    Date: Wed, 5 Apr 2023 16:42:26 +0200
    Subject: Re: frankowicze
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 kwi 2023 o 09:06, J.F pisze:

    > Bank Anglii ma inne zdanie

    Jakie?

    > - albo tam inne przepisy, albo sie jakies
    > internauty dobrały.

    > W Polsce ... Getinowi kiedys zabraklo, i pozyczyl z NBP.

    Dlatego pożyczył od NBP -- bo mu zabrakło na udzielanie kredytów...
    Gdyby mógł pożyczać komuś więcej niż miał -- nie pożyczałby od NBP.
    Inna sprawa, że pożyczał od NBP, by część przekazać do NBP jako
    rezerwę... To jest pomoc... ;) Zamiast obciąć od razu głowę,
    najpierw obcinamy: palce rak, nóg, całe ręce itd... ;)

    > I wtedy jeszcze miał w miare znośną kondycją.

    Miał porąbanych pracowników -- co widać było aż nazbyt wyraźnie.
    (i co wykazywałem rozmowami z tymiż -- właśnie skasowałem te
    rozmowy, ale mogę je ponownie udostępnić)

    Teraz trochę podobnie zaczyna się z Millennium...

    > Ale tez część wydano.

    Te odłożyny to depozyty...

    > Na dywidenty i na inne zbytki.
    > Jak teraz sąd każe oddać, to może być problem dla banków,
    > a nawet dla całego systemu.

    > Takie dane sa publikowane. Np

    > https://strefabiznesu.pl/niepokojace-dane-polacy-prz
    ejadaja-swoje-oszczednosci-mamy-coraz-wiecej-oszczed
    nosci-niestety-ma-to-tylko-charakter-nominalny/ar/c3
    -17063781
    > "57 proc. Polaków posiada jakiekolwiek oszczędności. Średnia wartość
    > tych oszczędności to ponad 35 tys. zł, czyli nominalnie o 20 proc.
    > więcej niż rok temu
    > - jeśli jednak uwzględnimy inflację to można uznać, że poziom
    > posiadanych przez Polaków oszczędności istotnie się nie zmienił.

    > Oznacza to, że skonsumowaliśmy te oszczędności

    Nie zmienił -- nie skonsumowaliśmy, ale i nie dołożyliśmy...

    > całkiem nieświadomie - mówi nam ekspert."

    Czym jest inflacja? -- jest co najmniej kilka różnych...
    (różne bazowe, konsumencka, producencka...)

    > IMO - ekspert cos kiepsko mówi.

    Skrótowo -- do tej pory powiększaliśmy
    (skoro mamy aż ;) 35 kpln -- 5 średnich krajowych odłożonych
    na: czarną godzinę; wesele i posag córki; emeryturę...)
    oszczędności, teraz nie zwiększyliśmy...

    > Ale w obliczu inflacji nalezy konsumowac oszczednosci :-)

    Już ,,ustalaliśmy'' -- inflacja towarzyszy nam nieustannie
    od zarania dziejów...

    > Ropę?
    > Zobacz po ile teraz musi kupowac.

    Możesz pokazać... Ile przed, ile teraz, ile ,,jutro'' może płacić...

    > Albo bylyby mniejsze.

    Może źle napisałem -- nie byłoby wielu m^2... ;)

    > Albo budowaliby bez kredytu ... i dzis mury by stały.

    Rosłyby, rosły i rosły... I łańcuch kołysałby się u nóg... ;)

    --