  • 1. Data: 2002-07-20 10:23:52
    Temat: czy warto jeszcze zakladac lokaty?
    Od: Robert Maron <r...@r...net>

    Jestem prostym czlowiekiemi nie znam sie na finansach.
    Ja pieniadze zarabiam i wydaje, a nie lokuje. Ale proszono
    mnie o rade, wiec zaczalem sie zastanawiac:

    Czytam sobie tabele oprocentowan lokat w bankach i widze, ze 7.5%
    to jest maks, ktory moge osiagnac. Potem zaplace podatek od zysku z lokaty.
    Ile mi zostanie?

    Potem jest inflacja (ok. 5%?), ktora spodziewam sie - urosnie.

    To po co ja mam robic lokate?

    Jesli nie lokate, co to?
    Obligacje? Tez jakis taki maly zysk.

    Gra na gieldzie? To i w totka moge...

    Robert skolowany
    --
    name: Robert Maron
    e-mail: R...@t...com

  • 2. Data: 2002-07-20 10:29:54
    Temat: Re: czy warto jeszcze zakladac lokaty?
    Od: "eLWu" <e...@p...onet.pl>

    masz dwa wyjscia:
    * wlasny biznes
    * gielda

    pzdr
    eLWu

  • 3. Data: 2002-07-20 10:40:37
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Robert Maron" <r...@r...net> napisał w wiadomości
    ciach
    > Potem jest inflacja (ok. 5%?), ktora spodziewam sie - urosnie.

    Inflacja w czerwcu wg. GUS to 1,6% i nadal spada. Pod koniec roku może
    wzrosnąć. Przewiduje się, że do max 3%.
    Marcin

  • 4. Data: 2002-07-20 11:05:53
    Od: Robert Maron <r...@r...net>

    In article <ahbemo$5eq$1@news.tpi.pl>, Marcin Szplit wrote:

    > Użytkownik "Robert Maron" <r...@r...net> napisał w wiadomości
    > ciach
    >>
    > Inflacja w czerwcu wg. GUS to 1,6% i nadal spada. Pod koniec roku może
    > wzrosnąć. Przewiduje się, że do max 3%.

    e, 2001/2000 bylo 5.5%
    jakos nie moge uwierzyc w az taka poprawe...

    no dobra - niech bedzie to optymistyczne 3% -
    to nadal zostaje mi tak ze 2-3% rocznego zysku;
    przy sporym ryzyku wiazacym sie z zalozona inflacja

    robert

  • 5. Data: 2002-07-20 11:16:17
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <s...@l...localdomain> Robert Maron napisał(a):

> [...]
    >
    > no dobra - niech bedzie to optymistyczne 3% -
    > to nadal zostaje mi tak ze 2-3% rocznego zysku;
    > przy sporym ryzyku wiazacym sie z zalozona inflacja

    Robert, czego oczekujesz - że bez ryzyka osiągniesz 50% zysku? No way. Spróbuj z
    funduszami inwestycyjnymi, ryzyko znacznie większe, ale jeszcze do przyjęcia.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 6. Data: 2002-07-20 12:31:56
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Robert, czego oczekujesz - że bez ryzyka osiągniesz 50% zysku? No way.
    Spróbuj z
    > funduszami inwestycyjnymi, ryzyko znacznie większe, ale jeszcze do
    przyjęcia.

    ano.. Na zachodzie te 2% z lokaty bbankowej to ok :) Musimy sie przyzwyczaic
    do inflacji 2-3% :)

  • 7. Data: 2002-07-20 13:55:26
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 20 Jul 2002 10:23:52 GMT, Robert Maron <r...@r...net> wrote:

> [...]
    >
    >Czytam sobie tabele oprocentowan lokat w bankach i widze, ze 7.5%
    >to jest maks, ktory moge osiagnac. Potem zaplace podatek od zysku z lokaty.

    IMO pytanie z tematu bez sensu
    Oczywiscie, ze sie oplaca sie. Jesli masz wolne srodki i nie masz
    lepszego pomyslu na ich zagospodarowanie to chyba lepiej zarobic malo
    ale zarobic niz nie zarobic nic ?

    Po wprowadzeniu "belki" obserwuje u ludzi, ciekawa, irracjonalna
    praktyke - wola nie dostac nic, niz dostac malo i zaplacic przy okazji
    podatek. Ciekawe

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 8. Data: 2002-07-20 14:21:24
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > Po wprowadzeniu "belki" obserwuje u ludzi, ciekawa, irracjonalna praktyke
    >- wola nie dostac nic, niz dostac malo i zaplacic przy okazji podatek.
    Ciekawe

    Widac dostawali malo, a po wprowdzeniu "belki" jest to tak malo,
    ze chodzenie za tym (np do bankomatu, kolejki) staje sie irracjonalne.

    Reszta ma (jeszcze) lokaty.

    BAH

  • 9. Data: 2002-07-20 20:56:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    20 Jul 02 13:05, Robert Maron pisal do All:

    RM> e, 2001/2000 bylo 5.5%
    RM> jakos nie moge uwierzyc w az taka poprawe...

    a ta którą podałeś to czerwiec do czerwca, grudzien do grudnia, czy rok do
    roku? (bo żadna mi nie pasuje ;) ).

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 10. Data: 2002-07-20 22:57:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    20 Jul 02 12:40, Marcin Szplit pisal do All:

    MS> Inflacja w czerwcu wg. GUS

    właśnie - wg. GUS...

    MS> to 1,6% i nadal spada.

    Jakoś tak się składa, że w przecietnym sklepie spożywczym, średnio to co rok
    temu kosztowało ~1,00 teraz kosztuje najmarniej o ~0,20 więcej
    (z niewielkimi wyjątkami, głownie sezonowymi).

    MS> Pod koniec roku może wzrosnąć. Przewiduje się, że do max 3%.

    A RPP twierdzi że do 4% (+/- 1) co i tak jest dalekie od realnego wzrostu
    _podstawowych wydatków_, bo do wzrostu o 1% wystarczy lipcowa podwyżka
    cen energii o 10%, którą wliczą w cene wszyscy pośrednicy ...

    BTW: czy kupujesz co miesiąc nowego "jaguara"? - bo to też wchodzi do koszyka
    "sredniego poziomu cen towarów i usług".
    Może spadek cen w tej kategorii sprawia, że nie odczuwasz inflacji w
    kategoriach bliższych szaremu konsumentowi.

    A co do lokat, to jakoś tor myślenia deponentów idzie po najmniejszej linii
    oporu, - mam kartę i komto w banku X to tam też zakładam lokate (i co najwyżej
    bedę narzekał, że mi sie nie opłaca). - Tymczasem na rynku można znaleźć sporo
    interesujących ofert, wystarczy tylko trochę podrązyć. Lokata to nie są środki
    obrotowe i można szukać ofert nawet na drugim koncu Polski, a nie tylko w
    "banku za rogiem" i z dostepem przez internet...

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-