  • 31. Data: 2004-12-28 15:11:14
    Temat: Re: citi podwyższa limit na karcie
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2004-12-28 15:57 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy Adam Płaszczyca myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > Powyżej pewnegopoziomu ludzie przestają się obnosić ze swoimi
    > pieniędzmi. Oni wiedzą, że je mają, ni emuszą pokazywać innym.

    To akurat rozumiem, nie rozumiem jedynie tego manewru z kolorami. Wydaje
    mi się to cokolwiek sztuczne. Jest wiele kart, które mogą mieć wysokie
    limity nie wyróżniając się niczym szczególnym: MC, AE (nie mam na myśli
    produktu wydawanego przez Millenium) i jeszcze kilka.
    Zresztą złote karty nie stanowią już aż takiego wyróżnika. W
    miejscowości Moskwa, jeżeli chcesz w sklepie zwrócić uwagę obsługi
    sklepu, to wyjmujesz kartę platynową (albo coś lepszego) i głośno
    stukasz o coś twardego.

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 32. Data: 2004-12-28 15:55:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> writes:

    > Powyżej pewnegopoziomu ludzie przestają się obnosić ze swoimi
    > pieniędzmi. Oni wiedzą, że je mają, ni emuszą pokazywać innym.

    Nawet jakby musieli to na pewno nie zdolaja tego zrobic zlota karta.
    No chyba zeby byla wykonana w (prawie) calosci ze zlota, zeby pasowalo
    do koloru (materialu) karoserii samochodu.

    "Zlota" karta rozni sie od "srebrnej", pomijajac rzeczy marketingowe,
    glownie tym, ze jest drozsza (moze to byc ukryta oplata). Banki staraja
    sie ja wiec wciskac na sile ludziom, o ktorych wiedza, ze moga za nia
    zaplacic (dodatkowa motywacja jest czesto ograniczanie limitu na
    tanszych kartach).

    Kolor karty to moze obecnie robi wrazenie. W jakiejs malej miejscowosci
    na przyklad.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2004-12-28 16:09:25
    Od: "inzynier nowak" <n...@x...pl>

> [...]
    >sie ja wiec wciskac na sile ludziom, o ktorych wiedza, ze moga za nia
    >zaplacic (dodatkowa motywacja jest czesto ograniczanie limitu na

    Czasami dochodza ciekawsze ubezpieczenia i rabaty (ZTCW citi tak ma)

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 34. Data: 2004-12-28 19:19:02
    Temat: wRe: citi podwyższa limit na karcie
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > bardziej zajadly). Zaciekwiony polemika przeczytalem twoje dawne
    > posty o citi i odnosze wrazenie ze to jest jedeyna karta kredytowa,
    > jaka kiedykolwiek mieles.

    Etam. Jest to jedyna karta kredytowa z ktora kiedykolwiek _nie_mialem_
    problemow.

    >Twierdzenie ze argumenty nadal sa celne,
    > nie uwaglednia zmian na rynku kk, a te postepuja.

    No prosze ; ))))

    >Wrazenie jest
    > pewnie mylne

    dokladnie

    >ale tak wlasnie prezentujes swoje poglady: arogancko,z
    > przekonaniem o wlasnej nieomylnosci.

    No to pokaz mi "bank" ktory dostarczy mi zagubiona karte w dowolnym kraju
    Europy i wiekszosci krajow swiata w 24 h.
    Dla ustalenia uwagi: Bilet lotniczy do Barcelony i z powrotem kosztuje w tej
    chwili na lato okl 170 PLN od osoby ( to na wypadek, gdybys pomysl uzywania
    i gubienia karty za granica podczas weekendowego wypadu uznal za
    egzotyczny ).

    I nie pisz wiecej dyrdymalow ; )

    pzdr
    wkg

  • 35. Data: 2004-12-28 19:20:24
    Temat: Re: wRe: citi podwyższa limit na karcie
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-28 20:19 wkg said the following:

    > Etam. Jest to jedyna karta kredytowa z ktora kiedykolwiek _nie_mialem_
    > problemow.

    Jeśli miałeś tylko tą, to wcale mnie to nie dziwi :-)
    A miałeś jakieś inne ?

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 36. Data: 2004-12-28 19:48:19
    Od: "inzynier nowak" <n...@x...pl>

    >Od około 2 miesięcy.

    Jeżeli tak, to na stronach citibanku od około dwóch miesięcy leży
    nieprawdziwa toip ( http://skocz.pl/kxp ), w której nadal maksymalny limit
    silver jest określony na 10 tysięcy pln.
    Dziwny bank...

  • 37. Data: 2004-12-28 19:52:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "inzynier nowak" <n...@x...pl> writes:

    > Czasami dochodza ciekawsze ubezpieczenia i rabaty (ZTCW citi tak ma)

    Taak, tylko pomysl jaka czesc osob dostanie taki rabat i na jaka kwote,
    a takze czy bez tego rabatu w ogole dana rzecz by kupili (bo np. jej
    cena nie pochodzilaby z kosmosu, albo sklep obok bez rabatu chcialby
    tyle samo).
    Porownaj ile kosztuje karta i jak czesto sie za nia placi.
    Dodatkowe ubezpieczenia... jak myslisz, ile kosztuja osobno?

    To sa tylko dodatki, by ludzie wierzyli ze dostaja wiecej niz placa.
    Z tym ze o ile powszechna rzecza jest, ze rzeczy drozsze (i zwykle
    lepsze) maja stosunek cena/jakosc gorszy niz rzeczy tansze (i zwykle
    gorsze, co moze je czynic nieprzydatnymi), o tyle w przypadku kart rzecz
    tansza moze byc (przynajmniej) tak samo dobra.

    Sprawa ubezpieczen to w ogole zupelnie inna materia, bardziej podobna
    do gier losowych niz do handlu i uslug.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2004-12-28 20:20:14
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 28 Dec 2004 20:52:46 +0100, w <m...@d...pm.waw.pl>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Porownaj ile kosztuje karta i jak czesto sie za nia placi.
    > Dodatkowe ubezpieczenia... jak myslisz, ile kosztuja osobno?
    >
    > To sa tylko dodatki, by ludzie wierzyli ze dostaja wiecej niz placa.

    Pamiętaj, jak kiedyś BPHaha uszczęśliwiło mnie srebrną kartą wyd. do Srebrnego
    Sezama. Od normalnej różniło się tylko i wyłącznie ubezp. bagażu na czas
    przelotu :)

  • 39. Data: 2004-12-28 20:40:35
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote in message

    > Nie denerwuj się Tomek, przecież spełniłeś dobry uczynek. Gość miał szanse
    > zaistnieć. I przez czas jakiś się cieszył, że taki mądry jest.

    Się nie denerwuję - jednak skoro gość na mnie wskoczył z tzw. nienacka, to
    grzecznie pytam - "osso chhhozi?". Ale, sądząc po rozwoju dyskusji, to jakiś
    dziwak, albo i nie daj Boże, cyklista. Nie chcę nikogo bezpodstawnie
    posądzać, ale odniosłem wrażenie (z góry przepraszam), że facet może być...
    tak, tak!, przedstawicielem handlowym citibanku. To emocjonalne
    zaangażowanie, ten zapał inkwizy... eee... misjonarski.
    A z karty citi akurat jestem dość zadowolony, choć serwis internetowy jest
    zgoła do zupy. Jednak widzę, że dobroduszne pokpiwki pan "wkg" odbiera jako
    dotkliwe deptanie po palcach - taki ksobny jakiś, może mu się biednemu
    prozac skończył?

    > Ludzie czasem potrzebują tego, panie doktorze. Jak lekarstwa...
    > A Ty zaraz o braku poczucia humoru. A czy ono jest obowiązkowe?

    No nie, w dodatku przysługuje jedynie osobom co najmniej inteligentnym - jak
    ten świat jest niesprawiedliwie urządzony. Ja tam jestem w sumie dziad głupi
    i nieśmieszny wcale, to widać gołym okiem, ale taki bystrzak jak on powinien
    chyba mieć nieco iskry bożej, nie sądzisz?

    > Co do Citi, to ono zdaje się tak ma od zawsze. Mnie też po niejakim czasie
    > podnieśli do maksymalnego limitu bez proszenia, a (jak być może pamiętasz)
    > rozstałem się z nimi wtedy, gdy sam chciałem limit podwyższyć, zmieniając
    > przy okazji kolor. Karta jak karta. Obsługa niby do bani, ale za to na
    > reklamacje reagują wyjątkowo przyzwoicie.

    To dobrze, bo nie miałem jeszcze okazji nic reklamować, choć mógłbym - do
    mojej żony zadzwonił pan niedysponowany i zapytał, czy chciałaby pewien
    większy zakup rozłożyć na raty. Odpowiedź "nie, dziękuję" potraktował jako
    "tak, proszę" - tak to już jest, kiedy młodzi ludzie usiłują jednocześnie
    słuchać muzyki, gawędzić z kolegą, odżywiać się i pracować. W sumie drobiazg
    i się nie pultałem - wybaczam, ale nie zapomnę.
    Natomiast numery, z których dzwonią Państwo Repostwo citi odnotowuję
    skrzętnie w książce telefonicznej, by móc odrzucić połączenie jeśli spróbują
    mnie znów molestować kredytami etc. Chyba coś u niech nie gra z
    marketingiem - klient wkurzony to klient, który szybko sobie poszuka innego
    banku - a ile razy można uprzejmie dziękować za propozycję? Średnio cztery
    razy w miesiącu przychodzą do mnie listy z propozycjami tego samego kredytu
    (oprócz tych dołączanych do wyciągów), ponadto najmniej raz na miesiąc
    dzwoni uporczywie jakiś ktoś namolny z tą samą ofertą - no ile można, u
    licha? Komputeryzacja u nich pod psem, to widać po serwisie inetowym, ale
    żeby aż tak?
    Pozdrawiam noworocznie

    T.

  • 40. Data: 2004-12-28 20:52:51
    Od: "inzynier nowak" <n...@x...pl>

> [...]
    >chwili na lato okl 170 PLN od osoby ( to na wypadek, gdybys pomysl uzywania
    >i gubienia karty za granica podczas weekendowego wypadu uznal za

    Jeśli idzie o dyrdymaly, to ciagle mam wrazenie ze opierasz sie na wlasnym
    doswiadczeniu, ktore nadmiernie uogolniasz. Niestety nie moge odpowiedziec
    tym samym, bo nigdy nie zgubilem karty kredytowej, nie tylko za granica.
    Z tego co wiem wiele bankow zobowiazuje sie dostarczyc karty zastepcze:
    Rajfi. Bre , BZ. Millenium zobowiazuje sie dostarczyc karty w Kanadzie i USA
    w ciagu 24 godzin, w europie w ciagu jednego dnia roboczego. Wiem ze te dane
    cie nie satysfakcjonuja, bo takich kart nie zgubiles i nie wiesz jak dlugo by
    to trwalo, a w szegolnosci, zaden z nich ci ich nie dostarczy, bo ich nie
    masz. QED.
    Ja tez nie wiem, ale przynajmniej nie uogolniam swoich doswiadczen piszac, ze
    gubienie kart ninajlepiej swiadczy o ich posiadaczu. Wiem ze roznie moze byc.
    Nie chce popelnic bledu yayca, przez uzycie skrotu narazonego na epitety, ale
    nie bede kontynuowal tych rozwazan, bo uwazam to za zajecie jalowe.