  • 1. Data: 2004-02-17 09:47:53
    Temat: dom przed zlicytowaniem
    Od: Rafał KLISowski <k...@s...tenbit.pl>

    Mam ofertę zakupu domu, który właściwie czeka na zlicytowanie przez bank
    (właściciel miał problemy ze spłatą kredytu).
    Pytanie: czy w ogóle jest możliwe zakupienie takiego domu? Czy przypadkiem
    to nie bank (w związku z umową kredytową) będzie miał do niego większe
    prawa. No i co powinienem sprawdzić w takim przypadku (umoway z bankiem,
    księgi? co jeszcze?).

    --
    Rafał http://www.klisowski.tk/, http://www.klisowska.tk/
    SOCJALIZM: Ogłupia i zniewala społeczeństwa!

  • 2. Data: 2004-02-17 10:55:49
    Temat: Re: dom przed zlicytowaniem
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "Rafał KLISowski" <k...@s...tenbit.pl> napisał w
    wiadomości news:ug2icta54lba$.orp5eqbfoot3.dlg@40tude.net...
> [...]
    > to nie bank (w związku z umową kredytową) będzie miał do niego większe
    > prawa. No i co powinienem sprawdzić w takim przypadku (umoway z bankiem,

    Prawdopodobnie jest wpisana hipoteka w księdze wieczystej - to można
    sprawdzić we właściwym sądzie. jeśli tak jest - pozostają negocjacje z
    bankiem (sprawa wydaje się być do załatwienia, o ile bank już nie ma
    "chętnego" na wygranie licytacji - niestety, tu jest Polska).
    Jeśli ie ma wpisanej hipoeki - pytanie czy przypadkiem komornik nie położył
    już na tym domu łapy (zajęcie komornicze) Ale IMHO to też powinno mieć
    odbicie w zapisach KW...

  • 3. Data: 2004-02-17 20:50:43
    Od: Rafał KLISowski <r...@s...poczta.gazeta.pl>

    17 luty 2004 11:55:49, agent o kryptonimie Rafal nadaje:

> [...]
    > już na tym domu łapy (zajęcie komornicze) Ale IMHO to też powinno mieć

    Już wiem więcej:
    Dom sprzedaje bank. I chce sprzedać przed lisytacją. Dlaczego nie wiem? a
    chciałbym (wszelkie propozycje wskazane).

    --
    Rafał http://www.klisowski.tk/, http://www.klisowska.tk/
    "Jest zima to musi być zimno." ["Miś", reż.Stanisław Bareja]

  • 4. Data: 2004-02-17 21:35:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> writes:

> [...]
    > bankiem (sprawa wydaje się być do załatwienia, o ile bank już nie ma
    > "chętnego" na wygranie licytacji - niestety, tu jest Polska).

    Co ma do tego Polska? Od tego jest licytacja, by wygrala najwyzsza
    cena, a nie najnizsza. Jesli "chetny" banku da wiecej to nie widze
    problemu.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 5. Data: 2004-02-18 09:04:45
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Co ma do tego Polska? Od tego jest licytacja, by wygrala najwyzsza
    > cena, a nie najnizsza. Jesli "chetny" banku da wiecej to nie widze
    > problemu.

    Problem jest taki, że może być problem z dowiedzeniem się kiedy jest
    licytacja, a potem z uczestniczeniem w niej. Polityka pisała ostatnio o
    manewrach komorników i niestety taka jest rzeczywistość w wielu rewirach.
    Dlatego może się okazać, że jeśli bank ma nagranego kupca, to tylko on
    będzie miał okazję wylicytować stosowną cenę :(

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-02-18 14:12:53
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Rafał KLISowski wrote:

    > Już wiem więcej:
    > Dom sprzedaje bank. I chce sprzedać przed lisytacją. Dlaczego nie wiem? a
    > chciałbym (wszelkie propozycje wskazane).

    nic nie wiesz :D Bank nie moze niczego sprzedac. W Polsce jest takie
    dziwne prawo ze generalnie sprzedajemy rzeczy do ktorych mamy prawo
    wlasnosci. A egzekucje prowadzi komornik a nie bank.

    --
    l...@s...pl

  • 7. Data: 2004-02-19 00:08:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Problem jest taki, że może być problem z dowiedzeniem się kiedy jest
    > licytacja, a potem z uczestniczeniem w niej.

    Oczywiscie.

    > Dlatego może się okazać, że jeśli bank ma nagranego kupca, to tylko on
    > będzie miał okazję wylicytować stosowną cenę :(

    Ale jesli komus zalezy to sie tak nie musi okazac.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2004-02-19 08:05:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Ale jesli komus zalezy to sie tak nie musi okazac.

    Pytanie dla kogo bank chce mieć takie mieszkanie? :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-02-19 10:48:43
    Od: Rafał KLISowski <k...@s...tenbit.pl>

    W Wed, 18 Feb 2004 15:12:53 +0100, agent sebol nadaje:

    > nic nie wiesz :D Bank nie moze niczego sprzedac. W Polsce jest takie
    > dziwne prawo ze generalnie sprzedajemy rzeczy do ktorych mamy prawo
    > wlasnosci. A egzekucje prowadzi komornik a nie bank.

    No to już wiem:
    Egzekucja została przeprowadzona i licytacja odbędzie sie pod koniec
    lutego. Wygląda na to, że dom jest już własnością banku.

    --
    Rafał http://www.klisowski.tk/, http://www.klisowska.tk/
    "Ja w pewnym sensie też jestem rolnikiem. Mam konia."

  • 10. Data: 2004-02-20 00:17:46
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Rafał KLISowski wrote:

    > No to już wiem:
    > Egzekucja została przeprowadzona i licytacja odbędzie sie pod koniec
    > lutego. Wygląda na to, że dom jest już własnością banku.

    ??? watpie. Dom jest wlasnoscia dluznika banku chyba ze bank go odkupil
    (po co?) Natomist po licytacji otrzymasz prawo wlasnosci od dluznika
    tyle ze pod przymusem komornika. Tzn pod aktem notarialnym pewnie bedzie
    podpis komornika a nie dluznika.

    --
    l...@s...pl