  • 171. Data: 2007-07-02 13:39:22
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 02 Jul 2007 14:54:05 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > A wywiesza wiązącą, w myśl prawa, ofertę, że kredytem mogę zapłącić?

    No to jak widzę znaczek VISA/MC na drzwiach to znaczy, że mogę płacić
    kartą debetową czy kredytową? Bo różnica między nimi jest dosyć
    istotna.

    Wydaje mi się, że problem wygląda tak ustawy, prawo sobie a życie
    sobie. Nikt za bardzo nie chce na razie nic zmieniać i pożądkować bo i
    po co. Banki zgarniają potężne kwoty z IC, sprzedawcy zadowoleni, bo
    ludzie więcej kupują choć czasami nierozsądnie się zadłużają. Do
    rozwiązania jest jednak kilka kwestii, między innymi:
    1) minimalna kwot zakupów np 20 zł
    2) dodatkowe opłaty za płacenie kartą (czyli ten wątek)
    3) szybkość autoryzacji i w ogóle transakcji przeprowadzanej kartą
    4) pewnie coś by się jeszcze znalazło

  • 172. Data: 2007-07-02 15:00:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > No to jak widzę znaczek VISA/MC na drzwiach to znaczy, że mogę płacić
    > kartą debetową czy kredytową? Bo różnica między nimi jest dosyć
    > istotna.

    W Polsce? Nie wydaje mi sie, pomijajac relacje bank - klient.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 173. Data: 2007-07-02 15:24:01
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Dla Ciebie nie, dla IH, UOKiK oraz sądów - tak.

    A jak obok tej naklejki będzie druga ... z napisem WC?;-)

  • 174. Data: 2007-07-02 15:50:16
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > W Polsce? Nie wydaje mi sie, pomijajac relacje bank - klient.

    Chodziło mi o sam fakt. Ktoś kiedyś na grupie przytaczał, że w Niemczech
    można płacić, ale tylko głównie ichnimi lokalnymi kartami, które
    niekiedy działają w obrębie jednego landu. Nie wiem jakie są znaczki na
    sklepach i czy w ogóle są, ale zakładając, że karty są w systemie VISA
    lub MC to na takiej nalepce klient z np Polski może się nieźle przejechać.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 175. Data: 2007-07-02 16:22:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 2 Jul 2007 17:24:01 +0200, "S.T." <n...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A jak obok tej naklejki będzie druga ... z napisem WC?;-)

    A co wedle UoEIP oznacza takowa?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 176. Data: 2007-07-02 17:30:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

> [...]
    > sklepach i czy w ogóle są, ale zakładając, że karty są w systemie VISA
    > lub MC to na takiej nalepce klient z np Polski może się nieźle przejechać.

    Skąd to założenie, hmm?

    Hint: karta "Polcard".

  • 177. Data: 2007-07-02 19:56:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> writes:

> [...]
    > które niekiedy działają w obrębie jednego landu. Nie wiem jakie są
    > znaczki na sklepach i czy w ogóle są, ale zakładając, że karty są w

    Zalozenie falszywe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 178. Data: 2007-07-04 12:05:43
    Od: "Piotr" <s...@m...com>

    Witam,

    >A tak znowu z innej beczki to pamiętam jak byłem w pradze w
    >restauracji na paragonie miałem pozycję napiwek dla kelnera, choć go
    >wcale nie zamawiałem :)

    Zapewne w menu byl dopisek ze do rachunku zostanie doliczone 10 % za
    obsługe.

    >Mówię o kosztach po stronie klienta, robisz przelew z mbanku, płacisz
    >0,5zł za przelew. Czyli odliczasz od 100zł te 50gr i płacisz
    >sprzedawcy 99,50zł, bo przecież jak twierdzisz reszta Cie nie
    >obchodzi?
    >Bo niby skoro sprzedawca zaoferował Ci towar po danej cenie i oferuje
    >usługę "płatne przelewem", to tyle masz zapłacić, bez ponoszenia
    >żadnych dodatkowych kosztów 100zł, niezależnie od formy płatności :)

    A jesli sprzedawca ma konto w banku ktory pobiera oplate za przyjecie
    przlewu (nie takie rzadkie zjawisko przy kontach firmowych) ?
    Wtedy nie interesuje mnie ile sprzedawca musi zaplacic za przyjecie
    przelewu.

    Piotrek

  • 179. Data: 2007-07-05 11:16:21
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 29 Jun 2007 15:39:59 +0200, w
    <7...@4...com>, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(-a):

    > Nic podobnego. Sprzedawca umieszczając logo kart płatniczych
    > zaoferował na dzień dobry, że można płacić kartą.

    Podstawa, że to jest oferta?
    Podstawa, że ta oferta jest (musi być) bezpłatna?

  • 180. Data: 2007-07-05 11:19:02
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 30 Jun 2007 03:32:00 +0200, w <g...@n...lechistan.com>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(-a):

    > Primo: o ile takie koszty ma.
    > Secundo: prowizję pobiera bank, a nie sklep.
    > Tertio: robi to zgodnie z umową i za wykonaną usługę. A sklep tylko
    > sprzedaje towar.

    Zręcznie nie odpisałem czemu płatność sms-em może być droższa.
    Przecież jest "naklejka sms", więc powinno być bez extra opłat. Więc?