  • 1. Data: 2013-07-16 19:08:19
    Temat: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Przed kilku laty, skuszony promocją darmowej usługi założyłem w Toyota
    Bank Polska konto i otrzymałem ich kartę debetową.
    Nie pamiętam, czy wtedy tę kartę aktywowałem, niewykluczone, że tak.
    Jedyny, jednorazowy kontakt z tym bankiem od tego czasu polegał na
    nadesłaniu mi, już sporo czasu temu, następnej karty w związku z
    wygaśnięciem okresu ważności pierwszej. Na pewno ŻADNYCH operacji na tym
    koncie nigdy nie wykonywałem, co oczywiście oznacza też, że także tą
    karta nie posługiwałem się).
    Niedawno dostałem z działu windykacji Toyota Bank żądanie zapłaty ok.
    200 zł mojego rzekomego długu istniejącego na tym koncie. W czasie
    mojej tel. interwencji poinformowano mnie, że powstał on w związku z
    wprowadzeniem (kiedy?) opłaty za prowadzenie rachunku i karnych odsetek
    za powstały w ten sposób debet.
    Bank nigdy mnie nie informował o wprowadzeniu opłaty, ani tez nie
    nadsyłał wyciągów, czy też innych informacji o narastającym debecie.
    Jak wykręcić się z płacenia tych MZ bezpodstawnie 200 zł rzekomego
    debetu,- gdzie "uderzać"? - do rzecznika konsumentów, arbitra bankowego
    przy Związku Banków Polskich czy Komisji Nadzoru Finansowego. A może od
    razu do sadu?

  • 2. Data: 2013-07-16 20:17:11
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przed kilku laty, skuszony promocją darmowej usługi założyłem w Toyota
    > Bank Polska konto i otrzymałem ich kartę debetową.
    [...]
    > Bank nigdy mnie nie informował o wprowadzeniu opłaty, ani tez nie nadsyłał
    > wyciągów, czy też innych informacji o narastającym debecie.

    Polecam Ci zapoznać się z wątkiem "Eurobank oszukuje" z 2013-06-14
    na pl.soc.prawo.

    W skrócie:
    - nawet jakbyś dostawał wyciągi, niewiele by to zmieniło (w kwestii
    poinformowania), gdyż
    - brak środków skutkuje brakiem operacji na koncie i ksiegowaniem opłat
    "na boku", jako należność, którą bank może radośnie "hodować"
    - najpewniej bank "poinformował" Cię o wprowadzeniu opłat zgodnie
    z umową/regulaminem
    - możesz złożyć reklamację, ale zapewne to bank jest "w prawie"
    - jeśli masz szczęście (jak autor tamtego wątku), to dział PR natrafi na
    Twój wątek i spowoduje anulowanie opłaty :)

  • 3. Data: 2013-07-16 21:25:21
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 16.07.2013 19:08, p47 pisze:
    > gdzie "uderzać"?

    Zaplacic i uniknac wstydu za gapiostwo.

  • 4. Data: 2013-07-16 21:28:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-16 20:17, ikarek pisze:
> [...]
    > - jeśli masz szczęście (jak autor tamtego wątku), to dział PR natrafi na
    > Twój wątek i spowoduje anulowanie opłaty :)

    I właśnie dlatego mam w głębokim poważaniu orzechy, wiśnie i inne bonusy
    które dają żeby tylko złożyć podpis na umowie.
    Szkoda czasu i nerwów na szarpanie się z bandą "cfaniaków" :-)

    Nie było usługi "debet" więc nie mogliśmy robić debetu, wysyłaliśmy
    wyciągi ze stanem faktycznym konta,
    Do tego miejsca gu... można im zrobić
    Ale za "nie zamkniesz konta zanim nie uregulujesz" to już trzeba za jaja
    i podobno prawnie też można :-)

  • 5. Data: 2013-07-17 00:27:17
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 16 Jul 2013 19:08:19 +0200
    p47 <k...@w...pl> wrote:

    > Przed kilku laty, skuszony promocją darmowej usługi założyłem w Toyota
    > Bank Polska konto i otrzymałem ich kartę debetową.
    > Nie pamiętam, czy wtedy tę kartę aktywowałem, niewykluczone, że tak.

    Dobrych pare lat temu - przypuszczam że we wczesnym 2009r, opłata za karte była
    zamieniona na identyczną opłatę za konto. Wcześniej chyba jeszcze rozłożyli opłate
    roczną na miesięczne. Rychło w czas się zorientowałeś ;)

    P.

  • 6. Data: 2013-07-17 08:41:09
    Od: pawlin <p...@f...com>

    W dniu 2013-07-16 21:28, z pisze:

    > I właśnie dlatego mam w głębokim poważaniu orzechy, wiśnie i inne bonusy
    > które dają żeby tylko złożyć podpis na umowie.
    > Szkoda czasu i nerwów na szarpanie się z bandą "cfaniaków" :-)

    trzeba skorzystac z promocji i zamknac konto jezeli nie zamierza sie
    aktywnie korzystac a nie kisic latami a pozniej lamentowac ze go bank okradl

  • 7. Data: 2013-07-17 11:14:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2013 19:08:19 UTC+2 użytkownik p47 napisał:
    > gdzie "uderzać"? -

    Uderz do kogoś kto Tobie wytłumaczy że za usługi normalnie się płaci.
    Konto miałeś, kartę miałeś, bank udostępnił Tobie te usługi, wycenił je odpowiednio w
    TOiP Ty cenę zaakceptowałes to płac.
    Teraz nie lamentuj tylko zapłac ile sie nalezy.

  • 8. Data: 2013-07-17 11:45:00
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-07-17 11:14, Kris napisał(a):

> [...]
    > Konto miałeś, kartę miałeś, bank udostępnił Tobie te usługi, wycenił
    > je odpowiednio w TOiP Ty cenę zaakceptowałes to płac. Teraz nie lamentuj

    Przecież napisał, że nie został poinformowany o wprowadzeniu opłaty,
    zaakceptował opłatę zero, a wprowadzili niezerową - jeśli tak jest
    - nie musi płacić, nie?

    --
    TrzyLinie

  • 9. Data: 2013-07-17 16:08:09
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-17 11:14, Kris pisze:

> [...]
    w TOiP Ty cenę zaakceptowałes to płac.
    > Teraz nie lamentuj tylko zapłac ile sie nalezy.

    Zawsze znajdzie się ktoś, kto musi się (nieproszony) dowartościować!;-)
    A że mija się przy tym z prawda , to głupstwo!
    Powtarzam więc, skoro za pierwszym razem nie zrozumiałeś tego, co
    napisałem, mimo, że nie używałem specjalnie trudnych słów,- bank w żaden
    sposób NIE poinformował mnie, że zmienił warunki, jakie zaakceptowałem!,
    - zakładając konto i przyjmując kartę akceptowałem to, że NIC za te
    usługi nie będę musiał płacić! Niczego ponadto nie akceptowałem!

  • 10. Data: 2013-07-17 20:47:28
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 17 Jul 2013 16:08:09 +0200, p47 napisał(a):

> [...]
    > - zakładając konto i przyjmując kartę akceptowałem to, że NIC za te
    > usługi nie będę musiał płacić! Niczego ponadto nie akceptowałem!

    A otwierając konto nie zaakceptowałeś regulaminu, w którym było napisane,
    że bank może zmieniać TOiP, kiedy mu się żywnie podoba, a pacjent ma się na
    bieżąco orientować?

    Pytam tylko, bo z TB nie miałem dotąd do czynienia, i raczej tak już
    zostanie.

    AK