  • 11. Data: 2008-12-12 21:18:56
    Temat: Re: dane z Allegro i przelewy do prania pieniedzy
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    news:386734b4-273d-490c-bb6a-ecf60189c4ca@t26g2000pr
    h.googlegroups.com...

    /.../
    > I co o tym sądzicie ?

    U mnie takie coś natychmiast wywołuje odruch bezwarunkowy klikania kolejno
    na "Spam" i "Usuń".

    k.

  • 12. Data: 2008-12-12 22:40:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "kashmiri" <n...@n...com>
    21.html

    > Nie ma obaw, elektroniczne polecenie zaplaty w PL dopiero raczkuje, do
    > tego ustanawia sie je z poziomu banku nadawcy, a nie instytucji
    > odbiorcy przelewu.

    to musialo byc cos innego niz PZ, poza tym PZ jest inicjowane ze strony
    odbiorcy przelewu (najczesciej ze zmienna kwota) a nadawca musi jedynie
    wyrazic zgode.

    "ktos wydal stale polecenie przelewu" wyglada jak zlecenie stale - byc
    moze w tym banku do zmiany zlecenia stalego nie trzeba bylo jakiejs
    autoryzacji? to musialo zalezec od systemu bankowego
    *** blad ***

  • 13. Data: 2008-12-13 09:27:16
    Od: "UsenetAsker" <a...@o...the.usenet.org>

    Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ghtrr7$af6$1@news.onet.pl...

    > Mój nr konta:
    > 56 2490 0005 0000 4000 0019 7301
    > Kto chce niech przelewa ile chce;))

    Nie podałeś nazwiska ani adresu, a bez tego chyba nie da się wykonać
    przelewu z zagranicy? Dane przecież muszą się zgadzać z tymi które
    wpisze przelewający. Powiedzmy że jednak coś do Ciebie przyjdzie i Twój
    numer konta będzie widniał w przelewach wykonanych osoby której konto
    okradziono. Myślisz że policja do Ciebie nie trafi?

  • 14. Data: 2008-12-13 09:35:43
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Nie wiem jak to jest dla zagranicy, ale w PL dane do konta nie muszą się
    zgadzać ze stanem faktycznym.

  • 15. Data: 2008-12-13 09:48:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > konta będzie widniał w przelewach wykonanych osoby której konto
    > okradziono. Myślisz że policja do Ciebie nie trafi?
    Ale niech trafia- dla mnie żaden problem
    Równie dobrze np Ty możesz przelać mi większą kasę a później zgłosić że Cię
    okradłem albo że to łapówka dla mnie. Policja trafi do mnie ja się będę
    musiał tłumaczyć ale co mi zrobią?
    To nie ja musze uddowodnć niewinność ale mi musza udowodnić winę.
    Nr kont nie są tajne i mam prawo je publikować gdzie chcę, a jak ktoś chce
    mi przelewać na konto kasę to jego problem. Ukrywanie nr konta przed niczym
    nie zabezpiecza

    Krzysiek

  • 16. Data: 2008-12-13 10:29:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
    > Uzytkownik "kashmiri" <n...@n...com>

    > to musialo byc cos innego niz PZ, poza tym PZ jest inicjowane ze strony
    > odbiorcy przelewu (najczesciej ze zmienna kwota) a nadawca musi jedynie
    > wyrazic zgode.

    Wlasnie o to chodzi, ze PZ w UK jest inicjowane przez odbiorce!

    > "ktos wydal stale polecenie przelewu" wyglada jak zlecenie stale - byc
    > moze w tym banku do zmiany zlecenia stalego nie trzeba bylo jakiejs
    > autoryzacji? to musialo zalezec od systemu bankowego

    Nie, chodzi o ustanowienie nowego PZ. Nie jest mozliwa zmiana PZ przez
    nadawce - co najwyzej moze on, po zalogowaniu, anulowac PZ.

    Jest tak jak napisalem wyzej :)

    k.

  • 17. Data: 2008-12-13 11:10:34
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "kashmiri"
    > Wlasnie o to chodzi, ze PZ w UK jest inicjowane przez odbiorce!

    > Nie, chodzi o ustanowienie nowego PZ. Nie jest mozliwa zmiana PZ przez
    > nadawce - co najwyzej moze on, po zalogowaniu, anulowac PZ.

    no to glupio sobie wymyslili, chociaaz wlasciwie i u nas funkcjonuje cos
    podobnego.
    Kiedys placilem rachunki w "idei" w ten sposob dajac im upowaznienie
    do obciazania KK i chyba mozna tak robic nadal.
    *** blad ***

  • 18. Data: 2008-12-13 14:05:26
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 10:35:43 +0100, Szymon napisał(a):

    > Nie wiem jak to jest dla zagranicy, ale w PL dane do konta nie muszą się
    > zgadzać ze stanem faktycznym.

    W przypadku przelewów zagranicznym muszą się zgadzać - sprawa była tutaj
    już kiedyś wałkowana.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2008-12-13 15:57:04
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > Kiedys placilem rachunki w "idei" w ten sposob dajac im upowaznienie
    > do obciazania KK i chyba mozna tak robic nadal.

    To nie do konca to samo - obciazanie karty kredytowej to nie PZ. W pierwszym
    przypadku po prostu wbijaja do systemu, zeby Ci co miesiac obciazac te
    karte; w drugim przypadku do Twojego banku musi trafic podpisana przez
    Ciebie zgoda, ze dana firma bedzie regularnie pobierala kase z twojego
    *rachunku bankowego*.

    Pierwsze idzie normalnie jako transakcja karciana, autoryzowana przez
    acquirera i dalej (przez sieci Cirrus, Plus itd.). Drugie idzie normalnie
    jako przelew bankowy z rachunku na rachunek (elixir).

    W UK podanie numeru konta i dokladnych danych wlasciciela wystarczy, zeby
    bank przyjal polecenie zaplaty do realizacji; zwlaszcza jesli wystawia je od
    dawna istniejaca, zaufana instytucja (tak jak to bylo w opisywanym
    przypadku). W Polsce do PZ normalnie wymagany jest podpis wlasciciela, albo
    zgoda wyrazona w systemie obslugi konta online.

    k.