  • Data: 2013-05-07 19:52:52
    Temat: Re: fałszywa stówka
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" km94hp$tp3$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Problem jest taki czy da się z tym zrobić coś innego sensownego,
    > bo bankomat państwowego banku wypłacił mi fałszywy banknot. Ok
    > wypłacałem wtedy 30k, więc współczynnik sprawności zły nie jest,
    > ale to jednak paranoja. czy da się w jakiś sposób "ukarać"
    > podmiot odpowiedzialny za ładowanie tego bankomatu. Na 99% nie
    > (gdyż nie da się udowodnić bezspornie, że ten banknot był w tym
    > bankomacie), ale może jednak? Mamy kogoś z PKO BP na sali? :)

    Czy bankomaty nie muszą rozpoznawać prawdziwości banknotowej?
    Jeśli muszą, wystarczy udowodnić, że bankomat potrafi wypuścić
    to, co powinien zatrzymywać. Może jest zepsuty -- może ktoś go
    zepsuł celowo, o czym PKO nie wie i o czym chętnie dowie się.

    Ja sprawdzam (znak wodny i pasek) każdy banknot 200 plnowy, prawie
    każdy 100 plnowy i wyrywkowo (dziś na przykład) banknoty o niższych
    nominałach. Ale jak sprawdzać to, co wydaje bankomat?

    I tu mamy przewagę keszbeku nad wypłacaniem z bankomatu.

    IMO nie masz już wyjścia innego niż zgłoszenie się z banknotem
    do PKO BP. A nuż mają dla Ciebie ciekawą propozycję.

    Obraziłem matkę, gdy sprawdzałem w jej obecności banknoty -- akurat
    nie te, które od niej dostałem, ale ona uważała, że właśnie te.

    -=-

    Czy ta stówka miała znaki wodne?

    -=-

    Niedawno dostałem rozerwany/naderwany banknot. Długo myślałem
    o tym, co z nim zrobić -- i nie pamiętam, co zrobiłem. Poszedł
    albo do EB, albo do wpłatomatu mBanku.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'