  • 1. Data: 2006-01-12 18:43:38
    Temat: czeki z Google - chyba trzeba zrobić coś z bankami (szczególnie BPH)
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    coraz więcej osób w Polsce otrzymuje czeki od Google z programu Adsense
    Oczywiście zawsze pojawia się problem gdzie realizować - ja również zacząłem
    szukać

    okazuje się, że niektóre oddziały BPH skupują od ręki a w innych trzeba
    czekać do 90 dni opłacić nie wiadomo ile

    wydaje mi się, że jest to na tyle znana firma i powtarzająca się sytuacja,
    że kierownictwo banku mogłoby coś w tym kierunku zrobić

    W oddziale przy ul. Chmielnej w Warszawie (i kilku innych) oddaje się czek,
    Pani przesyła do faksem "do centrali" i po 30 minutach mamy pieniążki. Przy
    kolejnych czekach już nie sprawdzają, bo je znają.

    A ja spróbowałem dzisiaj w oddziale przy Towarowej 25 i trafiłem jak zwykle
    na tą samą nieuprzejmą Panią, która zanim spojrzała na czek, stwierdziła, że
    muszę mieć u nich konto, złożyć czek do inkasa i czekać ok. 90 dni - a
    opłata będzie znana po realizacji.
    Postanowiłem tym razem tego nie odpuścić i zapewnić tej Pani odpowiednie
    szkolenie.

    Jeśli ktoś z kolegów ma kontakt z BPH to proszę również o wsparcie. Ja
    zaczynam od pisemka do rzecznika prasowego, aby spróbował poinformować
    wszystkie oddziały, jakie są zasady przy skupie czeków.
    Chyba wyślę też odpowiednią kopię do jednego z portali/serwisów najbardziej
    zbliżonego do PR banków :)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2006-01-12 19:15:18
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    BPH przyjmuje do skupu czeki money order, podróżnicze i bankierskie. Ten
    czek Google jest chyba wystawiany przez Citi (informacja na stronie
    http://www.adsense.eskorta.com/)
    I chyba w tym jest problem. CZek bankierski moze być skupiony jeżeli wyrazi
    zgodę centrala. Nie każdy pracownik musi wiedzieć ze jest to czek
    bankierski.

    Btw. masz gdzieś skan takiego czeku? Albo linka do takowego, bo googlam i
    googlam i nie wygooglałem

    Btw1. coraz więcej jest fałszywek wszelkiego rodzaju czeków

    Darek

  • 3. Data: 2006-01-12 19:34:39
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dq69s7$q4d$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Darek z adresu <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > I chyba w tym jest problem. CZek bankierski moze być skupiony jeżeli
    > wyrazi zgodę centrala. Nie każdy pracownik musi wiedzieć ze jest to

    No właśnie
    I to mnie irytuje, że niektóre oddziały BPH potrafią zapytać centralę, a
    niektóre nie. Towarowa 25 - chyba dlatego nie potrafi, bo ma najbliżej.

    Na razie przesłałem prośbę o wyjaśnienie do działu PR w BPH - zwykle
    rzecznik prasowy umie najszybciej takie rzeczy wyjaśnić :)

    a skan czeku podsyłam na priva - proszę nie rozpowszechniać :)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2006-01-12 19:57:02
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > No właśnie
    > I to mnie irytuje, że niektóre oddziały BPH potrafią zapytać centralę, a
    > niektóre nie. Towarowa 25 - chyba dlatego nie potrafi, bo ma najbliżej.

    Chyba dlatego że mają najbliżej do właściwego departamentu :)
    http://www.bph.pl/pl/klienci_korporacyjni/rachunki_i
    _operacje/transakcje_zagr/czeki_w_obrocie_zagr/czeki
    _w_obrocie_zagr
    (popatrz na rubrykę kontakt)

    Darek

  • 5. Data: 2006-01-13 00:37:55
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Btw1. coraz więcej jest fałszywek wszelkiego rodzaju czeków

    I wlasnie przez to padla pewna koncepcja obslugi ultra szybkiej takich
    czekow. A ze poszlo o fake na 100tys "papierow" to i zdenerwowanie bylo
    niezle ;-D.
    Chociaz z tego co widze pomysl jest wreszcie reaktywowany i moze bedzie
    jakas ciekawa propozycja.

    Belin

  • 6. Data: 2006-01-13 06:43:01
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > a skan czeku podsyłam na priva - proszę nie rozpowszechniać :)

    Nie doszło, moze nie wyciąłeś z adresu co potrzeba?

    Darek

  • 7. Data: 2006-01-13 07:31:46
    Temat: Re: czeki z Google - chyba trzeba zrobiacoś z bankami (szczególnie BPH)
    Od: e...@e...pl (Tomasz Słonina)

    Thursday, January 12, 2006, 7:43:38 PM, plusz wrote:

    p> coraz więcej osób w Polsce otrzymuje czeki od Google z programu Adsense
    p> Oczywiście zawsze pojawia się problem gdzie realizować - ja również zacząłem
    p> szukać

    p> okazuje się, że niektóre oddziały BPH skupują od ręki a w innych trzeba
    p> czekać do 90 dni opłacić nie wiadomo ile

    Ja trochę OT:

    Również będę otrzymywał czeki, ale z Bank of America, no i z mniej
    znanej firmy niż Google. Czy możecie doradzić, w którym banku
    najszybciej i możliwie najtaniej można spieniężyć taki czek?
    Jaki powinien być to czek (money order, podróżniczy, bankierski, ...)
    żeby operacja trwała jak najkrócej i czy do jego spieniężenia
    konieczne jest posiadanie konta w tym banku, w którym składa się czek?

    Pozdrawiam,

    Tomek

    --
    Tomasz Słonina
    mailto:e...@e...pl

    by smtp-proxy.isp with TPROXY id 1137137479.16258

    --------------------
    Szukasz doświadczonej firmy poligraficznej? Zależy Ci na terminowości i atrakcyjnych
    cenach?
    Zapraszamy do nas!
    http://www.foldruk.pl/

  • 8. Data: 2006-01-13 14:50:34
    Temat: Re: czeki z Google - chyba trzeba zrobić co? z bankami (szczególnie BPH)
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 Jan 2006 19:43:38 +0100, w <43c6a120$0$17951$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał(-a):

    > coraz więcej osób w Polsce otrzymuje czeki od Google z programu Adsense
    > Oczywiście zawsze pojawia się problem gdzie realizować - ja również zacząłem
    > szukać

    Znalazłem dwa wyjścia:
    1. BZWBK -- składasz, płacisz 25zł, podobno po 6 tygodniach dzwonią i
    przyjeżdżasz po kasę (podobno bez żadnych dodatkowych opłat)
    2. Citi -- zakładasz konto, składasz czek (podobno skup bez opłat dla klientów
    Citi), wybierasz kasę po ~6 tyg., zamykasz konto.

    PS. Popraw kodowanie.