  • 1. Data: 2005-03-27 21:25:38
    Temat: Visa Electron mBank płatność na Słowacji
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Znalazłem cuś takiego w cenniku:
    ** W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonanych za
    granicą w walucie innej niż waluta rozliczeniowa, mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości do 2% wartości transakcji

    Zaintrygowało mnie, bowiem sądziłem, że transakcje bezgotówkowe electronem
    są bezprowizyjne. Tymczasem... Rozumiem, że muszę się liczyć z prowizją 2%
    za zmianę koron na euro. Ponieważ szykuje mi się wyjazd i pewnie kilka tys.
    popłynie, prowizja będzie liczona w dziesiątkach złotych. Czy ktoś może mi
    wyjaśnić jak to działa i czy warto płacić kartą w Słowacji? Rozumiem, że
    Euro-->PLN idzie po kursie NBP (coś 4,11 na dziś, co wobec 4,19 kantorowego
    wydaje się atrakcyjne, choć z ową prowizją nie jest już tak różowo), a gdzie
    szukać przelicznika korona-->euro?

    Czy blokada od razu jest ustanawiana na koncie w PLN?

    --

    pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2005-03-27 22:18:47
    Temat: Re: Visa Electron mBank płatność na Słowacji
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon" <v...@w...epf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kantorowego
    > wydaje się atrakcyjne, choć z ową prowizją nie jest już tak różowo), a

    Nie powiem Ci jaki jest przelicznik, ale będąc na Słowacji w lutym
    zauważyłem, że dużo bardziej opłaca się płacić kartą niż wymieniać kasę w
    kantorze w Polsce. Mimo, że przelicznik jest idiotyczny bo idzie przez euro,
    to i tak wychodzi dużo taniej. Jak pamiętam to różnica była znaczna przy
    sumach w okolicy 100-200zł, więc przy większej kwocie może się opłacać.

    Pozdr
    Onzo

  • 3. Data: 2005-03-28 07:31:26
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

> [...]
    > to i tak wychodzi dużo taniej. Jak pamiętam to różnica była znaczna przy
    > sumach w okolicy 100-200zł, więc przy większej kwocie może się opłacać.

    Rozumiem, że mówisz o karcie mBanku (do 2% za przewalutowanie, a w Lukasie
    1)... W takim razie po prostu sam przetestuję już na początku kwietnia :-)

  • 4. Data: 2005-03-28 07:34:50
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Jeszcze jedno - czy natychmiast po transakcji zakładana jest blokada na
    koncie w PLN? Czy też po jakimś czasie dokonują przeliczenia, korekty itp?

  • 5. Data: 2005-03-28 09:13:13
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Onzo napisał(a):

    > kantorze w Polsce. Mimo, że przelicznik jest idiotyczny bo idzie przez euro,

    Proszę o objaśnienie. A przelicznik przez co nie byłby idiotyczny i
    dlaczego?

  • 6. Data: 2005-03-28 09:38:24
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    > Jeszcze jedno - czy natychmiast po transakcji zakładana jest blokada na
    > koncie w PLN? Czy też po jakimś czasie dokonują przeliczenia, korekty itp?

    Tak. Pisałem o karcie mBanku.
    Niestety nie wiem jak jest z blokadą. Po prostu nie sprawdzałem stanu konta
    podczas pobytu, a jednoczesnie nie miałem dużych wydatków (tylko na wyciągi
    narciarskie). Wiem, że część przeliczeń pojawia się po pewnym czasie jak to
    zwykle przy tego typu transakcjach. Ostatnie opłaty były chyba takie jak
    piszesz. Tzn dostępnych środków było mniej niż faktycznie na koncie, tak
    więc blokada chyba jest od razu.

    Pozdr
    Onzo

  • 7. Data: 2005-03-28 17:44:55
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    > są bezprowizyjne. Tymczasem... Rozumiem, że muszę się liczyć z prowizją 2%

    tak
    ale moze masz jakas Maestro z innego banku? Tam nie ma takich kwiatkow...

> [...]
    > wyjaśnić jak to działa i czy warto płacić kartą w Słowacji? Rozumiem, że

    A co ma NBP do rozliczen w mbanku?
    NBP ci karte wydal?
    przeliczenie EUR->PLN idzie po kursie BRE Banku

    > (coś 4,11 na dziś, co wobec 4,19 kantorowego
    > wydaje się atrakcyjne, choć z ową prowizją nie jest już tak różowo), a gdzie
    > szukać przelicznika korona-->euro?

    nigdzie
    To robi Visa int. po swoim kursie, ktory nie jest nigdzie publikowany.

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2005-03-28 18:35:47
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > tak
    > ale moze masz jakas Maestro z innego banku? Tam nie ma takich kwiatkow...

    Niestety...

    > A co ma NBP do rozliczen w mbanku?
    > NBP ci karte wydal?
    > przeliczenie EUR->PLN idzie po kursie BRE Banku

    Otóż właśnie chciałem jakoś urealnić wyliczenia, a nie dotarłem do
    przeliczników VISA, stąd też NBP sądząc, iż daje to jakąś tam wypadkową.
    KK wydał mi Lukas, ale biorą kursy z BZ WBK, nie zawsze zatem wystawca karty
    i bank określający kurs to ten sam podmiot.

  • 9. Data: 2005-03-28 22:09:55
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Mon, 28 Mar 2005 19:44:55 +0200, na pl.biznes.banki, Slawek Kos w
    wiadomości <news:d29fqr$p2t$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > nigdzie
    > To robi Visa int. po swoim kursie, ktory nie jest nigdzie publikowany.

    Może faktycznie nie jest publikowany, ale znaleźć można:
    http://www.gzs.de/fremdwaehrungskurse/
    I po dodaniu 2% prowizji banku, wychodzi że jednak taniej jest w
    kantorze, np. tu: http://www.baksy.pl/kantor/kursy.php3.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 10. Data: 2005-03-29 11:22:14
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Proszę o objaśnienie. A przelicznik przez co nie byłby idiotyczny i
    > dlaczego?

    Skoro kurs wzięty jest z tabeli BRE to dlaczegóż nie miałby od razu być
    korony? Nawiasem mówiąc mastercard podobno sobie radzi z przewalutowaniem
    bezprowizyjnie.