  • 1. Data: 2005-03-28 08:15:48
    Temat: eMax Plus kontra FSI w mBanku - porada
    Od: Dragunov <...@...ru>

    Witam

    Do tej pory swoje oszczędności trzymałem na koncie eMax w mBanku.
    Po w prowadzeniu eMax Plus wykalkulowałem, że się bardziej opłaca,
    więc taki jest stan dzisiejszy - wszystko na eMax Plus.
    Zakładając, że na dzień dzisiejszy nie mam pojęcia o FSI, zastanawiam
    się czy warto zacząć się dokształcać i połowe ok połowe oszczędności
    (rząd 10tyś) zainwestować, czy spokojnie korzystać z eMaxa+ i nie
    zawracać sobie głowy osiągając podobne zyski.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-28 08:42:29
    Temat: Re: eMax Plus kontra FSI w mBanku - porada
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Wszystko zależy od odrobiny szczęścia. Ja kupiłem skarbiec-akcje bodaj rok
    temu i przyniosła mi blisko 9% zysku. Z kolei od września mam DWS top50
    Europa i 2,50% zysku, zaś na top25 straciłem 10%. Suma sumarum jestem prawie
    na zero, podczas, gdy na emax plus miałbym zawsze jakieś tam zyski. Strach
    pomyśleć co by było, gdybym więcej wrzucił w top25...
    Chyba podobne ryzyko jest z walutą. Lokaty dają może mniejszy zysk, ale są
    pewniejsze.

  • 3. Data: 2005-03-28 11:01:35
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    *Dragunov* napisał(a):

> [...]
    > (rząd 10tyś) zainwestować, czy spokojnie korzystać z eMaxa+ i nie
    > zawracać sobie głowy osiągając podobne zyski.

    Chodzi Ci chyba o SFI (Supermarket Funduszy Inwestycyjnych) ;) Moje
    zdanie jest takie, że na dokształcanie nigdy nie jest za późno -
    poczytaj o funduszach w SFI, porównaj stopy zwrotów w odpowiednich dla
    Ciebie okresach, weź pod uwagę stopień ryzyka na jakie możesz sobie
    pozwolić i będziesz wiedział gdzie chcesz ulokować oszczędności.
    Dokształcanie raczej nie wyjdzie Ci na złe ;)

    Gree

  • 4. Data: 2005-03-28 11:23:18
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Wszelkie mądre analizy sprowadzają się i tak do przewidywania przyszłości,
    czyli mówiąc kolokwialnie wróżenia z fusów. I to jest podstawowa różnica.
    Zysk na lokacie czy emaksie to rzecz PEWNA, zysk/strata w akcjach to kwestia
    tarota i układu gwiazd :-)

  • 5. Data: 2005-03-28 11:35:50
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    *Szymon* napisał(a):

    > Wszelkie mądre analizy sprowadzają się i tak do przewidywania przyszłości,
    > czyli mówiąc kolokwialnie wróżenia z fusów. I to jest podstawowa różnica.

    Nie jest tak źle, aczkolwiek trzeba liczyć się z faktem, że nawet przy
    teoretycznie sprzyjających wniosków z analiz może wydarzyć się coś co
    odwróci trend...

    > Zysk na lokacie czy emaksie to rzecz PEWNA, zysk/strata w akcjach to kwestia
    > tarota i układu gwiazd :-)

    No tak - wszystko tutaj opiera się na ryzyku: małe ryzyko - mały zysk,
    duże ryzyko - duży zysk lub duża strata.

    Gree

  • 6. Data: 2005-03-29 06:20:37
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Dragunov" <...@...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy warto zacząć się dokształcać i połowe ok połowe oszczędności (rząd
    > 10tyś) zainwestować, czy spokojnie korzystać z eMaxa+ i nie zawracać sobie

    Sugerowalbym w tym roku pozostawienie na eMaxie.
    Rynek jest nieprzewidywalny w najblizszym okresie.
    Jeszcze 2 miesiace temu "panowie analitycy" pisali ze wkrotce dolor
    bedzie po 2,50 a euro po 3,30.
    Wyszlo inaczej.
    Funduszy akcyjnych nie kupuj bo gielda jest w koncowej fazie hossy.
    Obligacyjnych tez nie bo przy niestabilnosci politycznej wcale nie musza byc
    zyskowne.
    Dolar i euro to tez zagadka. Na krotka mete moga rosnac ich kursy
    lecz docelowo tez moga spadac. Trzeba miec szczescie by trafic na dobry
    moment
    z zakupem i sprzedaza.
    Wiec rada starego "centusia" w tym poki jeszcze masz gdzies okazje wrzuc
    kase gdzies na
    roczna lokate ale na staly procent i przeczekaj do bardziej przewidywalnych
    czasow.

    PiotR

  • 7. Data: 2005-03-29 16:35:31
    Od: "Tytus" <S...@...com>

    > Jeszcze 2 miesiace temu "panowie analitycy" pisali ze wkrotce dolor
    > bedzie po 2,50 a euro po 3,30.

    Przepraszam, a gdzie Ty to przeczytales? Ciekawym ktory to analityk mial
    takie zdanie.

  • 8. Data: 2005-03-29 18:14:13
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    PiotR wrote:
    > Funduszy akcyjnych nie kupuj bo gielda jest w koncowej fazie hossy.

    No proszę - i po co iść do wróżki jak na grupie wiedzą lepiej. :)))))

    MichalL

  • 9. Data: 2005-03-30 06:04:16
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "Tytus" <S...@...com> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, a gdzie Ty to przeczytales? Ciekawym ktory to analityk mial
    > takie zdanie.

    Oj, nie podam Ci tego linku lecz bylo to chyba na poczatku stycznia.
    Dolar wtedy spadajac zblizyl sie do 2,90 zl.
    Wtedy tez wpadl mi w reke jakis artykul (w necie) gdzie jakis pan analityk
    (tym bardziej nazwiska
    nie pamietam) tak sie wypowiadal.

    PiotR

  • 10. Data: 2005-03-30 06:06:43
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2c67a$79i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No proszę - i po co iść do wróżki jak na grupie wiedzą lepiej. :)))))
    >
    > MichalL

    I osoby na grupie i wrozki swoje opinie opieraja na tym samym:
    na obserwacji zdarzen (zachowan) i wyciaganiu wnioskow.
    Zarowno osoby na grupie jak i wrozki czesto sie myla.
    Tylko wrozka kaze jeszcze sobie za to placic.

    PiotR