    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dlug na karcie kredytowej za granica - pytanie
    Date: Wed, 23 Jan 2008 15:33:57 GMT

    Użytkownik "WitCha" <c...@d...vito> napisał w wiadomości
    news:fn7f4h$h0g$1@news.dialog.net.pl...

    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dlugi-sa-transgranic
    zne-1658725.html

    > To działa w obie strony.

    Ten tekst powstal w Krajowym Rejestrze Dlugow. Wiec co wg. ciebie mieli
    napisac, ze nie da sie?
    Sprawa nastepna, w uk wpis powodujacy obnizenie punktow zdolnosci kredytowej
    nie dokonuje sie tak jak w Polsce, znaczy oni nie potrzebuja na sile robic
    bazy, bo maja ja od nastu lat, w Polsce wszelkiego rodzaju bazy sa swieze
    malo miarodajne, wiec wszelkiegorodzaju KRD wpisuja wszystko i kazdego bez
    patrzenia na sprawy trzecie by moc sie czym pochwalic. Z drugiej strony sami
    robia sobie krecia robote, bo skoro wpisali by cie za 20 funtow do KRD to ty
    juz nic na raty nie kupisz, nie wezmiesz tel na abo.. wiec zrobia szkode
    innym bo ty nie dasz im zarobic, a twoj dlug powstal nie z przyczyn oszustwa
    a zwyklego ludzkiego zapomnienia. Dlatego KRD reklamuje sie gdzie moze bo z
    tego co wiem coraz wiecej firm, mowiac delikatnie zaczyna olewac KRD mopwiac
    "to z kim mam prowadzic biznes jak wszyscy sa na liscie...". Znam osobiscie
    firme ktrora tak powiedziala!

    > Jeżeli którekolwiek z danych, które podał przy podpisywaniu umowy o tamtą
    > angielską kartę, są prawdziwe, wtedy to tylko kwestia czasu, aż sprawa
    > wyjdzie na jaw. Wymiana informacji między odpowiednimi urzędami lub
    > bankami i ktoś poukłada sobie wszystko w całość.

    Na to potrzeba czasu i pieniedzy, osob z problemami debetowymi w UK jest ok
    25% klientow banku... sadzisz, ze beda czas tracic na szukanie "ducha" skoro
    maja na tacy innych? Oczywiscie, jeli jego dane byly by wpisane w banku to
    go szybko znajda inaczej to szybciej w totka wygrasz...

    > Brak polskiego adresu to żaden problem. W paszporcie też nie ma adresu,
    > czy to znaczy, że osoba legitymująca się paszportem jest nie do
    > namierzenia?

    Jesli nie podal paszportu lub paszport nie zostal skopiowany a ni zadne
    numery nie zostaly spisane to moga go cmoknac.

    > Mi grozili wpisanie na taką listę w UK, gdy miałem debet 20 funtów, o
    > którym zapomniałem, na jednej karcie z NatWest. Kilka tysięcy robi różnicę
    > ;-)

    Gdzie ci grozili w Polsce? Poza tym, tak kilkatysiecy robi roznice, bo 20
    funtow latwo jest sciagnac bo je masz - kilka tysiecy mozesz nie miec i moze
    sie okazac, ze po wydaniu podobnej kwoty na znalezienie osoby okaze sie, ze
    jej sciagalnosc rowna jest zeru wowczas bank poniesie strate dwa razy
    wieksza, sadzisz, ze oni na to ida?