strat a zyski.

    Shrek

  • 113. Data: 2018-12-17 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Akurat kierowca tira:
    > -jak wyjdzie, to bedzie mial duze mieszkanie, jak nie wyjdzie - zona
    > bedzie musiala nauczyc sie oszczedzac :-)

    W sensie ze jak ktos zarabia powyzej sredniej to mozna go oszukiwac?

    > -w zaleznosci od roku zaciagniecia kredytu - moze wyszlo, nawet mimo
    > drobnej podwyzki,

    wyszło co?

    > -diete ma w euro,

    I co z tego?

    > -moze sie zatrudnic sie w niemieckiej firmie, za mierna, ale
    > niemiecka pensje.

    no i dlatego mozna go oszukiwac?

    Naprawde nie zrozumiałes sensu podstawienia do przykładu kierowcy tira?
    Jezeli nie, to dla ułatwienia rozwazan podstaw sobie jakikolwiek zawód
    nie zwiazany z prawem i finansami.
    Jezeli musi byc ktos dodatkowo kiepsko zarabiajacy, to wez sobie jakiegos
    pracownika magazynowego, ochroniarza, sprzataczke czy np. szatniarke...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 114. Data: 2018-12-17 14:20:24
    Od: "n" <...@...e>

    Pracownika sądu ;-))

    -----

  • 115. Data: 2018-12-17 15:01:18
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 13:35, Shrek pisze:

    > Ryzyko istnieje zawsze - jutro moga ci posądzić o gwałt albo naruszenie
    > nietykalności kulsona białą różą w zeszłym roku. Na razie to bajki, bo
    > banki nie poniosły strat a zyski.

    Święte słowa "na razie".
    Prawnicy jednak już zmieniają stopień prawdopodobieństwa wygranych
    procesów które w prostej linii prowadzą do wyroków dla bankierów

  • 116. Data: 2018-12-17 15:46:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 20:14, J.F. pisze:
    > Glownym problemem bylo ryzyko kursowe, i z tego polski klient musial
    > sobie zdawac sprawe - wszak kurs zmienial sie codzienne.

    Ty nadal nie rozumiesz o co chodzi.
    Nie chodzi o kurs który jest tylko pretekstem do zastanowienia się
    dlaczego kredyty podrożały.

    Sednem sprawy jest zbyt mało kredytu hipotecznego w oferowanym klientom
    umowach. A umowy nie mogą być jakiekolwiek tylko zgodne z prawem bankowym.

  • 117. Data: 2018-12-17 17:01:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2018 o 15:01, z pisze:

    > Święte słowa "na razie".

    Z ciekawości - kiedy się to przedawnia?

    > Prawnicy jednak już zmieniają stopień prawdopodobieństwa wygranych
    > procesów które w prostej linii prowadzą do wyroków dla bankierów

    Dobra - zakład? O 100?

    Shrek

  • 118. Data: 2018-12-17 17:18:53
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 08:05, J.F. pisze:

    > https://prnews.pl/biegly-sadowy-waloryzacja-i-indeks
    acja-kredytu-kursem-franka-dziala-tak-jak-instrument
    -finansowy-361160

> [...]
    >
    > " w wyroku Sądu Okręgowego dla Warszawy z dnia 22 sierpnia 2016 roku
    > (III C 1073/14) wydanym przeciwko bankowi Millennium S.A. sąd uznał,
    > że w ogóle nie jest to umowa kredytu w rozumieniu art. 69 ust. 1 prawa
    > bankowego lecz inna umowa nienazwana, której elementy przedmiotowo
    > istotne, w tym kwota kredytu nie zostały określone i stwierdził
    > nieważność umowy."
    >
    > Chyba kontynuacja powyzszego rozumowania ... ale naprawde kwota
    > kredytu nie byla okreslona ?
    > Jakies tam 100 tys CHF ?
    > Czy Millenium zrobil kredyt na 250k PLN, indeksowane kursem CHF?

    chyba nikt nie dawał kredytu w CHF, świadczy o tym duża niechęć do
    przyjmowania wpłat trat w CHF czy panika jaką wywołał fakt ujemnych stóp
    procentowych. Po prostu banki oszukiwały ile wlezie de facto spieniężały
    w ten sposób opcje walutowe na CHF.

    --
    @foe_pl

  • 119. Data: 2018-12-17 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > a proponowanie klientowi kredytu w pln to od razu proszenie się o
    > kłopoty, że się wciska to co drogie, że naciąga, że oni wiedzą lepiej,
    > jak pan mi nie pomoże to przecież dostanę wszędzie...

    Czyli to naprawde klienci wymyslili te kredyty w chf... A to spryciarze!

    A tak na serio - ty mowisz o okresie kiedy te kredyty chulały po całym
    rynku... Ale to sie przeciez jakos zaczeło...?

    Pamietam swoje rozgladanie sie po bankach. W 8 (?) bankach po wejsciu i
    informacji ze chce kupic mieszkanie od razu były franki na stole. A w PLN
    to tylko głupki!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 120. Data: 2018-12-17 20:04:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 08:42, Kris pisze:

    > Tyle że żaden doradca nie proponował klientowi to co dla klienta lepsze tylko to z
    czego był zadaniowany, z czego miał lepszą prowizję.
    > A wtedy były to kredyty walutowe.

    skąd masz taką wiedzę?

    nie ma (i nie miało) dla mnie znaczenia czy klient bierze kredyt w
    walucie czy w PLN, liczy się wolumen

    --
    pozdrawiam
    RobertS