    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [finał] Chargeback w Polbanku - próbował ktoś?
    Date: Mon, 12 Sep 2011 22:05:33 +0200

    xbartx <b...@h...net> writes:

> [...]
    > transakcji wykonaną kartą MasterCard o numerze xxx w dn. 14.04.2011 na
    > kwotę 110,99 GBP uprzejmie informujemy, iż został wszczęty proces
    > chargeback zgodnie z regulacjami organizacji płatniczej MasterCard
    > Europe. Reklamacja została rozpatrzona negatywnie.
    >
    > Wskazujemy, iż z przedstawionych Bankowi przez Usługodawcę, w trakcie
    > procesu reklamacyjnego wyjaśnień wynika, iż towar zakupiony poprzez
    > portal Ebay został dostarczony przez firmę przewozową na wskazany przez
    > Pana adres. Sprzedawca dysponuje potwierdzeniem dostawy oraz odbioru

    No i na tej podstawie bank odrzuca reklamacje. MC, sprzedawca ani
    acquirer nawet nie uznal ze to jest w porzadku, jedynie sprzedawca
    przyslal (za posrednictwem aquirera) wyjasnienia, ze on w ogole jakies
    podstawy do obciazenia jednak mial.

    Bank pewnie nawet nie wykonal chargebacku, tylko zapytal o te wyjasnienia.

    > Centrum autoryzacyjne obsługujące Usługodawcę nie przekazało środków z
    > tytułu uznania reklamacji,

    Przeciez nie ma czegos takiego, to bank zabiera srodki "centrum
    autoryzacyjnemu", ktore tylko ew. moze ponownie wykonac obciazenie.

    Tak w ogole, centrum autoryzacyjne nie zajmuje sie "uznawaniem
    reklamacji", od tego jest bank. Centrum dziala w takich przypadkach
    glownie jako posrednik miedzy bankiem i sklepem.

    > Teraz pytanie czy jeżeli mam jeszcze siłę to co dalej reklamacji mam
    > napisać i przedstawić swoje dowody? Sprawa ogólnie wygląda na to że
    > zawaliła raczej firma kurierska niż sprzedający - no ale to gdybanie.

    To mozliwe. Rozumiem ze widziales kopie tego kwitu kurierskiego?

    > Sprzedający żadnych negatywnych komentarzy nie ma i ma ich trochę. Wysłał
    > mi skan podpisu osoby, która odebrała paczkę (cytowany przeze mnie
    > niejaki "Moss"). Natomiast najdziwniejsze jest to, że z firmy kurierskiej
    > po kilku awizach jakie dostał mój kolega odpisano mu, że paczki nie
    > doręczono, bo nie zastano nikogo i wróciła on do nadawcy - też mam
    > takiego maila.

    No to albo w ogole nie bylo takiej paczki (i mozna to latwo udowodnic
    firma kurierska), albo zostala ona odeslana do nadawcy (i tu jest rownie
    latwo), albo paczka zostala doreczona.

    ... Albo np. ktos pomylil kwity, a paczka lezy w firmie kurierskiej.
    Generalnie w takich przypadkach najbardziej ufalbym kwitom od kuriera
    (np. takich "oficjalnych", albo na WWW).

    Generalnie skoncentrowalbym sie na kurierze, a z bankiem kontynuowalbym
    tylko wtedy, gdyby okazalo sie, ze paczka nie zostala doreczona.
    --
    Krzysztof Halasa