    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    Date: 30 Dec 2018 20:59:58 GMT

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Dobra, dajesz. Przygotowałem sobie trochę statystyk. :P

    No nareszcie bedzie konkretnie ;-P
    Dobrze ze mamy tu J.F. który bedzie na biezaco dokładał drugie tyle :-)))

> [...]
    > i jedyne co potrafię dostrzec to punkty światła. Jak jest
    > dzień, to widzę niewiele lepiej.
    >
    > Powiedz mi jak bardzo bezpieczniejsze będzie dla mnie
    > popykanie na czerwonym i dlaczego. Bo jakoś nie wierzę,
    > że kierowcy jadący 70-tką bo widzi z daleka że ma zielone,
    > będzie miał taki sam czas reakcji jak osoba zwalniająca
    > na pomarańczowym/czerwonym i zatrzymująca się przed
    > pasami.
    >
    > i nawet jak ten pierwszy zobaczy że mam białą laskę
    > (odbija się) to może mnie zobaczyć o wiele za późno,
    > może nie "skumać" odpowiednio szybko co widzi

    Ale to przeciez nie o to chodzi...
    Masz dwa swiaty. Jeden w którym uczy sie ludzi, ze bezpiecznie
    przechodzimy na zielonym swietle.
    Drugi w ktorym mówimy ludziom, ze przechodzimy kiedy nie jedzie samochod
    a kolor swiateł to tylko dodatkowy wskaznik, czego mozna sie spodziewac
    po samochodach.

    I jakos tak na koncu wychodzi, ze bezpieczniej jest tam, gdzie uczy sie
    ludzi myslenia a nie patrzenia na kolory swiateł.
    Oczywiście być moze to tylko pochodna innych spraw takich jak kultura
    jazdy, infrastruktura etc. Ale czy na pewno?
    Bo ja widuje notorycznie ludzi którzy ida na zielonym a ja w lusterku
    patrze czy ten jadacy obok na pewno wyhamuje... A oni ida...

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > W 2017 r. do 91 proc. wypadków z udziałem pieszych doszło w terenie
    > zabudowanym. Potrącenia najczęściej zdarzały się w październiku,
    > listopadzie i grudniu. Odpowiednio było to 11,5 proc., 13,1 proc.
    > oraz 15,3 proc. Najczęściej do zdarzeń dochodzi więc wtedy, gdy
    > słońce zachodzi wcześniej. Najbardziej niebezpieczne godziny to czas
    > pomiędzy godz. 16 a 23.
    >
    > Część winy może leżeć również po stronie pieszych. Niektóre osoby
    > ulegają
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^ złudzeniu, że skoro same widzą samochód, muszą być widoczne
    > również dla
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^ kierowcy. Tymczasem fizyki oka nie da się oszukać. Jeśli
    > oświetlone jest ^^^^^^^^
    > samo przejście, zwężona pod wpływem światła źrenica nie pozwoli nam
    > dojrzeć idącego w cieniu człowieka. Ten staje się widoczny dopiero
    > wtedy, gdy wchodzi w snop światła. Często okazuje się, że zbyt
    > późno."
    >
    > Zdanie podkreślone jest szczególnie istotne w zakresie argumentu
    > którym Ty się posłużyłeś o tym, że"pieszy przechodzi na czerwonym i
    > myśli że jak on "uważa" i widzi, to kierowca zrobi to samo.

> [...]
    la-pieszych-minis
    > terstwo-stawia-na-oswietlenie-6277164397910145a

    Ale my sie chyba nie zrozumielismy...
    Czy ja mowie ze jak samochody maja zielone, ty masz czerowne to masz
    przechodzic? Bezwarunkowo?!?! nie nie nie!

    Pisałem bardzo wyraźnie - bezpieczne przechodzenie jest wtedy kiedy nie
    jada samochody!
    Jeżeli masz czerwone a samochody jada, to przeciez nie wolno ci
    przechodzic! Ani u nas ani w tej bardziej cywilizowanej czesci europy :)

    To jest kwestia tego czego uczysz swój mozg. Czego ma szukac. Czy ma
    szukac zielonego swiatła, czy ma szukac niebezpieczenstwa w postaci
    jadacego samochodu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie