    From: "kszyhoo" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dostałem prace - stan?łem przed wyborem OFE
    Date: Fri, 22 Jul 2005 11:00:54 +0200

    > Jaka różnica jest czy kupi 10 jednostek po 20 zł czy też 20 jednostek po
    10 zł?
    > Różnice cen jednostek pomiędzy różnymi funduszami nie są istotne!!! Liczy
    się
    > przyrost procentowy wartości jednostki, a nie to, że w jednym funduszu
    wartość
    > jednostek jest niższa niż w innym.

    Twoja teoria jest prawdziwa tylko przy założeniu, że wszystkie jednostki
    rosną w tym samym tempie. Jeżeli, wejdziemy w jednostkę tanią o wysokiej
    dynamice to efekt kupowania większej ilości jednostek za niższą cenę jest
    odczuwalny. Sprawdź dynamikę jednostek OFE w zamkniętych okresach. OFE z
    drogimi jednostkami często "przysypiają" na okres roku lub dwóch lat. Inni
    wtedy nadrabiają straty, żeby pochwalić się klientom w folderach , że mieli
    najlepszą dynamikę w roku n. A różnice sięgają 6pp w skali roku więc jest o
    co powalczyć. Najlepiej wskoczyć na dobry fundusz, który zamarudził w ciągu
    ostatnich 12 miesięcy. Jak mocno któryś zostanie w tyle to musi nawet
    dopłacić do jednostki czyli przesunać fundusze z PTE do OFE. A to już jest
    prawdziwa gradka bo mamy pewne kilka procent zysku. Nawet jak zapłacimy 80
    zł za przedwczesne wyjście.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek