    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: 31 May 2003 00:06:11 +0200

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > a ile wg ciebie kosztuje kilkuletnia kuracja nowotworowa ?

    Moge zapytac zone, ale z cala pewnoscia nie kilka milionow zl.
    Z drugiej strony, taka kuracja nie trwa kilka lat, a (lacznie
    z przerwami) 10 razy krocej.

    > zabieranie wdowom pieniedzy i dawanie bogatym jest przemiana na gorsze.

    Zapewne, jednakze nie udalo Ci sie wskazac tu pomyslu dawania czegokolwiek
    bogatym (raczej nie chodzi o bogatych, bo to zupelnie inna sprawa, a o
    nieco mniej biednych, ktorzy zalapali sie na wyzsza stawke podatku).
    Chodzi o to, by tym mniej biednym nie zabierac az tak duzo wiecej.

    > Szkoda ze tego nie rozumiesz zwlaszcza w kontekscie Biblii ktora
    > wielokrotnie wstawia sie za wdowami.

    Cytat jakis?

    > bradzo prosto. Wystarczy stwierdzic czy pobierasz wynagrodzenie czy nie.

    Ok. W takim razie, jesli wyplace sobie wynagrodzenie (ok - ja wyplace
    koledze, a on mi), to juz jestem bezpieczny?
    I co z tymi bezrobotnymi? Co z np. urlopami macierzynskimi i innymi
    bezplatnymi?

    > majatek firm jest szacowany bardzo dobrze przez ewidencje srodkow trwalych i
    > obrotowych. Nie musze nic tutaj dowac i opracowywac.

    To inna sprawa, zupelnie nie zwiazana z problemem. Mnie interesuje majatek
    "produkcyjny" - nawet samo MF wydaje sie nie uznawac srodkow trwalych
    za synonim majatku produkcyjnego (np. samochody osobowe).
    Srodki trwale i inne moga sobie byc jakie chca, moge sobie np. jacht
    kupic (kwestia odliczenia VATu oraz zaliczenia w koszty nie ma z tym
    zwiazku).

    > to wg ciebie nie jest kontrola ? :-)

    Oczywiscie ze nie. Rejestracja nie jest kontrola, w szczegolnosci nie
    jest w stanie wykryc nieprawidlowosci.

    > a po co ? Zeby ci pogratulowac posiadania fortuny i zachecic do korzystania
    > z pakietu dla VIP albo spersonalizowanej obslugi ? Byc moze. Ale ja mowie o
    > kontroli. I m.in. ABW kontroluje przeplyw takich sum. Nie da sie bez wiedzy
    > Panstwa legalnie wysylac milionow na zagranice.

    Mylisz "wiedze" z "kontrola". Wysylanie "milionow" za granice nie jest
    oznaka bogactwa - moze to byc normalne dzialanie zwiazane z prowadzeniem
    (takze zupelnie nierentownej) dzialalnosci gospodarczej.

    > i placenie za wynajem i taksowki ? Tez mozna. Dzieki temu wiecej forsy
    > zostanie w kraju i wiele z nich pojdzie do budzetu w postaci np. VAT. Na
    > pewno przyczyni sie do rozwoju kraju

    Taaak. A myslisz, ze duzo tego VATu bedzie? :-)
    Moze np. bedzie go wiecej, niz gdyby za wszystko normalnie placic
    w kraju?

    Wiesz jak to teraz wyglada? Ano tak, ze nie oplaca sie wydawac pieniedzy
    w Polsce - lepiej wydac je za granica. Podobnie nie oplaca sie zarabiac
    pieniedzy w Polsce, lepiej przerzucic zyski za granice i tam placic
    m.in. podatki. Wlasnie z tego powodu mamy takie bezrobocie jak mamy.
    Wiesz, ze _polskie_ firmy przenosza (w skrocie) dzialalnosc za granice?
    To nie tylko wycofujacy sie kapital zagraniczny.
    Wiesz, ze polscy przedsiebiorcy wybieraja produkcje np. w Niemczech?
    A podobno tam tak drogo jest - wiec jak jest u nas?

    Nawet ja, mimo ze nie jestem bogaty, zamiast spedzic wakacje na np.
    Mazurach, jade za granice. Mam tam lepsze warunki wypoczynku za ta sama
    cene (albo nizsza) - nawet, jesli wezme pod uwage koszt i czas podrozy.

    > nie sadze zeby panstwu zalezalo na kazdym obywatelu. Moze lepiej by bylo
    > gdyby wszyscy kretacze i manipulatorzy wyniesli sie za granice ?

    Moze, ale akurat panstwo nie ma tu wyboru. Inne panstwa zachecaja
    do przyjazdu raczej inne kategorie ludzi, wiec bardziej prawdopodobne
    jest, ze to np. dobrze wyksztalceni szybciej wyjada. Natomiast panstwo
    nie moze pozbyc sie niechcianych obywateli, dlatego tez "kretacze
    i manipulatorzy" zostana - podobnie zreszta jak imigranci z rozmaitych
    innych krajow.

    > przejecie majatku przez Polaka od obywatela USA wymaga m.in. wyroku
    > polskiego Sadu. Aby mogl byc wydany potrzebne jest udokumentowanie m.in.
    > wartosci majatku za granica. Sad ma wiec mozliwosc oceny tego majatku.

    O, ciekawe. Mozesz podac jakas podstawe prawna? Dla uproszczenia
    przyjmijmy, ze obie osoby np. przebywaja w USA, i tam tez znajduje sie
    ten majatek.

    > Dobrze. Rozumiem ze chcesz wyslac na zasilek ok. miliona ludzi z gornictwa i
    > PKP. Kogo nastepnego ?

    Nie wystarczy na poczatek?

    Pamietaj, ze to nie jest takie proste - zwiekszenie mozliwosci prowadzenia
    DG w Polsce zaowocowaloby zwiekszeniem popytu na prace w wielu dziedzinach,
    ile milionow (takze bylych gornikow i pracownikow PKP) znalazloby prace?
    Polskiemu rzadowi nie zalezy jednak zupelnie na redukcji bezrobocia,
    zwiekszeniu dochodow ludzi, polepszeniu kondycji przedsiebiorcow
    - w innym sensie, niz tylko w sensie zwiekszenia wplywow do budzetu.
    To zas rzad probuje osiagnac stale zwiekszajac podatki, nie widzac,
    ze to nie daje rezultatow.

    Wydaje mi sie, ze sposob myslenia "specjalistow" rzadowych bardzo jednak
    przypomina Twoj.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator